Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
ikke schreef:Droom rustig verder. Wat jij wil, bestaat vrijwel niet.
Benzine-auto's die 1:20 halen zijn zeldzaam en van een caliber waar ik niemand mee weg zou willen sturen.
Onze oude Pinda (2004) komt een eind in de buurt (1:16 bij veel lokaal werk / korte afstanden)
Van jouw lijst zou voor mij alleen Skoda en Ford over blijven, de rest is voor de mindere goden.
Maar het antwoord is eigenlijk heel simpel:
https://www.gaspedaal.nl/zoeken?bmin=20 ... 0&srt=pr-a
Alle auto's die voldoen aan jouw eisen, volgens gaspedaal.nl, zonder je verbruikseis want dat kan ik niet aangeven.
Wat ik in die lijst zie staan, zal dat niet redden.
Neem in je berekening ook even mee hoeveel geld je op moet hoesten voor die nieuwe auto en hoe lang je die Skoda daarvoor kunt blijven rijden.
Ik heb een oude V70 maar als ik iets fatsoenlijks daarvoor terug wil kopen, moet ik 10k ophoesten (plus inruil) om een soort van vergelijkbare auto te kopen. Voor die 10k kan ik 5 jaar rijden met die V70 en dan brengt ie nog steeds niks op bij inruil (auto is 20 jaar oud).
Silly1972 schreef:Boras schreef:Onze Kia Rio uit 2012 loopt technisch gezien altijd maar delen van interieur en exterieur (ver)sleten zeer snel. Nooit meer.
Dit viel mij inderdaad enorm op bij de 2e hands auto's.
Vooral stuur heel erg.
Dispar_Vulgo schreef:Ik heb een Citroën C4 (wel 2 liter uitvoering), maar die rijdt echt niet zuinig! Gemiddeld 1 op 11
Wel mag hij veel trekken (1550kg) voor een relatief kleine auto. Daar heb ik hem 4 jaar geleden op uitgezocht. Toen gekocht voor slechts 4000 euro (van 2012, 110k op teller), maar dat gaat nu niet meer lukken.
L_Flo schreef:Misschien iets kleiner dan je verwachting; maar ik heb een paar weken geleden een Suzuki swift gekocht die aan al jouw eisen voldoet behalve dus dat het een B categorie is. Daarnaast is ie veilig, zuinig, voelt niet klein op de weg; betrouwbaar en loopt 1:20.