Parkeer boete, geldig?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: Parkeer boete, geldig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 13:24

Bij mijn ouders in de wijk is het afgelopen jaar het parkeren van blauwe zone naar betaald gegaan. Daar staan enkel bij het inrijden van de wijk borden en ik geloof zelf enkel daar ook automaten.

De tip van de parkeerapp vind ik wel een goede. Op die manier kun je zodra je je auto neergezet hebt via de app je kenteken aanmelden om daar te mogen staan. Als het betaald parkeren is geeft die app het dan aan. Als je niet hoeft te betalen zie je het dan ook gelijk.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:14

Die apps zijn toch vrij duur? Of zijn er ook die echt gratis zijn?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:41

Shadow0 schreef:
Die apps zijn toch vrij duur? Of zijn er ook die echt gratis zijn?

Easypark (voorheen Parkmobile, naamswijziging kwam ik door dit topic achter :') ) is ook een gratis optie.

Afbeelding

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:51

Ik gebruik stadsparkeren, daar betaal je per minuut en daar boven 30 cent per parkeeractie. Je kan ook een soort abonnement nemen dan betaal je een vast bedrag per maand aan servicekosten. Dat is interessant als je er vaker gebruik van maakt.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:52

Ik vind 39 cent per parkeeractie niet gratis?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 18:57

Shadow0 schreef:
Ik vind 39 cent per parkeeractie niet gratis?

Ja en nee.. maar in Heerenveen oa moet je van tevoren betalen dus beslissen hoelang je wilt gaan parkeren.
Om te zorgen dat ik tijd genoeg heb, neem ik de tijd (zeer) ruim en daardoor betaal ik (veel) meer dan 39 cent extra.
Als het gratis parkeren is, hoef je die 39cent niet te betalen.
Ik zet hem standaard aan zodat ik niet eerst hoef te gaan kijken of ik moet betalen of niet.

Je betaald eigenlijk ook voor het gemak, je hoeft niet in de regen naar de meter te lopen en er achter komen dat je met munten moet betalen (ja dat is er nog steeds hahaha).
Ook de parkeergarage rij je zo in en uit met de app (op je kenteken herkenning).
Laatst bijgewerkt door Brainless op 16-02-23 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:01

Voordeel van de apps is ook dat je per minuut betaald i.p.v. per 10 of 15 minuten.

Ik vind het ideaal, zeker omdat ik vaak niet weet hoe lang ik weg wil blijven. Zo betaal ik nooit te veel of moet ik me haasten om op tijd weer bij de auto te zijn. Kentekenherkenning is ook ideaal.

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:03

FennyPower schreef:
Marie111 schreef:
Tip - gebruik een parkeerapp. Dan zie je automatisch of je in een zone met betaald parkeren bent en je kunt betalen zonder naar een automaat te hoeven zoeken.

Via de app , is voor alle gemeentes geldig ? Is er een specifieke naam van deze app?

Met zo een app altijd alsnog controleren of de goede zone opgepikt is door je gps! Mijn telefoon pikte laatst een andere straat op en als ik die had geactiveerd stond ik alsnog fout geparkeerd (en voor een verkeerd tarief).

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:05

Blue_flower schreef:
Met zo een app altijd alsnog controleren of de goede zone opgepikt is door je gps! Mijn telefoon pikte laatst een andere straat op en als ik die had geactiveerd stond ik alsnog fout geparkeerd (en voor een verkeerd tarief).

Yep, altijd even het nummer van de paal controleren. Je kan ook het nummer handmatig invoeren.

Naskur11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:19

Kan je ook 2 kentekens invoeren in de app?
Wij hebben 2 auto's en het wisselt wel met welke auto we naar de stad gaan. En is betaling alleen via creditcard?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-23 19:31

Naskur11 schreef:
Kan je ook 2 kentekens invoeren in de app?
Wij hebben 2 auto's en het wisselt wel met welke auto we naar de stad gaan. En is betaling alleen via creditcard?

Ik heb er 3 kentekens in staan :+
En als mijn kind ergens parkeert start ik thuis de app en voer het nummer van de paal handmatig in.
Bij mij gaat het van mijn bankrekening af, weet niet of dat nu nog zou kunnen.