Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Fearn schreef:Hoi,
Ik ben benieuwd of er lotgenoten zijn..
Ik woon al een aantal jaren alleen in een studio maar ik heb erg veel moeite met de eenzaamheid. Ik kan mijzelf erg goed vermaken alleen, ik ben ook niet bang om alleen naar evenementen te gaan en ik probeer regelmatig met vrienden en familie af te spreken. Maar toch bekruipt mij heel vaak een heel rottig en eenzaam gevoel, vooral als het een paar dagen of soms langer niet is gelukt om met iemand af te spreken. En in de avond vind ik het lastiger. Dan mis ik echt wat gezelligheid of zoiets![]()
Soms voel ik me er gewoon heel rot door![]()
Hoe gaan jullie daar mee om?
tinker_sally schreef:Het enigste waar ik nog steeds grote moeite mee heb maar is iets heel anders is het iedere dag koken.
Exitium schreef:tinker_sally schreef:Het enigste waar ik nog steeds grote moeite mee heb maar is iets heel anders is het iedere dag koken.
Ik kook standaard voor twee dagen en eet één dag in de week bij m'n moeder. Is ook makkelijker, heel veel producten zijn qua grootte of inhoud gebaseerd op 2-3 personen, dus in plaats van een halve ui en paprika gebruiken en dan na moeten denken waar je die de dag erna in kan gooien maak ik een dubbele portie zodat ik er de dag erna ook nog van kan eten. Vanavond hoef ik alleen maar nasi van gisteren op te warmen bijvoorbeeld
daantjuhhh schreef:P.S. mijn kat is ook oud. Uit het asiel, nooit buiten geweest. Heeft ook geen interesse in buiten zijn. En slaapt voornamelijk z’n 20 uur per dag op de bank of op schoot. Die is prima tevreden met een kleinere ruimte zolang hij maar veel op schoot kan liggen
Lindaonline schreef:Ik heb jaren weining behoefte aan gehad aan mensen om me heen, behalve mijn man en dieren. Ik was veel alleen maar niet eenzaam. Heerlijk vond ik het. Het laatste jaar veel contact met mensen, vier zelfs vanavond mijn verjaardag met een feestje, voor het eerst in 20 jaar, maar heb me nog nooit zo eenzaam gevoeld.
Kortom alle mensen om je heen kunnen je eenzaamheid niet wegnemen. Ze vullen het tijdelijk op, tot jij er achterbent waarom je je eenzaam voelt en zelf die eenzaamheid invult. Ik weet waar het bij mij vandaan komt en ga daar mee aan het werk
Sheran schreef:Gefeliciteerd met je verjaardag!
Je zegt nu overigens wel 'behalve mijn man', wat volgens mij toch best een belangrijk punt is. Hoewel er natuurlijk ook mensen zijn die super ongelukkig en eenzaam zijn in een relatie met een verkeerde man.
Bij mij komt het uit dat er niemand van mijn leeftijd/in de buurt is die mij echt kent en mij 'automatisch' in dingen betrekt. Vanwege wat vervelende ervaringen in relaties voelt het allemaal wat onstabiel en onveilig.
Oh wat naar Daantjuhh. Je vriend vroeg ook niks? Maakte het hem niet uit?
daantjuhhh schreef:Sheran schreef:Gefeliciteerd met je verjaardag!
Je zegt nu overigens wel 'behalve mijn man', wat volgens mij toch best een belangrijk punt is. Hoewel er natuurlijk ook mensen zijn die super ongelukkig en eenzaam zijn in een relatie met een verkeerde man.
Bij mij komt het uit dat er niemand van mijn leeftijd/in de buurt is die mij echt kent en mij 'automatisch' in dingen betrekt. Vanwege wat vervelende ervaringen in relaties voelt het allemaal wat onstabiel en onveilig.
Oh wat naar Daantjuhh. Je vriend vroeg ook niks? Maakte het hem niet uit?
Ik denk dat die mij al een beetje zat was na de halve nacht huilen. Ik was echt in paniek.
Mijn moeder is hulpbehoevend en mijn broertje gehandicapt. Ik was zo bang dat ik er alleen voor zou komen te staan. Gelukkig is het goed afgelopen. Mijn vriend heeft wel geprobeerd mij te troosten snachts. Maar hij zat bij de commando’s wat gevoelens tonen wel wat lastiger maakten.