ikke schreef:Die Suzuki Jimny en co zijn geen terreinauto's. Die kunnen net iets beter door een plasje modder rijden maar verder komt het niet. Daarnaast rijden ze ook nog eens bagger door de stugge vering en korte wielbasis.
Suzuki Jimny's zijn juist terreinwagens.
Komen mede dankzij het lage gewicht verder dan grotere en zwaardere terreinwagens. Ik heb zelf een Jimny Cabrio, 4x4 gehad. Súper leuke auto, maar geen handige auto. Het rijdt als een tractor en verwacht niet teveel van het cabrio dak. Deze is namelijk niet in een paar seconde open te maken. Ik dacht dat vanaf bouwjaar 2002 er een ander cabrio dak op zit. Wellicht is deze makkelijker in te klappen, maar dat durf ik niet te zeggen.
Ook zijn het ondertussen al wat oudere auto's. Roesten doen ze ook (check altijd de kofferbak, hier roesten ze bijna allemaal!). De Jimny Cabrio heeft, in tegenstelling tot de niet cabrioversie, altijd een inschakelbare 4x4. Deze dient alleen gebruikt te worden als je daadwerkelijk terrein gaat rijden, anders gaat hij inderdaad kapot, wat weer een duur geintje is. Let hierbij ook op bij aankoop! Als de 4x4 niet ingeschakeld is, heeft de Jimny achterwiel aandrijving, waar je ook rekening mee moet houden als het glad is. (Wat ook wel weer leuk kan zijn..
)Mijn Jimny reed echter wel 1 op 10, dit i.c.m. de kleine tank zorgt er ook weer voor dat je vaak bij de pomp staat. De 1 op 15 die in dit topic aangegeven werd heb ik nooit gehaald. Mocht je regelmatig op de snelweg rijden zou ik een Jimny cabrio ook niet aanraden i.v.m. het geluid en ook de toeren die hij maakt bij 100km/h.
Ondanks alles is het wel een hele leuke auto en mis hem nog regelmatig, maar als je geen 'liefhebber' bent zijn er wellicht betere opties om te kiezen. Als ik niet zoveel op de snelweg zou rijden had ik hem nooit verkocht.
Mocht je besluiten om een Jimny te kopen; Zoek de Facebookpagina Jimnywarriors_NL eens op, om informatie te vragen waar je op moet letten bij aankoop van een Jimny.

Echt een hele mooie, luxe en fijne auto.