JustMe8484 schreef:Zucht nieuw dilemma.
Ik kan de fz1000ii voor 540 via marktplaats krijgen.
Vorig jaar gekocht, alleen voor een reis gebruikt. Ws rond de 5000 kliks maar dat gaan ze na kijken voor me.
Opzich super netjes natuurlijk en ik geef dan net iets meer dan mijn budget uit. Bevalt ie niet heb ik mijn canon dus nog en kan ik deze weer door verkopen. (Of mijn canon als hij wel bevalt, maar die staat nu op mp om te kijken of iemand meer bied dan de winkel en nog 0 recties)
Aan de andere kant is het een mega gok. Te ver weg om te gaan kijken. Bij een camera zaak heb ik voor net mijn budget een gloed nieuwe met garantie ed (al weet ik niet hoe dat zit als je binnen garantie termijn overneemt?). Maar zeker weten mijn canon kwijt...
Dus toch nog een x de vraag: wat zouden jullie doen?
Hoeveel tijd het je? Als in, kan je een halve dag kwijt zijn aan ov?
Voor €35 kan je in het weekend onbeperkt reizen met de NS. Misschien wil de verkoper wel afspreken op het dichtstbijzijnde station, dat je hem even kan uitproberen. En controleren of hij intact is enz. Is waarschijnlijk goedkoper dan een heel eind met de auto.
Zo iets kwetsbaars en duurs, zou ik niet zomaar van Marktplaats durven kopen zonder eerst zelf gezien te hebben.
Ik persoonlijk zou wel de moeite nemen een eind te reizen om het te bekijken. Want persoonlijk heb ik liever dan 2 toestellen dan één die het nèt niet is.
Maar ik verzamel dan bijvoorbeeld ook tenten. Een "normaal" persoon heeft er 1. Ik ondertussen al 4
gewoon om per situatie te kijken welke het beste geschikt is en die neem ik dan mee.
Zo zou ik het óók met een camera doen. De kleine lekker mee op vakantie, waar grote belangrijker is dan echt portretten maken en de Canon houden juist voor portretten en de situaties waarbij kwaliteit nèt even belangrijker is dan gewicht en grote van het toestel.