Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rohesia schreef:Dat is ook een beetje een probleem bij mij: alles is altijd zoveel gedoe en je bent afhankelijk van anderen en alles moet 100 keer herkauwd worden en daar heb ik allemaal geen energie voor. En dan denk ik "laat ook allemaal maar, ik ga wel gewoon minder werken en neem het verlies erbij en laat me met rust", maar zoals door een aantal mensen gezegd is dat eigenlijk geen goed idee.
Rohesia schreef:Bij ziek vallen is het natuurlijk anders en zeker ook zo'n twijfelpuntje. Maar misschien als er minder druk op de ketel zit zal ik ook niet meer (langdurig) uitvallen, wie zal het zeggen.
Rohesia schreef:Afgekeurd worden ed (voor zover dat hier al hetzelfde werkt) is niet aan de orde, daarvoor ben ik te goed en doe ik vooral teveel. Ik ben goed in mijn werk, daar hebben ze geen last van mij zeg maar (wat ook een probleem is voor de VOP), alleen heb ik er zelf last van. Als ik al die richting uit zou willen (wat in theorie kan: deeltijds werken en gedeeltelijk bijbetaald door het ziekenfonds) dan moet ik eerst weer x aantal tijd thuis zijn en dan kan dat opgestart en moet dat om de zoveel tijd geëvalueerd etc, naast dat je dan aan de belastingen ook veel kwijt bent.
Dat zou hier niet het geval zijn, het zou alsnog elke dag werken zijn, maar dan 6u ipv 8u. Lijkt me ook wel fijn, want ik heb geen problemen om te gaan werken, maar ik merk dat die laatste paar uur er echt teveel aan zijn, en 2u vroeger naar huis kunnen betekent ook dat ik dan extra tijd heb voor boodschappen/huishouden/een fijne wandeling met de hond in daglicht/etc. en dat niet allemaal in mijn weekend moet proppen.

DuoPenotti schreef:Minder werken en minder loon omdat je ziek bent: niet doen!
Dus houd ze aan hun afspraak dat minder werken zonder loonverlies kan.
Dat kan grote gevolgen hebben.
Als je dan wel uit gaat vallen kijken ze naar je loon en hoeveel loon verlies je dan gaat hebben.
Ze kijken dus niet hoe ziek je bent, nee hoeveel % loon je op achteruit gaat.
Werk je minder en hebt al minder loon word dat verschil steeds kleiner. Met als dikke kans geen uitkering want het verlies is niet groot genoeg.
Minder werken als eigen keuze uit een gezonde situatie is natuurlijk heel wat anders.