43j en kleerkast is een ramp

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:24

Inderdaad wat winkels bezoeken waar ervaren personeel staat. Gewoon wat setjes proberen en als je weet wat staat, kun je daarna ook gemakkelijker online shoppen. Die sets met een jogpants en jasje doen het vrijwel bij iedereen goed. Ik ben 44 en moet eerlijk zeggen dat ik bij oa Vero moda niet meer slaag. Kwaliteit is vaak wat minder en het model ook.
Ik vond Anna van Toor vroeger een oude wijvenwinkel, maar slaag daar altijd wat betreft outfits. Wel wat duurder segment (ben vooral Moscow fan), maar je hebt er dan ook veel langer plezier van. Daarnaast kom ik graag bij Mitch in Gouda. Middensegment, maar die meiden kopen gewoon geweldig in en gaan echt goed met de trends mee. Word altijd heel vrolijk als ik daar ben.

Edit: als je insta hebt: mitchgouda voor leuke stijlideetjes.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 18:47

@ lw daisy. Je omschrijving past erg goed bij mij. :D
Ik loop ook altijd in nike air max rond zalig.
En heb 1 paar deftige bruine laarsje die ik enkel draag voor de net. En dus ook nog zeer mooi zijn.

Oja kwa jeans vind ik skinny jeans echt super lelijk.
Ik shop mijn jeans broeken altijd in de heren afdeling. Slim straight. Past mij perfect. Tegenwoordig is mijn lievelingsbroek van PME ook een straight model. Maar hij zit heerlijk.
Een paardrijbroek is in feite ook een skinny. Maar het feit dat de stof lekker is en ik meestal met zitvlak neem flateerd een heel stuk meer.
Maar een echte skinny vind ik vanonder veel te smal en accentueert kuiten. Ik vind het bij slanke dames ook niet mooi.echt een 16j jeans wat mij betreft.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 18:59

kitobeer schreef:
Skessa_ schreef:
https://www.kipalohadamesmode.nl/ Vind ik persoonlijk ook een leuke winkel en prima geschikt voor jouw leeftijd! Staan veel fotos van de producten op van dames die volgens mij ook allemaal tussen de 35 en 55 zijn zoiets.

Op het eerste zicht zegt mijn innerlijke stem oubollig te kleurrijk :o

Ik vind het ook niet per se hip voor iemand van rond de 40, juist niet eerlijk gezegd.

Heb je weleens een mooie zwarte, iets uitlopende pantalon geprobeerd? Ik ben team jurkjes (super handig, boven en onder in 1 keer geregeld).

luuntje

Re: 43j en kleerkast is een ramp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:22

Herenkleding kan wel.
Maar je mist dan toch de vrouwelijke vormen.

Nette zwarte broek kan je met veel combineren.

Spijkerbroeken vind ik ook lastig.
Ik draag zelf graag Levi Mile High,elastisch (brede heupen en smalle taille) en hoge waist.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 20:27

Als je er nou een dagje Utrecht van maakt, weet ik een hele leuke winkel die jou helpen om je style te bepalen en je vooral heel mooi laten voelen met fantastische outfits, waarbij ze je ook helpen dit te combineren met je huidige kledingkast.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:05

kitobeer schreef:
sevke schreef:
Wat is er mis met een jeans en sweater? O:)

Op den duur ook niet echt flaterend meer.

ja maar wil je dat dan? ik ben 51 en ga nog steeds prima op jeans en sweater en gelukkig word dat gewoon geaccepteerd :j

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:12

Ik zou eerst de leeftijdsgedachte overboort kieperen.
Wat je wilt is kleding die bij je lichaam past, er is niet zoiets als kleding dat bij je leeftijd past. Uitgezonderd kinderkleding.

Ik kan je niet helpen met een stijl aangezien ik een totaal ander figuur heb maar ik druk je wel op het hart om niet naar „leeftijd“ te shoppen maar naar wat je mooi vind.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 21:38

ellepel schreef:
ja maar wil je dat dan? ik ben 51 en ga nog steeds prima op jeans en sweater en gelukkig word dat gewoon geaccepteerd :j

Maar toch niet als je eens wat netter eruit moet zien.
Bij mij is het inmiddels zo dat ik mijn sweaters zelfs aan heb bij de paarden. Als ik dan naar een nieuwjaarsreceptie moet van het werk. En iedereen doet zijn best om wat deftig voor de dag te komen. Dan val ik erg uit de toon.

Komt uiteraard omdat ik nooit naar verplichtingen moet. Geen kerstuitnodigingen geen verjaardagen geen trouwerijen noem het maar op ik hoef er niet heen. Maar dan krijg je dus een kleerkast met 't shirts sweaters en enkel jeans.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 21:39

Ik ben het met Sizzle eens dat je niet naar leeftijd moet kijken. Je bent PAS 43 he! Dus je kunt je prima jeugdig kleden.
Merken zoals Studio Anneloes, Summum, Kyra, 10days, Pom Amsterdam hebben hele fijne kleding die en goed zitten en je er gekleed laten bijlopen.

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 22:48

Wauw ik heb al leuke stukken tegen gekomen. Krijg er al wat vertrouwen in _/-\o_
Dank jullie dames. En gelukkig staan alle tips in het topic.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 22:59

kitobeer schreef:

Maar eerlijk is eerlijk mijn kledij past niet meer bij mijn leeftijd.

Maar ondertussen zit ik wel met mijn handen in mijn haar maar wat dan wel?
Drop mij in een kledingwinkel en ik loop overal voorbij. Ik zeg dan of te jong of te oud. Maar ik zie het niet wat dan bij mij zou moeten passen. Rokken en jurken doe ik niet aan en zal ik ook nooit doen.

Hoe kom ik hier ooit uit?

Eeh, wie bepaalt dat?
Ik denk in dit geval echt dat je het jezelf te moeilijk maakt.
Als jij je lekker voelt in bij wijze van een vuilniszak, dan is dat toch prima?
Wat er bij je past is heel simpel, hetgeen wat jij mooi vindt en wat lekker zit. Comfort en esthetiek, that's all in life!

kitobeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-23 23:12

Wildgirl op een gegeven moment ga je het zelf voelen. Dat je er niet meer uitziet hoe je je voelt. Ik ben aangekomen op het moment dat ik gevoel en uiterlijk weer wil laten matchen

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 23:38

kitobeer schreef:
Wildgirl op een gegeven moment ga je het zelf voelen. Dat je er niet meer uitziet hoe je je voelt. Ik ben aangekomen op het moment dat ik gevoel en uiterlijk weer wil laten matchen

Ik heb precies het tegenovergestelde, hoe ouder ik word hoe leuker ik mijzelf vind en hoe beter ik mijn vetjes waardeer. Inclusief mooie kleding en ik ben sinds een jaar best expressief in mijn kledingstyle.

We zijn allemaal mooi op onze eigen manier, omarm dat ipv jezelf af te branden. Slank is mooi is zo 1990.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-23 23:55

Ken je een vriendin/collega die wel een aansprekende kledingstijl heeft? Misschien eens met haar gaan shoppen .
Wat mij wel wat meer inzicht heeft gegeven, is een kleur-en stijladvies. Over welke tinten je staan etc.
Georganiseerd als een leuke middag met een paar collega's. Gezamenlijk kun je kosten delen, en het was ook reuze gezellig.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 00:12

Ik moet wel een beetje om je dragen naar je leeftijd opmerking.

Ik ben evenoud en draag vooral wat ik zelf mooi vind. Maar dat zijn voornamelijk jurkjes en rokjes, maar jan ook iets uit de kast van mijn 16 jarige zijn.

Laatst zei mijn dochter nog dat haar vriendinnen mij hip en modern vinden. Nou dat vindt ik niet hoor, maar draag gewoon mijn eigen stijl.

Mijn moeder is ook voller en wilde ook geen jurkjes, maar ik heb haar deze zomer toch wat jurkjes laten passen en dat gecombineerd met een panty zonder voeten. Inmiddels heeft ze er meerdere in de kast en staat het haar enorm goed, met een jasje, blazertje of vestje als het frisser is.

Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens! Of een pantalon met een blouse, longsleeve icm jasje o.i.d

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 00:46

kitobeer schreef:

Zit daar dan niet je probleem? Je noemt leeftijd, maar ik ben dezelfde leeftijd en ervaar dat helemaal niet zo. Heb ook nog dezelfde maat en vorm als toen ik 30 was en kleed me ook niet anders. Ja ik heb niet meer de oufitjes aan die ik als 16 jarige aan had als ik ging stappen. Maar verder....

Is het misschien nog een optie om er voor te zorgen dat je gewoon weer wat lekkerder in je vel komt te zitten? Leuke nieuwe kleding is zeker een goed idee, de kapper kan vaak ook wel boots geven. Maar misschien lukt het je ook wel om weer wat gewicht kwijt te raken en voel je je daardoor weer wat fijner?

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 01:42

Nou ja, kan ook gewoon een gevoel zijn toch, van "oh, dit past plots niet meer bij me". Hoeft niet aan gewicht of onzekerheid gelinkt te zijn... Gewoon, je verandert door de jaren heen.

Ben benieuwd of je iets leuks vindt, TO!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 07:08

Na mijn bevalling moest ik ook even wennen aan een ander figuur. Heb toen een paar keer een box laten komen van www.lookiero.nl en daar heb ik toch weer leuke inspiratie uit opgedaan.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 09:17

En soms moet je ook gewoon iets proberen waarvan de op de hanger in de winkel denkt 'he, nee dat is niet wat' Ik ben al een paar keer aangenaam verrast dat iets waarvan ik dacht dat het niets voor me was, me eigenlijk heel leuk stond. Het ergste wat er kan gebeuren is dat je gelijk had en het staat niet zo leuk. Niets aan de hand, dan hang je het gewoon weer weg.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 09:41

Jou model lijkt op die van mij. En ik ben ook nog eens ouder. Maar wat boeit het of je je jonger kleed.

Wat betreft netjes liep ik ook tegenaan. Wat ik gedaan heb is een oudere verkoopster aangeschoten met help wat moet ik kopen voor een bruiloft. Daar zijn toen verrassende dingen uitgekomen die ook nog eens kleurig zijn en me niet laten voelen als een opgedofte kabouter. :')

Leuk luchtig zowaar vrouwelijker bloesje waar ik nog inkwam ook. Maar ook een paar strakkere hempjes (normaal ben ik van wijd wijder het wijdst) die leuk staan maar ja meest is het toch joggingbroek of spijkerbroek met t shirt en vest. Van de herenafdeling. :)) Met wandelschoenen eronder ivm knie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 09:45

Ik draag ook nog jeugdige kleding. Ik shop eigenlijk altijd bij de jeugdmerken en winkels.
Je moet dragen waar je je prettig bij voelt. En je geeft nu aan je niet meer fijn te voelen in de kleding die je draagt. Dat is de belangrijkste graadmeter, niet wat anderen vinden. Thuis draag ik het liefst een jeans met een dikke trui. Op mijn werk kies ik dan voor laagjes dus een ondershirt, blouse en een kort jasje of een vest. Dat is gekleder dan een trui.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 09:51

Ik zit echt dik (ha, woordspeling) in de grote matenkleding en zelfs die is tegenwoordig vaak nog heel jong en trendy. Je kan echt zoveel dragen zonder dat het direct tuttig is. Ik krijg met mijn 57 jaar echt vaak complimenten voor mijn kledingstijl, ondanks mijn forse overgewicht.

Wat ik je graag toch mee wil geven, is dat kleding gewoon ook echt goed moet passen. Op je foto´s lijk je gewoon in de normale damesmaten te passen hoor, maar mocht dat niet lukken, dan is er in de speciaalzaken vanaf maat 42 zoveel leuks te vinden!

En geen jurken? Niks makkelijkers in de zomer! In de winter draag ik ze zelden, heb de pest aan panties. Maar in de zomer hangt mijn kast vol met jurken, lekker blote benen en heerlijk luchtig. Niks comfortabeler! Thuis draag ik vooral van die flodderige strandjurken (woon in Spanje), zalig! Gewoon eens proberen :-)

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 10:49

Benzz schreef:
Als je er nou een dagje Utrecht van maakt, weet ik een hele leuke winkel die jou helpen om je style te bepalen en je vooral heel mooi laten voelen met fantastische outfits, waarbij ze je ook helpen dit te combineren met je huidige kledingkast.

Welke winkel is dit?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 11:12

Herkenbaar hoor.
Ik ben 56 en loop ook nog in jeans en hoodies rond, lekker belangrijk.

Ik heb een paar nette broeken, travelpants in zwart grijs en donker blauw.
Deze kan je bij comfortbroeken kopen of ik koop ze bij maudd waar ik ook mijn jeans koop en jasjes.

https://www.maudd.nl/

Paar blouses hangen en jurkjes van norah.

https://www.norah.eu/nl

Maar je moet ook gewoon aantrekken wat je lekker zit.

Ik heb ook jurkjes maar ik draag ze nooit.

Tshirts kan je nog leuk onder een jasje doen al loop ik in de winter echt niet in een jasje met shirt.

Ik zat er ook mee dat mijn lichaam aan het veranderen was door oa de overgang maar het is zo ben geen 20 meer en dat is soms moeilijk te accepteren.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-23 11:53

Wat een leuke tips allemaal. En nu heb ik drie bloesjes gekocht dankzij de winkels van Mando! Dank u ben er blij mee!