Welke broodbakmachine hen jij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Welke broodbakmachine hen jij

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:12

Het brood uit een broodbak machine is veel compacter en heeft een onsmakelijke korst. Brood dat je zelf kneed en vormt heeft een veel mooiere vorm, is luchtiger en heeft een heerlijke korst. Je hebt ook veel meer controle over de temperatuur.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-23 09:13

Doe jij het in de oven?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:26

Wij hebben ook een Panasonic en gebruiken de instant mixen van Aveve (BE).

Heb al 1x cake gebakken ook, ging ook goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 09:28

Tazzey schreef:
Het brood uit een broodbak machine is veel compacter en heeft een onsmakelijke korst. Brood dat je zelf kneed en vormt heeft een veel mooiere vorm, is luchtiger en heeft een heerlijke korst. Je hebt ook veel meer controle over de temperatuur.

Dat ligt ook aan je machine.

Onze machine maakt een super lekkere korst :j

Uit de oven vind ik af en toe wel lekker maar de oven verbruikt hier heel veel stroom veel meer dan de broodbakmachine. Aangezien we 4x per week een brood bakken tikt dat wel aan.

Hier de Soezie mixen van welkoop :j

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:12

Ik gebruik inderdaad een oven.
Het zal ook een kwestie van smaak zijn. Ik ben eens op een beurs geweest waar verschillende van die machines werden gedemonstreerd maar geen enkele produceerde écht lekker brood. Je proeft altijd dat het uit een machine komt.

Wij gebruiken meel van de molen en bakken het af in de oven. Qua stroomverbruik is dat wellicht iets duurder maar dat is het voor ons absoluut waard. Wij bakken dagelijks een vers brood, heerlijk!

suuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:18

Ik heb een DOMO broodbakmachine hier heel tevreden over in combinatie met de brood mixen van Aveve :Y) mjam mjam

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 10:47

Ik heb een Unold en die is echt goed.
Maar ik maak tegenwoordig al het brood gewoon in de oven in een keramische bakvorm.
Kneden laat ik wel over aan de machine.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 15:52

Wij hebben een panasonic. Die heb ik voor mijn verjaardag gekregen en mijn supergrondige vriend heeft het halve internet afgezocht naar de beste prijs/kwaliteitsverhouding. En volgens hem was dit dé broodbakmachines onder de broodbakmachines, en ik zie hem op websites eigenlijk ook altijd gebruik worden.

Zelf brood bakken is lekkerder natuurlijk. Maar dat moet ook een leuke hobby van je zijn dan gezien de tijdsinvestering. Dit is werkelijk een broodbakmix erin tyfen, water met een maatbeker. Een paar uur magic kiss van de panasonic en je wordt wakker met warm vers brood. Zelf een mix maken is ook geen moeite maar dat is wel een beetje experimenteren wat werkt.... Ik krijg alleen maar hele kompakte broden wat ik wel lekker vind, maar mijn vriend niet. Dus toch maar broodmixen :D

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-23 16:34

Ik heb een inventum, bevalt prima. En ook voor niet teveel op marktplaats te krijgen.