Wie heeft er een jacuzzi?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 08:20

Ik heb/had geen idee hoeveel geluid ze maken, maar veel herrie wil ik de buren ook niet aan doen
Sauna is niet mijn ding helaas

Ik denk dat het maar een gewoon zwembad gaat worden dan :D

Padoertje

Re: Wie heeft er een jacuzzi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 09:01

Wij dachten ook altijd dat we er eentje wilden in de overkapping. Dus 2 jaar geleden eerst een opblaasbare 4 persoons gekocht. Eerste zomer zaten we er 3x pw in. Afgelopen zomer amper 5x tussen mei en september. Kortom, hij staat ingepakt in de garage en we kopen geen grote voor in de overkapping. Teveel herrie en na een half uurtje had ik het wel gezien.

LiselotZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 09:04

Ik heb een drie persoons. Ga er toch niet graag met anderen in, alleen met iemand die z'n kop houdt. In de winter ga ik er bijna niet in, in de zomer bijna elke dag. Heb in de badkamer een bubbelbad waar ik in de winter veel gebruik van maak, dan hoef ik namelijk niet door de kou.

Bij ons staat hij onder twee bomen met hoge struiken ernaast, eigenlijk helemaal dichtgegroeid; je ziet hem vanuit het huis niet te staan. Enkel de paarden hebben er een beetje zicht op en die komen vaak even kijken.

Stroomverbruik heb ik geen idee van, want daar hou ik me niet mee bezig. Muziek luisteren doe ik met een noise cancelling koptelefoon, dan hoeft het niet zo hard.

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 09:24

Yom schreef:
Ik heb/had geen idee hoeveel geluid ze maken, maar veel herrie wil ik de buren ook niet aan doen
Sauna is niet mijn ding helaas

Ik denk dat het maar een gewoon zwembad gaat worden dan :D

Als je erin zit maakt het zeker lawaai met de jets aan, maar ook als je er niet inzit en het water moet op temperatuur komen/blijven produceert het ding geluid. Bij ons was het een stevige, lage bromtoon. Heb de buren er nooit over gehoord gelukkig, maar aanwezig was het wel.

Marleen_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 09:27

Je kan ook jacuzzi’s huren, dan kan je het testen. Kan je ervaren hoe het is om hem thuis te hebben, of je hem daadwerkelijk gebruikt en of het een beetje bevalt. Als je er een meter tussen hangt weet je ook gelijk hoeveel stroom hij verbruikt en kan je uitrekenen hoeveel dat je kost.

Apacheshadow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 09:41

Even iets compleet anders. Het geeft ook jet panelen voor de in de douche . Wellicht is dat wat. Icm een sunshower

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 10:19

Apacheshadow schreef:
Even iets compleet anders. Het geeft ook jet panelen voor de in de douche . Wellicht is dat wat. Icm een sunshower

Of een gewoon ligbad met jets; die hadden wij op onze vorige woonplek. We gingen daar 1 x per week in en is ook erg fijn.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 10:50

Helaas heb ik geen bad meer, maar alleen douche. Ik zou kunnen kijken of daar een cabine in gemaakt kan worden

Huren is zeker een goed idee, daar ga ik eens op googlen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 11:00

Mijn buren hebben een jacuzzi, in een schuur gelukkig dus de geluidsoverlast valt mee. Maar je hoort hem wel als de jets aanstaan. De chloorlucht ruik je soms maar niet extreem. Het kost 2 euro per dag begreep ik. Dus best prijzig.
Ik hoef er zeker geeneen, al ben ik dol op badderen. Ik heb zelf geen bad helaas, maar als compromis heb ik een plastic zitbad wat ik onder de douche kan zetten. En dat is heerlijk af en toe. Je zou hem natuurlijk ook mee naar buiten kunnen nemen in de zomer als je wilt. Ik doe het zelf niet, ik heb hem op zolder staan en pak hem af en toe als ik wil badderen.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:51

Onze buren hebben sinds een jaar of 2 ook een jacuzzi, zitten er best vaak in, al heb ik het idee dat het nu iets minder wordt.
Last van het geluid heb ik echt niet, wat ik wel irritant vind: je moet blijkbaar heel hard praten om je verstaanbaar te maken. Zit ik op een mooie zomeravond te genieten in mijn stille tuin in ons rustige buurtje, zitten de buren met hun bezoek of kinderen te schreeuwen in de jacuzzi.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 12:57

Onze vorige buren hadden er een en wanneer ze er in zaten, deden wij alle deuren en ramen dicht.
Wat een herrie maakt dat ding en daarom gaan de mensen die er in zitten natuurlijk ook harder praten.
Wanneer je wilt slapen of rustig in huis tv kijkt, is het dan niet fijn om steeds dat lawaai er bovenuit te horen.
En idd, in de tuin zitten is dan helemaal niet fijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 13:17

wij hebben er ook een. staat mooi beschut in de tuin. gaan er eigenlijk zelden in. enkel als het zomers bloedheet is vind ik het wel fijn.
in de winter staat hij uit en leeg want het vreet stroom en onderhoud en ik ga er dan toch nooit in.
maar ik ga ook nooit in bad. douche liever.
dus als je nooit in bad gaat en je hebt die wel thuis zou ik geen jacuzzi nemen want de kans is groot je daar ook amper in gaat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:41

Wij hebben er eentje.

Toen we hier kwamen wonen, wilde ik graag een zwembad. Met den hete zomer snel een opzetbad gekocht, want huis en tuin waren nog niet klaar. Groot bad en kwam niet fijn op temperatuur. Was laat in seizoen, Hebben een houtkachel erbij gekocht, maar duurder veel te lang.

Het zwembad wel de zomers opgezet, maar te weinig in gegaan. Vooral vanwege de temperatuur. Gekeken hoe dat met echte baden opgelost kan, maar vond het energieverbruik dan best pittig.

Vorig jaar een jacuzzi gekocht en enthousiast begonnen om erin te gaan, maar persoonlijk vind ik het niet zo geweldig. Ligt geheel aan mij, maar ik vind het echt saai en het duurt wel een tijd voor hij op temperatuur is. Altijd op temperatuur laten zou ideaal zijn, maar is momenteel erg duur en dan moet je er wel vaak in.( of het geld geen probleem vinden natuurlijk )

Wij hebben geen directe buren en hebben er iets omheen gezet, vooral zodat de honden en katten er niet bij kunnen.
Je hoort het wel wat in de buurt als het 's avonds heel stil is.

Ik zelf heb reuma en het zou fijn moeten zijn, dus ga dit jaar meer regelmaat proberen erin te krijgen en wij zijn wel bezig met een infrarood sauna. We zijn geen sauna gangers, maar thuis gaan we toch kijken hoe het bevalt.

Maar eerlijk vind ik mijn zwembad veel leuker en zou liever zorgen dat die op goede temperatuur blijft.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 14:59

Mijn broertje en schoonzus hadden er een in de tuin staan. Maar nu hij een aanbouw aan zijn huis heeft gemaakt heeft hij de grote weg gedaan en een kleinere gekocht. Die staat nu binnen zodat ze er jaarrond in kunnen. Zomers maakten ze er allemaal gebruik van, vooral z'n kinderen vinden de jaccuzi geweldig. Maar 's winters doe je dat toch niet zo snel als hij buiten staat. Je moet er ook weer een keer uit.

Je hoeft de blazers niet aan te zetten altijd natuurlijk. En dan idd lekker een hapje en een drankje erbij. Ze hebben er ook een tv opgehangen. Dus ik kreeg laatst al een foto dat hij vanuit z'n jaccuzi voetbal lag te kijken :') Ze hebben overigens wel extra zonnepannelen op de aanbouw gelegd. Want anders betaal je je scheel aan stroomkosten

Ik pas altijd op hun dieren als ze op vakantie gaan. Dus ik vind het helemaal prima deze upgrade. Ik heb er vorig jaar ook wel een aantal keer ingelegen.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-23 17:00

Mmm ik hoor toch meer nadelen dan voordelen

Je hebt ook een warmtepomp voor de jacuzzi dat zou moeten schelen

Denk steeds meer dat het niks voor mij is, toch te weinig er in, herrie, onderhoud en stroomkosten

Boek wel een hotelovernachting met jacuzzi

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:23

Die herrie is alleen als de jets aan staan. Wij deden meestal 2 rondes jets en dan lekker zitten met niets aan, heerlijk rustig.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:24

Tinka schreef:
Die herrie is alleen als de jets aan staan. Wij deden meestal 2 rondes jets en dan lekker zitten met niets aan, heerlijk rustig.

Hier idem

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 18:59

Mijn beneden buurman heeft er een op het balkon. Ik heb er de afgelopen 3 jaar twee keer ingezeten. Hij een keer. Veel lawaai en eigenlijk ook wel een gedoe.

2IJsjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:09

Onze vorige buren hadden een jacuzzi. De jacuzzi zelf viel mee qua geluid maar de radio die altijd aanstond wanneer zij erin zaten en de gesprekken die weer boven het geluid van de radio kwamen, heel vervelend. Ben blij dat ze de jacuzzi hebben meegenomen met de verhuizing.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:15

Ik heb er ook 1 gehad,ook in het buitengebied,dus de cd speler kon hard.
Het nieuwtje was er snel af,en dan is het een dure hobby,toen we het huis verkochten bleef de jacuzzi staan.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-23 19:23

Wij hebben deze. Een opblaasbare Lay-Z-Spa Helsinki. Voor max 7 personen. Die hebben we verder wat opgeleukt met een laurierhaagje erom heen. Een houten bijzettafeltje om je drankje op te zetten. Neon flamingo verlichting en nog wat sfeermakertjes.
In de winter staat ie nu niet ivm toch de hoge energieprijzen, die ongetwijfeld met een 'gewone' jacuzzi niet lager zullen zijn. Maar zomers hebben we er best wel veel lol mee.

https://www.toppy.nl/product/10120/lay- ... RVEALw_wcB