Wij hebben buitenjaloeziën en dat is een lot uit de loterij gebleken. Doordat de zon van de ramen af wordt gehouden en je de stand kunt variëren zoals je wilt (geen zon maar wel naar buiten kunt kijken) is het 'best of both worlds'. Ze gaan elektrisch met een afstandbediening of via je mobiel/pc. Het scheelt aanmerkelijk in temperatuur én ze zijn goed bestand tegen wind (windkracht 7 volgens de brochure). Enige nadeel is het schoonmaken, zéker in het buitengebied, dat is echt een waardeloze klus.
Suzanne F.
Geplaatst: 08-03-23 11:50
Ik zou je rolluiken adviseren en een airco. Rolluiken zijn zowel in de zomer als de winter een uitkomst. En als 2 airco’s te duur zijn dan raad ik je boven aan op de slaapkamer. Ik houd daar mijn hele huis mee koel. De koude lucht gaat naar beneden namelijk. En rolluiken werken erg goed tegen de hitte.
Aan de voorzijde van ons huis hebben we screens en aan de zij- en achterkant rolluiken. De rolluiken werken beter maar aan de voorzijde vonden we dat minder mooi. We kunnen nu nog naar buiten kijken en dat kan met rolluiken niet. De voorzijde zit bij ons aan de oostkant en zit dus ook niet zolang in de volle zon, daarom voldoen ze prima. Wij hebben ze ook in een geleiderail zitten waardoor ze niet klapperen met wind en ze werken elektrisch.
lukka63
Geplaatst: 08-03-23 19:15
Wij hebben binnenscreens als rolgordijn voordeel is dat je 100% zicht hebt naar buiten maar geen inkijk. Buiten zonwering is wel beter maar vonden we niet passend bij onze schuurwoning
Gordijnen heb ik zelf genoeg maar afgelopen jaar was het boven alsnog 27 graden.
Ik ga de optie airco eens verder onderzoeken. Dank!
Winged
Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-23 13:56
Schopje
Uiteindelijk heb ik gekozen voor een airco, ook omdat dit qua kosten beter is en ik al zonnepanelen heb liggen. Hij wordt met 2 weken al geplaatst. Ben heel benieuwd hoe het gaat bevallen.
paars
Geplaatst: 29-08-24 20:41
Schop!
Welke kleur screen hebben jullie aan de buitenkant van het raam? Ik denk dat zwarte toch het mooist zijn/ minst opvallen en beste doorzicht geven van binnen naar buiten? Hoor gegraaf wat jullie keuzes waren en hoe dat bevalt?
Wij hebben en antraciet. Staat mooi. Deuren enz hebben ook die kleur. Dus 1 geheel. Geen warmte binnen en kan buiten wel alles zien.
paars
Geplaatst: 29-08-24 22:58
Ah dank! Hier wil de architect dat we de doek doen in de kleuren van het kozijn. En dan komen we op ja hoe noem je dat…toch vrij donkere muisgrijs doek uit. En daar kan je niet zo fijn doorheen kijken als bij antraciet. Plus dat ramen van een afstandje ook wat zwart lijken. Dus antraciet doek lijkt me daarom veel beter passen. Wat een gedoe. Hoe overtuig ik die man…enfin. Fijn dat het goed helpt tegen de warmte!