Slimme lampen of andere optie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Slmt9

Re: Slimme lampen of andere optie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:10

Wij hebben inmiddels 80% van onze lampen en stekkers van Lidl. Daar zit nog een gateway (kastje) tussen wat veiliger schijnt te zijn voor je wifi.

Je kan daar zoveel op instellen (met die van Ikea en action volgens mij ook). Bijv. automatisch de lampen aan met zonsondergang (hoef je je timer ook niet handmatig aan te passen), maar ook als de luchtvochtigheid x aantal percentage is, dat dan de luchtontvochtiger aan gaan. En weer automatisch uit. Zo ook voor de airco.
Of alles uitschakelen als je van huis gaat, of inschakelen als je weer thuis komt. Geweldig.
Je kan ook snelkoppelingen maken dat in 1x bepaalde (tuin)lampen wel of niet aan gaan met 1 druk op de knop.
Onze kat heeft ‘s nachts een warmtedeken die elk uur een kwartier aan gaat.

Je kan die snelkoppelingen ook op je telefoon en/of watch zetten. Dan loop je bv naar de deur en kan je of de snelkoppeling via siri vragen of gewoon op je scherm even snel aanklikken.

Ik vind het een geweldige uitvinding :D

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-23 15:52

Wat handig is om te weten, is dat de slimme lampen van Action, Lidl, Hema en veel bouwmarkten allemaal via hetzelfde platform werken: Tuya.
https://www.iculture.nl/gids/goedkope-s ... -platform/

Ik heb alles van Action en gewoon de LSC-app geïnstalleerd. Maar als je meerdere wil combineren kan je ook de Tuya app installeren en daar alles op aansluiten.