Buurheksen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 12:08

Suliko schreef:
Charaz schreef:
Actie's? Ik lees alleen een sateprikker tussen de deurbel.

Als mijn dieren eronder lijden zou ik het ook niet allemaal maar laten gebeuren.

Maar tussen het allemaal laten gebeuren en hetzelfde pestgedrag terugdoen zitten nog een hoop andere mogelijke acties. :')
Ik zie ook niet hoe deze actie een constructieve oplossing brengt voor TS en de vogels.

Zoals ik het nu lees is er nog niet eens een poging tot een gesprek gedaan om tot wederzijds begrip te komen. Ik kan ergens wel grinniken om de manier waarop TS het geschreven heeft, maar ondertussen vraag ik me af waar buurvrouw vandaan komt en wat haar verhaal in deze is.

Ja, dat weet ik *steekt vinger op*

Ze zit afgekeurd thuis en heeft een dik dossier bij de woningbouwvereniging, de politie, stads toezicht,aannemer van de woningbouw en vast nog veel meer.
Mijn poging met de buurtbemiddeling heeft ze afgeslagen en na vijf keer vragen of ze het mij wil zeggen als er wat is ben ik er klaar mee.

Ze reed me bijna bewust aan een paar weken terug vanwege een tuinslang.
Het is wel een keertje klaar he?!

En dan beperk ik me tot een prikkertje.

Ik heb echter wel een voetbal gekocht.
Ff de beenspieren trainen.
Laatst bijgewerkt door quartel op 22-01-23 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:09

Ik vind het een bijzondere post. Zeker als je die naast je openingspost zet. Leven en laten leven. Deze buurvrouw heeft vermoedelijk een geestelijke aandoening. In plaats van je er even in te verdiepen en te kijken hoe je voor jezelf en voor haar het makkelijks door een duur kan, gooi je gelijk de knuppel in het hoeder hok. Dit verdiend echt geen schoonheidsprijs.

quartel schreef:
Ik hoor mijn buren ook.
Ik vind dat verder geen probleem.
Leven en laten leven.
Het zou mooi zijn als iedereen dat kon maar het blijkt een aparte gave die niet iedereen heheerst.
Als je die waarheid leeft dan piep je wel anders.

fleurtjeuh

Re: Buurheksen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:14

Bah bah, wat een naar topic dit.
Ik ga temmen, dit is gewoon 'ophemelen' van pestgedrag, duur omdat het 'grappig' is geschreven.
Shame on you

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:21

Jeetje, wat een gezeur. Lees lekker niet mee als het je tegenstaat :roll:

Vervelende buren kunnen het bloed onder je nagels halen. Sommige mensen kunnen zo zuigen dat op een gegeven moment alle redelijkheid de deur uit gaat. Genoeg topics op Bokt over zulke buren waar de mensen wel netjes blijven en die vervolgens jaaaaren getreiterd worden.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:23

Ik snap de 'haha geweldig' reacties ook niet helemaal. Er loopt een ander topic over nare buren en daar in wordt er al schande gesproken als de buren in kwestie ook maar scheef naar de TS kijken, maar dit is dan opeens hilarisch? Schiet mij maar lek.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:24

Hmmn, zegt het mogelijk iets over het aandeel van de ts zelf in deze burenproblematiek?

Om de kwestie maar eens van een andere kant aan te vliegen. Voor wat nuance.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:29

Foaly schreef:
Ik snap de 'haha geweldig' reacties ook niet helemaal. Er loopt een ander topic over nare buren en daar in wordt er al schande gesproken als de buren in kwestie ook maar scheef naar de TS kijken, maar dit is dan opeens hilarisch? Schiet mij maar lek.

Dat is heel vaak de wonderbaarlijke tendens op fora.

1. Wie een topic start, heeft altijd gelijk.

2. Het lijdend voorwerp is bij voorbaat de slechterik.

3. In nuances is niemand geinteresseerd.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:33

quartel schreef:

Dan doe je aangifte - daar heb ik niets op tegen. Maar op zo'n laffe manier terugpesten, die niets oplevert maar echt alleen maar pesten is, en daar dan ook nog een hele show omheen maken... da's middeleeuws niveau. Dat gaat de situatie niet beter maken, dat is pesten en wraak.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:37

Klinkt als iemand met mentale problemen.
Om die op deze manier terug te pakken lijkt me ontzettend laag bij de grond.
Zo'n persoon heeft hulp nodig, geen pestgedrag.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 12:37

Shadow0 schreef:
quartel schreef:

Dan doe je aangifte - daar heb ik niets op tegen. Maar op zo'n laffe manier terugpesten, die niets oplevert maar echt alleen maar pesten is, en daar dan ook nog een hele show omheen maken... da's middeleeuws niveau. Dat gaat de situatie niet beter maken, dat is pesten en wraak.

De situatie wordt niet beter als elke poging afgeslagen wordt.
Dat is de andere kant van dit verhaal.
Aangiftes liggen er maar ze kunnen pas ingrijpen als ik echt gewond raak.
De woningbouw is een dossier aan het aanleggen tegen haar en dat heeft niet alleen net mij te maken.
Klachten zijn ook ingedient.......en ze blijft etteren.

Dus ff niet zo snel oordelen allemaal, dat is niet netjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:40

Maar wat schiet je op met terugslaan? Denk dat de oplossing dan steeds verder weg gaat zijn. Aangiftes blijven doen. Ik snap de behoefte om haar terug te pakken, maar het gaat je nergens brengen denk ik. In elk geval sterkte, het zal niet makkelijk zijn om te leven naast iemand die je leven zuur maakt.

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:40

Ik vraag me af wat precies je doel is met deze acties. Je buurvrouw zo over de zeik en overspannen krijgen dat ze opgenomen moet worden en jij van haar af bent? Want een fijne woonomgeving en respectvolle omgang ga je niet bereiken met dit pestgedrag.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:41

Adelaide71 schreef:
Maar wat schiet je op met terugslaan? Denk dat de oplossing dan steeds verder weg gaat zijn. Aangiftes blijven doen. Ik snap de behoefte om haar terug te pakken, maar het gaat je nergens brengen denk ik. In elk geval sterkte, het zal niet makkelijk zijn om te leven naast iemand die je leven zuur maakt.

Idd. Blijf er vooral boven staan.
Ik snap helemaal dat het je tot "hier" zit *wijst naar boven*.
Maar blijf een dossier opbouwen en aan de bel trekken.
Dat is het enige wat je kunt doen.

Iemand belachelijk maken via uiterlijk vind ik niet erg chique trouwens.
Kan dat mens er iets aan doen dat ze er zo uitziet..
Citaat:
Links naast mij woont een heuze heks.
Rood haar, zwaar verkreukeld, rare ogen en met gele regenjas en blauwe regenlaarsjes. Ik denk dat het een mix is van heks met trol.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-01-23 12:44, in het totaal 3 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:42

Er zijn wel gewoon heel weinig dingen die je kan doen bij overlast. Ik huur en mijn buurman is verschrikkelijk samen met zjjn broer die paar huizen verder woont. Stelen, spullen vernielen, spullen voor mijn uitgang gooien die ik zelf niet weg krijg, geluidsoverlast, bedreiging. Tegen andere buurman durven ze niet (daar wordt alleen telkens hond aangevallen door hun hond, omdat ze weigeren aan te lijnen en het een rotbeest is. Ik sta eerst op de uitkijk voordat ik met hond wegga, want mijne is ook al aangevallen) Politie ging alleen een gesprek aan met foei, maar verder kon ik niks. Woningbouw heeft een dossier, maar gebeurt niks mee.
Ik blijf altijd heel netjes, maar heb er echt last van en zij doen gewoon waar ze zin in hebben zonder gevolgen.

Dus ja, ik denk soms wel over wraakacties. Ik durf het alleen niet als jonge vrouw alleen die al bedreigd is en na melding zelfs ergere overlast. Vooral omdat de politie zo laks deed...

Vind ik het goed, nou nee. Maar soms snap ik het wel. Ook al ben je net zo erg dan.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 22-01-23 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:43

quartel schreef:
Aangiftes liggen er maar ze kunnen pas ingrijpen als ik echt gewond raak.

Dus je bent nu welbewust aan het uitlokken tot het punt dat zij door het lint gaat?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:43

Cayenne schreef:
Klinkt als iemand met mentale problemen.
Om die op deze manier terug te pakken lijkt me ontzettend laag bij de grond.
Zo'n persoon heeft hulp nodig, geen pestgedrag.

Dit ja.

Wat een naar persoon ben jij.

En ik heb gelukkig geweldige buren aan beide kanten.
Laatst bijgewerkt door Storm op 22-01-23 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:44

Zelf iemand met mentale problemen te kakken zetten op een openbaar forum en met trots vertellen over een treurige pestactie en dan zeggen dat anderen niet netjes bezig zijn. Juist ja. :+

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-23 12:45

Ik woon hier inmiddels vier jaar.....heb mijn brievenbus dicht gemaakt uit angst dat er wat naar binnen gegooit wordt.
Ik heb cameras hangen zodat het op film staat als er iets gebeurd.
Dit zelfs met de wijkagent besproken en goedkeuring gekregen.
Als ik mijn deur dicht trek hoop ik altijd weer dat mijn huis er nog staat als ik terug kom.

Vertel mij eens.....
In welk opzicht ben ik de pester hier

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:47

Wij hebben super fijne buren. Allemaal.
Maar ze zijn allemaal op leeftijd aan het komen en ik hoop maar zo dat als ze gaan verhuizen weer van die fijne buren krijgen.

En dan lees je op bokt verschrikkelijke dingen.
Meestal over en weer.
En dan besef je maar weer hoe goed we het nu hebben.

Ik begrijp dat terug pesten niet de oplossing is. Maar kan het me wel eens voorstellen dat dit gedaan wordt.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:53

quartel schreef:
Suliko schreef:

Maar tussen het allemaal laten gebeuren en hetzelfde pestgedrag terugdoen zitten nog een hoop andere mogelijke acties. :')
Ik zie ook niet hoe deze actie een constructieve oplossing brengt voor TS en de vogels.

Zoals ik het nu lees is er nog niet eens een poging tot een gesprek gedaan om tot wederzijds begrip te komen. Ik kan ergens wel grinniken om de manier waarop TS het geschreven heeft, maar ondertussen vraag ik me af waar buurvrouw vandaan komt en wat haar verhaal in deze is.

Ja, dat weet ik *steekt vinger op*

Ze zit afgekeurd thuis en heeft een dik dossier bij de woningbouwvereniging, de politie, stads toezicht,aannemer van de woningbouw en vast nog veel meer.
Mijn poging met de buurtbemiddeling heeft ze afgeslagen en na vijf keer vragen of ze het mij wil zeggen als er wat is ben ik er klaar mee.

En dan beperk ik me tot een prikkertje.

Ik heb echter wel een voetbal gekocht.
Ff de beenspieren trainen.
Ik ga hier iets te goed op :o

Welkom terug :))

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 12:59

Als buurheks mentale hulp nodig heeft, moet ze ggz inschakelen en opgenomen worden ipv de buurt terroriseren. Iedereen maakt fouten ja. Dus ook ts. Is ze daardoor een slecht mens? Nee slechts mens.
Dank je Guido Weijers voor deze uitspraak.

In je eigen huis moet je je veilig voelen ipv op je tenen moeten lopen en hoe triest het ook is, ts beschrijft het wel leuk in mijn eigen. Ik houd van die schrijfstijl

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:05

Ik denk dat men door de OP niet helemaal meekrijgt wat voor een lange weg zo'n "relatie" al heeft afgelegd en hoe hoog de frustratie is opgelopen.
Als je aaaaaal het voorgaande eerst had geschreven, in een volgtopic, en dan eens een post over dat prikkertje, zouden sommigen vermoedelijk anders gereageerd hebben.

Ik zou het zelf niet gedaan hebben, maar kan het wel plaatsen dat je tot zoiets gedreven wordt. Bovendien is het niet aan TS om hulp te zoeken voor deze vrouw. Het zou heel nobel zijn, maar het is niet haar verantwoordelijkheid.

Wij wonen tegen één geschifte buur aan. Nog een kleine twee maanden. Want we zijn het gepest zo moe dat we ons huis verkocht hebben en gaan verhuizen.
De druppel was toen hij mijn man een vuistslag heeft verkocht omdat onze toen vier maanden oude puppy een keertje (echt een keertje, voor twintig seconden) blafte buiten. 101 gebeld, politie kon heel de interventie lang vaststellen dat puppy doodstil was, dat mijn man een blauw oog in wording had en zijn bril in twee gebroken was. Net deze week het nieuws gekregen dat het parket besloten heeft het voor de rechtbank te brengen, want meneer weigert de bril te vergoeden...

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:07

Als voormalig buur van een buurheks kan ik hier wel om grinniken. Een echte lastige buur staat simpelweg niet open voor oplossingen en redelijkheid. Moet je dat dan jaren over je kant laten gaan en jezelf in je dagelijks leven laten ontwrichten? Soms kan een welgemikte tegenactie duidelijk maken dat je grenzen hebt en niet te beroerd bent om deze te bewaken. Na 4 jr vind ik belletje trek met een cocktailprikker tussen de bel nou niet heel schokkend.

Mentale problemen zijn heel vervelend voor de persoon die ze heeft, maar dat geeft ze niet het recht om anderen daarmee lastig te vallen. Begrip voor mentale issues mag best ophouden wanneer de persoon in kwestie zich weigert te laten behandelen. GGZ inschakelen haalt niks uit zolang ze geen levensbedreigend gevaar voor zichzelf of hun omgeving vormen. Dan mag je wat mij betreft gewoon je grenzen bewaken, zodat hun probleem niet tot het jouwe gemaakt wordt.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:09

Pfoeh als zo'n figuur al jaren de buurt terroriseert, en via de normale weg het gedrag niet verbetert kan ik me heel goed voorstellen dat je er een keer klaar mee bent. Wie weet werkt dit dreigement van elke ochtend een prikkertje wèl om mevrouw terug in haar mand te krijgen :=

Ellende is wellicht alleen dat zij door kan zuigen en jij degene bent die problemen krijgt met deze actie...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-23 13:15

Ts je bent zelf toch ook wel buurheks als je zo reageerd.

Wat een nare manier van met elkaar om gaan.