0 uren contract ontslag nemen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: 0 uren contract ontslag nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:30

Ah, dan weet je dus wel echt goed wat de reden is. Jammer hoor.

Willen ze dat je 14-16 uur in het weekend inzetbaar bent, elke week??
Wie wil dat nou :?

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:31

Opzeggen en meteen stoppen is wat ik zou doen. Je bent, als die 4 dagen opzegtermijn wettelijk kloppen, niet verplicht om zaterdag te gaan werken. Dan is jouw contract nl. , als je vandaag opzegt, niet meer geldig. Zo simpel.
Dit soort contracten zijn er voor het gemak van een werkgever maar gelden beide kanten op dus mag je dat gemak ook voor jezelf gebruiken.

Citaat:
Ik heb mondeling te horen gekregen dat mijn contract niet verlengd word, met als reden dat ik niet genoeg inzetbaar ben, 12 uur per week waarvan 8 in het weekend ze willen dat ik minimaal 14 tot 16 uur in het weekend inzetbaar ben.
Typisch voor dit soort bedrijven; met iets komen waarvan ze weten dat het niet kan en dan hun "recht" nemen.
14 tot 16 uur in het weekend zijn 2 volle werkdagen! Maar wel op een 0-uren contract zodat ze ook kunnen zeggen dat er geen werk is..........als het hun uitkomt.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-23 10:45

Ben je ouder dan 18?
Want die " bij minder dan 12 uur geen transitievergoeding" is alleen voor als je onder de 18 bent:

BW7, artikel 673, lid 7:
Citaat:
7 De transitievergoeding is niet verschuldigd indien het eindigen of niet voortzetten van de arbeidsovereenkomst:

a.geschiedt voor de dag waarop de werknemer de leeftijd van achttien jaar heeft bereikt en de gemiddelde omvang van de door hem verrichte arbeid ten hoogste twaalf uur per week heeft bedragen;

b.geschiedt in verband met of na het bereiken van de in artikel 7a, lid 1, van de Algemene Ouderdomswet bedoelde leeftijd of een andere leeftijd waarop voor de werknemer recht op pensioen ontstaat; of

c.het gevolg is van ernstig verwijtbaar handelen of nalaten van de werknemer.