Wat zouden jullie doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cjb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:21

Wat ik in deze situatie zou doen.

Rij er naartoe.
Kijk of de staat nog redelijk is en of je het zelf uit elkaar kunt halen.
Lukt het niet om het huisje mee te nemen. Maak dan veel foto's en meet alle maten op.

Als je een beetje handig bent geworden na al dat klussen kun je het tzt nabouwen in je eigen tuin.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:39

AyDeeDee schreef:
Ik wou nog even kort reageren op 2 dingen. Gisteren las ik een reactie voorbij komen van iemand die zei als je over zoveel jaar weer verhuisd zit je er ook weer mee. Ik weet inderdaad niet hoelang ik hier blijf wonen, ik heb wat moeite met wennen (met periodes) dus als het echt niet gaat wennen kan het zomaar zijn dat ik over een jaar weer moet verhuizen (wat absoluut niet de bedoeling was maar goed). Dus dat is iets wat nu in mijn hoofd zit ook.

Maar voor hetzelfde geld wen je wel en blijf je hier de rest van je leven wonen. Dat weet je niet.

Doubtless

Re: Wat zouden jullie doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:41

AyDeeDee schreef:
Ik ben heel erg een persoon van principes en afspraak = afspraak en helemaal als het om beloftes gaat ben ik daar vrij strikt in..

Ik krijg de indruk dat je dit zelf een pluspunt vindt. maar als ik je verhaal lees kost het je nu meer dan het je oplevert.
Laat dat tuinhuisje zitten, dat staat straks waarschijnlijk schots en scheef oud te wezen in je tuin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 12:57

Miran schreef:
Kun je niets iets vergelijkbaars in je eigen tuin zetten? Dat je wel daaronder van je tuin kan genieten en het idee wel bij je opa vandaan komt zeg maar?

Daar heb ik nog niet echt over nagedacht eerlijk gezegd maar kan ik wel eens over denken :)

cjb schreef:
Wat ik in deze situatie zou doen.

Rij er naartoe.
Kijk of de staat nog redelijk is en of je het zelf uit elkaar kunt halen.
Lukt het niet om het huisje mee te nemen. Maak dan veel foto's en meet alle maten op.

Als je een beetje handig bent geworden na al dat klussen kun je het tzt nabouwen in je eigen tuin.

Bedankt, ik ben helemaal niet handig en ben ook helemaal geen klusser en heb ook nog eens reuma dus nee nabouwen kan ik sowieso zelf niet. Mijn vriend daarentegen is een stuk handiger en samen iets bouwen zou zeker ooit kunnen. Maar dat is voor in de toekomst dan (eerst nog genoeg andere dingen te doen :P )

Picopico schreef:
AyDeeDee schreef:
Ik wou nog even kort reageren op 2 dingen. Gisteren las ik een reactie voorbij komen van iemand die zei als je over zoveel jaar weer verhuisd zit je er ook weer mee. Ik weet inderdaad niet hoelang ik hier blijf wonen, ik heb wat moeite met wennen (met periodes) dus als het echt niet gaat wennen kan het zomaar zijn dat ik over een jaar weer moet verhuizen (wat absoluut niet de bedoeling was maar goed). Dus dat is iets wat nu in mijn hoofd zit ook.

Maar voor hetzelfde geld wen je wel en blijf je hier de rest van je leven wonen. Dat weet je niet.

Klopt dat weet ik ook niet maar ik zeg dit natuurlijk niet zomaar :)

Doubtless schreef:
AyDeeDee schreef:
Ik ben heel erg een persoon van principes en afspraak = afspraak en helemaal als het om beloftes gaat ben ik daar vrij strikt in..

Ik krijg de indruk dat je dit zelf een pluspunt vindt. maar als ik je verhaal lees kost het je nu meer dan het je oplevert.
Laat dat tuinhuisje zitten, dat staat straks waarschijnlijk schots en scheef oud te wezen in je tuin.

Ik begrijp dat je die indruk krijgt maar ik ben bang dat het niet veel meer is dan de indruk die je krijgt, als ik dat nu net zo logisch laat overkomen als het in mijn hoofd zit :+ . Dat is het enge met iets duidelijk overbrengen met puur en alleen tekst. Het is hoe ik ben, maar persoonlijk zou ik nooit zeggen (of vinden) dat dit een pluspunt is.
Het kost me inderdaad vaak genoeg meer dan dat het me oplevert. Vroeger was het nog veel erger, ik heb door de jaren heen wel meer geleerd om te gaan met teleurstellingen alleen het is wel gewoon hoe ik zelf graag leef en wat ik belangrijk vind. En ook dat zit me dan zelf ook wel eens in de weg hoor, maar meestal leer ik er uiteindelijk wel weer van. :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:16

Kan je iemand anders vragen overdag er mooie foto's van te maken? Iemand die daar nog in de buurt woont of toch je moeder?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:37

superpony schreef:
Kan je iemand anders vragen overdag er mooie foto's van te maken? Iemand die daar nog in de buurt woont of toch je moeder?

Ik heb toch nog de foto's gevonden van de verhuur site, hij is niet super duidelijk maar hij staat er op dus die heb ik nu in ieder geval. Verder is er helaas niemand meer daar, mijn moeder was de laatste die nog in het dorp woonde waar ik opgegroeid ben. Mijn vader en stiefmoeder zijn afgelopen juli net verhuisd daar vandaan en wonen nu in dezelfde omgeving als mij dus een behoorlijk stuk verderop en mijn broer woont ook niet meer in de buurt. Wellicht zou ik hem wel kunnen vragen of hij misschien er nog komt om te helpen met verhuizen ofzo en of hij dan foto's kan maken.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:47

Ik zou het lekker laten zitten. Ik denk dat het een hels karwei is om uit elkaar te halen én weer in elkaar te zetten. Ik heb ervaringen met kasten in en uit elkaar halen en daar word ik al wanhopig van.

Maar ik hecht me dan ook niet snel aan spullen met emotionele waarde. Dus het is voor mij makkelijk praten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 15:37

Ik vind het wel zo netjes om nog even te laten weten wat ik uiteindelijk besloten heb.

Na overleg met mijn vriend en vader heb ik besloten het te laten voor wat het is. Ja het heeft emotionele waarde maar het gaat mijn vriend en mij niet lukken hem in een halve dag af te breken, dat sowieso niet. Daarnaast hebben we het super druk en wat meerdere mensen hier ook zeiden waar ik al een beetje bang voor was, het is maar de vraag of hij wel weer goed in elkaar wil.
Er is wel afgesproken dat als iemand hem niet wil overnemen en hij word afgebroken dat we dat graag willen weten. Ik heb gelukkig nog hele actieve en levendige herinneringen aan mijn opa en zie hem zo nog voor mij genietend van zijn overkapping, maar ik ben tot het besef gekomen dat ik de overkapping niet nodig heb in mijn leven om mijn opa mee te herdenken. Mijn vriend heeft ook al gezegd dat als ik ooit een overkapping wil we die ook zelf kunnen bouwen dus wie weet, maar dat is meer een lange termijn plan :)

In ieder geval enorm bedankt voor jullie eerlijke meningen en adviezen, dat heeft me echt goed geholpen!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-23 19:25

Dat is heel fijn om te lezen