Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
KimD schreef:Maar een bord met een verbod tot parkeren is toch compleet onlogisch op een parkeerplaats waar wel geparkeerd mag worden? Of ben ik nou gek of zo simpel? Dat is toch een hele makkelijke situatie ontzettend over gecompliceerd maken?
De vakken zijn aangegeven, het bord met de P staat er, dan is 1+1=2 lijkt me zo.
daantjuhhh schreef:KimD schreef:Maar een bord met een verbod tot parkeren is toch compleet onlogisch op een parkeerplaats waar wel geparkeerd mag worden? Of ben ik nou gek of zo simpel? Dat is toch een hele makkelijke situatie ontzettend over gecompliceerd maken?
De vakken zijn aangegeven, het bord met de P staat er, dan is 1+1=2 lijkt me zo.
Ja maar er staan toch geen vakken.
Misschien zie ik het verkeerd.
Maar ik zie een straat in het midden.
Met rechts een bord P en verboden vrijdag tussen x en x. Met geen vlakken. Links een P met vlakken.
Dit zijn toch 2 verschillende parkeerplaatsen?
J0anieke schreef:Ik heb google maps er even bij gepakt (Rijnstraat in Barendrecht). Je ziet duidelijk een parkeerplaats achter het bord. Lijkt me vrij duidelijk dat het niet de bedoeling is dat je op de stoep gaat parkeren, maar dat is hoe ik het zou zien..
daantjuhhh schreef:KimD schreef:Maar een bord met een verbod tot parkeren is toch compleet onlogisch op een parkeerplaats waar wel geparkeerd mag worden? Of ben ik nou gek of zo simpel? Dat is toch een hele makkelijke situatie ontzettend over gecompliceerd maken?
Ja maar er staan toch geen vakken.
Misschien zie ik het verkeerd.
Maar ik zie een straat in het midden.
Met rechts een bord P en verboden vrijdag tussen x en x. Met geen vlakken. Links een P met vlakken.
Dit zijn toch 2 verschillende parkeerplaatsen?
zonnebloem18 schreef:Locatie nu gevonden in maps en het is hier vrij duidelijk. Vraag me ook af hoe je hier komt zonder over het fietspad te rijden.
axel_1997 schreef:Het plein bestaat uit een doorlopende uniforme verharding waarop alleen de vierkante boomspiegels de rijroute aangeven.
De parkeervakken zijn duidelijk genoeg aangegeven.
-knip-
Muiz schreef:axel_1997 schreef:Het plein bestaat uit een doorlopende uniforme verharding waarop alleen de vierkante boomspiegels de rijroute aangeven.
De parkeervakken zijn duidelijk genoeg aangegeven.
-knip-
Dit viel mij inderdaad ook enorm op, dat zal wel gedaan zijn om het optisch te laten lijken dat je door een voetgangersgebied gaat in de hoop dat je rustiger gaat rijden maar qua parkeren en uberhaupt wat de weg is en wat de stoep is het heel onhandig.
MonaLieske schreef:Het lijkt een soort shared space situatie. In dat concept is de onduidelijkheid bewust om meer oplettendheid te stimuleren bij weggebruikers. https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Shared_ ... Afvxl09zji
Exitium schreef:Het is één geheel zo te zien, alleen hebben ze het bord aan de ene kant wat onhandig neergezet (of een vandaal heeft dat bord een kwartslag gedraaid, weet niet hoe stevig dat ding staat). Aan de andere kant staat 'ie wel richting de weg waar je vandaan komt: