Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Janine1990 schreef:Mkango schreef:Volgende keer willen ze, in plaats van er 45 minuten aan besteden om hem schoon te maken, vast ook wel gewoon even wat Dreft eroverheen gooien voor je. Bovendien kan de verkoopster er ook niks aan doen dat de onderkant vies is geworden; ze had misschien wel even de tas rondom kunnen bekijken voor ze hem in de zak deed, maar imo kun je de verkoopster dit niet kwalijk nemen. Het is netjes voor je opgelost.
En eerlijk, als je daar zo dwars doet als dat je hier doet, snap ik wel dat ze op een gegeven moment zeggen "je hóeft hem niet mee te nemen."
En wat is 70 euro op duizenden euro's, waar je ook héél veel paardenvoer voor had kunnen kopen?
Voor een relatief high-end company vind ik dit niet bepaald passend gedrag...
Die verkopen geen showroommateriaal voor een nieuwprijs (ik neem aan dat die tas tentoon gesteld heeft gestaan met zo'n onderkant), daarbij moeten dergelijke verkopers ook bekend zijn met 'high-end buyers' als je het mij vraagt...
Als ik daar de manager zou zijn, dan neem ik aan dat degene aan wie ik dien te rapporteren me dit soort grappen niet in dank af neemt. Dit schaadt het imago van een dergelijk bedrijf. Het is niet bepaald een Action te noemen.
Mkango schreef:Je zegt het al: relatief high-end. Het is ook weer niet bepaald Harrods. Ik weet niet anders dan dat je bij de Bijenkorf ook "showroommateriaal" gewoon kunt kopen en daar in principe de volle prijs voor betaalt, tenzij er iets mis mee is. Laten we nou ook niet doen alsof het een tas van 10k is - op de schaal van designertassen en -kleding is dit wel een beetje de onderkant van de schaal, ondanks dat het wel een hoop geld is.
En dat je ergens veel geld uitgeeft, betekent niet dat je ook altijd gelijk hebt.
Janine1990 schreef:Dan heb je het dus over heel iets anders dan waar ik het over heb, dus dan snap ik niet zo goed de relevantie van je reactie op die van mij.Mkango schreef:Je zegt het al: relatief high-end. Het is ook weer niet bepaald Harrods. Ik weet niet anders dan dat je bij de Bijenkorf ook "showroommateriaal" gewoon kunt kopen en daar in principe de volle prijs voor betaalt, tenzij er iets mis mee is. Laten we nou ook niet doen alsof het een tas van 10k is - op de schaal van designertassen en -kleding is dit wel een beetje de onderkant van de schaal, ondanks dat het wel een hoop geld is.
En dat je ergens veel geld uitgeeft, betekent niet dat je ook altijd gelijk hebt.
Ik heb het niet over een gelijk of niet, ik vind het gewoon niet passend bedrag van dit bedrijf.
Overigens met betrekking tot het 'onderzoek' vind ik dit iets dat geen enkel bedrijf mag doen. Daarin mag best iemand ter verantwoording geroepen worden en de klant mag dan toch wel enige compensatie verwachten.
En als dat Bijenkorf er niets mee doet, dan zou ik als ik TS was de tas alsnog retourneren.
Mkango schreef:]Dan heb je het dus over heel iets anders dan waar ik het over heb, dus dan snap ik niet zo goed de relevantie van je reactie op die van mij.
Mkango schreef:Volgende keer willen ze, in plaats van er 45 minuten aan besteden om hem schoon te maken, vast ook wel gewoon even wat Dreft eroverheen gooien voor je. Bovendien kan de verkoopster er ook niks aan doen dat de onderkant vies is geworden; ze had misschien wel even de tas rondom kunnen bekijken voor ze hem in de zak deed, maar imo kun je de verkoopster dit niet kwalijk nemen. Het is netjes voor je opgelost.
En eerlijk, als je daar zo dwars doet als dat je hier doet, snap ik wel dat ze op een gegeven moment zeggen "je hóeft hem niet mee te nemen."
En wat is 70 euro op duizenden euro's, waar je ook héél veel paardenvoer voor had kunnen kopen?
prugelpiet schreef:Ten eerste: wat een mooie tas. Dat dan weer wel, gedoe of niet.
Ten tweede: je hebt zelf die tas meegenomen in de winkel voor die prijs en na het laten reinigen van de vlekken. De verkoopster kan er niks aan doen dat er vlekken op zitten. Het is voor je gereinigd, dus dat punt is geen punt. Alhoewel ik hem al helemaal niet had meegenomen met deze vlekken erop.
Als je dit geld niet voor de tas had willen betalen, had je daar in de winkel meer van moeten zeggen en anders deze tas niet meenemen. Je hebt hem meegenomen dus je bent akkoord gegaan. Ik snap wel dat de bijenkorf je geen geld teruggeeft. Jammer dat andere mensen wel minder voor de tas hebben betaald, maar dan had jij hem ook in een ander filiaal moeten gaan halen waar die minder kostte en deze moeten laten staan.
Dat ze zo binnen het team over je praten is natuurlijk niet oke, maar als je niet de kans wil hebben je vriendin in de problemen te brengen kan je ook daar vrij weinig mee doen.
Laat het los, laat het gaan. 70 euro is niet weinig, maar ook niet het einde van de wereld. En je hebt een prachtige tas.
Mkango schreef:Je zegt het al: relatief high-end. Het is ook weer niet bepaald Harrods. Ik weet niet anders dan dat je bij de Bijenkorf ook "showroommateriaal" gewoon kunt kopen en daar in principe de volle prijs voor betaalt, tenzij er iets mis mee is. Laten we nou ook niet doen alsof het een tas van 10k is - op de schaal van designertassen en -kleding is dit wel een beetje de onderkant van de schaal, ondanks dat het wel een hoop geld is.
En dat je ergens veel geld uitgeeft, betekent niet dat je ook altijd gelijk hebt.
Zonnetje81 schreef:Ik vind je verwend en drammerig overkomen.
A: storing = pech
B: de tas is nu niet voor korting dan heb je een keuze.
C: de tas wordt gereinigd, je vriend checkt dit en anders laat me em toch staan?
D: je mag em terugsturen…??
E: je paarden kunnen voor 70 euro 2 weken eten nou voor 1090 kunnen ze 31 weken eten. Je gaat een tas van 100 euro kopen en dan kom je met zo’n opmerking??
Laat gaan en zijn wel meer tassen op deze wereld.
Zonnetje81 schreef:En als ze bij de kassa vol blijven houden dat de komkommer 4 euro kost ipv 10 cent zeg ik: stop het in je reet. Ook als de komkommer beschadigd is. Er was een keuze.
Daarbij is het: naar de nagelstudio en niet na.
Zonnetje81 schreef:Ik vind je verwend en drammerig overkomen.
A: storing = pech
B: de tas is nu niet voor korting dan heb je een keuze.
C: de tas wordt gereinigd, je vriend checkt dit en anders laat me em toch staan?
D: je mag em terugsturen…??
E: je paarden kunnen voor 70 euro 2 weken eten nou voor 1090 kunnen ze 31 weken eten. Je gaat een tas van 1000 euro kopen en dan kom je met zo’n opmerking??
Laat gaan en zijn wel meer tassen op deze wereld.
KB12 schreef:Zonnetje81 schreef:En als ze bij de kassa vol blijven houden dat de komkommer 4 euro kost ipv 10 cent zeg ik: stop het in je reet. Ook als de komkommer beschadigd is. Er was een keuze.
Daarbij is het: naar de nagelstudio en niet na.
Het is voor mij niet boeiend wat jij doet als je te veel betaald. Je mist het moraal van het verhaal. Oh en bedankt voor de verbetering van mijn spelfout. Gelukkig was jij me voor, voordat ik het zelf kon verbeteren! Thanks!
Janine1990 schreef:Zonnetje81 schreef:Ik vind je verwend en drammerig overkomen.
A: storing = pech
B: de tas is nu niet voor korting dan heb je een keuze.
C: de tas wordt gereinigd, je vriend checkt dit en anders laat me em toch staan?
D: je mag em terugsturen…??
E: je paarden kunnen voor 70 euro 2 weken eten nou voor 1090 kunnen ze 31 weken eten. Je gaat een tas van 1000 euro kopen en dan kom je met zo’n opmerking??
Laat gaan en zijn wel meer tassen op deze wereld.
Had je dat ook gezegd als TS het artikel, de prijs en het bedrijf buiten beschouwing had gelaten? Maar enkel had gezegd dat haar paarden voor het geld dat het scheelde 2 weken konden eten?