Spamfilter ineens weg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 20:40

Ik ben bang dat het niet aan Hotmail ligt.

Spammers en oplichters gebruiken allerlei trucs om de automatische spamfilters te omzeilen. Zo gebruiken ze steeds andere mailadressen (niet zelden gekaapte), zodat eenzijdig blokkeren geen effect heeft. Daarom worden mailtjes nu met AI op wenselijkheid gecontroleerd.

Dat gaat al vaak genoeg fout - zo had ik eind december nog een mail die ik niet kon versturen omdat hij met al zijn linkjes niet langs het spamfilter van Hotmail kwam. Strakker dan nu kun je het dus niet afstellen. Ik denk dat vandaag één malafide bedrijf de gouden formule heeft gevonden om langs het filter te komen. Waarom één? Nou, naar verluidt krijg je per dag wel honderden ongewenste mailtjes binnen, die je niet eens ziet. Alleen de twijfelgevallen komen in "ongewenst" terecht. En nu zijn die spammails blijkbaar zo subtiel dat het filter ze niet meer durft weg te gooien - te veel kans dat het bona fide berichten zijn.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 20:40

Ik had het ook de hele dag! Nu lijkt het weer goed te gaan

wilmatj

Re: Spamfilter ineens weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-23 20:58

Ik had er vandaag ook onwijs veel last van, normaal vliegen die mailtjes de spambox in. Als er zoveel mensen met een hotmail account zijn die er last van hebben. Dan denk ik dat het een hotmail probleem is

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-23 21:13

musiqolog schreef:
Ik ben bang dat het niet aan Hotmail ligt.

Spammers en oplichters gebruiken allerlei trucs om de automatische spamfilters te omzeilen. Zo gebruiken ze steeds andere mailadressen (niet zelden gekaapte), zodat eenzijdig blokkeren geen effect heeft. Daarom worden mailtjes nu met AI op wenselijkheid gecontroleerd.

Dat gaat al vaak genoeg fout - zo had ik eind december nog een mail die ik niet kon versturen omdat hij met al zijn linkjes niet langs het spamfilter van Hotmail kwam. Strakker dan nu kun je het dus niet afstellen. Ik denk dat vandaag één malafide bedrijf de gouden formule heeft gevonden om langs het filter te komen. Waarom één? Nou, naar verluidt krijg je per dag wel honderden ongewenste mailtjes binnen, die je niet eens ziet. Alleen de twijfelgevallen komen in "ongewenst" terecht. En nu zijn die spammails blijkbaar zo subtiel dat het filter ze niet meer durft weg te gooien - te veel kans dat het bona fide berichten zijn.

Als je de berichten hier leest kon je zien dat het wel aan hotmail lag :)
Mijn spamfilter staat op exclusief.
Maw, alles wat ik niet handmatig als veilig arceer komt in ongewenst terecht. Dus geen twijfelgevallen, maar toch ging het sinds gisteren mis.

Maar het lijkt opgelost nu, gelukkig! *\o/*