Theedoeken die goed drogen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Re: Theedoeken die goed drogen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:18

Nou, ik zal je uit je droom helpen...
Ik was alles zonder wasverzachter, dus ook mijn theedoeken, en ze drogen er echt niet beter door....

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:25

Theedoeken eerst wassen zonder wasverzachter. Sowieso alle nieuwe handdoeken en theedoeken, anders droogt het voor geen meter.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:27

MareVeer schreef:
Vreselijk irritant, ik herken het.
Ik heb een setje keukendoeken hangen voor de sier, maar voor afdrogen gebruik ik van die microvezeldoeken vd Action, probleem opgelost :)

a) microvezel mag absoluut (ook) geen wasverzachter bij, dan slaat de vezel direct dicht
b) microvezel is echt heeeeeel slecht voor het milieu en leven in het oppervlaktewater door de microplastics die vrijkomen bij het wassen en niet in de waterzuivering worden afgevangen.

TS: de beste theedoek is het op een afdruiprekje zetten en aan de lucht laten drogen. Hoef je niets voor te doen, gaat vanzelf. Voor de hygiene wel af en toe het rekje in de vaatwasser zetten.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 18:44

Goof schreef:
Nou, ik zal je uit je droom helpen...
Ik was alles zonder wasverzachter, dus ook mijn theedoeken, en ze drogen er echt niet beter door....

Ik gebruik ook nooit wasverzachter :n

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:03

De Doek Die Direct Droogt.
Daar staat DDDDD voor.
Beste die er zijn.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:05

Ik heb verschillende merken en was ze nooit met wasverzachter en nog drogen die krengen niet af :')
Zal ze eens in azijn laten weken, zoals iemand hier al tipt, hopelijk gaat het dan wel beter.

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:11

Storm schreef:
De Doek Die Direct Droogt.
Daar staat DDDDD voor.
Beste die er zijn.

Oh wat leuk, dat wist ik niet!

Ik was de theedoeken altijd op 60graden, zonder wasverzachter en niet in de droger. Ze drogen prima, zowel mijn DDDDD's als die van Hema.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:15

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:28

Mijn ervaring is hou ouder de theedoek wordt, hoe beter hij gaat drogen. Nieuwe theedoeken drogen vaak allemaal voor geen mm, maar na een flink aantal keren gebruiken gaan ze steeds beter afdrogen. Ik heb verschillende kwaliteiten van de Ikea en zowel de duurdere als de allergoedkoopste drogen fijn af.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 19:56

Ik heb laatst nieuwe theedoeken gekocht en dus de DDDD meegenomen bij Wibra. Azijn, 60 graden gewassen voor gebruik en drogen aan de lucht doe ik altijd, maar zo goed droogt hij nog niet. Mijn hema doeken zijn ook dikke prima.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:23

Mijn vriend had laatst DDDDD theedoeken gekocht en ik vond ze ook prut de eerste keren. Pas na wassen werd het beter. Al mijn theedoeken, ikea, zeeman, hema, dille & kamille etc waren zo in het begin en werden steeds beter met wassen en tijd. Zo gaat dat.
De oude, veelgebruikte theedoeken bij mijn horecabaan zijn nog altijd het prettigst, en dat zijn ook gewoon cheapass dingen.

Behalve trouwens mijn volledig linnen theedoeken uit Berlijn, die droogde gelijk echt top, maar liggen wel wat stroever in de hand.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:41

Martine schreef:
DDDDD theedoeken :j

:j :j :j :j

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:47

Ik zweer bij de Hema (die je lost koopt, dus niet de goedkope setjes). En wij wassen ze altijd met een pod en ze drogen echt meer dan prima! Hoe langer we ze hebben, hoe beter ze drogen dat wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 20:54

marleen_88 schreef:
Ik heb laatst nieuwe theedoeken gekocht en dus de DDDD meegenomen bij Wibra. Azijn, 60 graden gewassen voor gebruik en drogen aan de lucht doe ik altijd, maar zo goed droogt hij nog niet. Mijn hema doeken zijn ook dikke prima.

Nou dat dus -O-

Ooit, 15 jaar geleden een DDDD theedoek in het kerstpakket gehad ( Toen was geluk nog heel gewoon :Y) ) en die was inderdaad top.
Laatst bij de AH lagen er weer van de DDDD doeken, leuke prijs, 'kip ik heb je' dacht ik.
Na een aantal keer op kookwas, drogen aan de lucht, blijft het alsof je met plastic afdroogt.
Spoiler:
Klotedoeken

Ikea _/-\o_ Geen gezeikpijp met wassen, wasverzachter, droger, doet gewoon wat ze moeten doen.

SCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:19

DDDDD handdoeken en theedoeken blijven hier toch echt favoriet!
wij hebben zwarte en bruine met koetjes (staat leuk in een landelijke keuken met boerenbont servies)

ik heb ze in de gewone was van 40 of 60 graden en was met alleen wasmiddel (pods)
vervolgens gaan ze zomers aan de waslijn buiten en verder gewoon in de droger.
En ja ze doen het nog perfect! (ook na 6/7 jaar vrij intensief gebruik)

als ze erg smerig zijn of we hebben er iets te vets mee afgedroogd dan gaan ze in de was met een scheut azijn, en dan komen ze ook perfect schoon en drogend weer uit de was

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 22:31

Thee en handdoeken altijd eerst minimaal 12u in bak met water en schoonmaakazijn
en daarna een keer wassen en eigenlijk nooit geen problemen.

Er zit een soort waslaag op de stof wat het probleem veroorzaakt.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:33

Heb ook theedoeken van Hema, al jaren. Was ze op 60’, zonder wasverzachter. Gaan daarna in de droger. Maar drogen nog steeds voor geen meter….voelt idd of er een soort laagje op zit. Zou dat er na al die jaren nog niet af zijn?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 23:34

Ik was theedoeken op 60 graden zonder wasverzachter (ik heb geen wasverzachter in huis) en laat ze altijd drogen op een droogrek.

Ik heb altijd katoenen theedoeken en nooit moeite met dat ze niet drogen.

https://www.bol.com/nl/p/droomtexiel-ho ... androidapp
Deze set hebben wij op dit moment in gebruik.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 07:29

Ze kunnen beter drogen aan de lucht. En geen wasverzachter gebruiken.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:22

Ik heb katoenen theedoeken met een wafelstructuur, die drogen heel fijn af en drogen heel snel op :j.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:32

Ik zag laatst bij de opticien dat hij hydrofiel luiers gebruikt om de glazen van brillen af te drogen. Dat werkt het beste volgens hem. Dat zal dan wellicht ook voor de vaat gelden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:44

Ik heb naast mijn theedoek en keukenhanddoek ook een fydrofiele doek hangen voor brillen.
Ik vind de hydrofiele doek voor handafwas te dun, de doek wordt te snel verzadigd met water en droogt dan niet meer.
Met 2 brillen is die doek niet zeiknat en heb ik dat probleem niet. De hydrofiele doek poetst mijn bril wel streeplozer droog dan een gewone theedoek.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 08:56

Ik heb deze theedoeken van de action, je hebt ze ook in rood en blauw.
https://www.action.com/nl-nl/p/la-sonat ... uct_shared

Doen wat ze moeten doen en ja eerste keren altijd minder. Maar na een paar keer wassen (en ik doe ze in de droger :D) werken ze goed.

Niqui schreef:
Ik zag laatst bij de opticien dat hij hydrofiel luiers gebruikt om de glazen van brillen af te drogen. Dat werkt het beste volgens hem. Dat zal dan wellicht ook voor de vaat gelden.

Ook hier heb je veel verschil in kwaliteit in. De goedkope doeken werken ook voor geen meter.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:19

Lizz schreef:
Ik heb deze theedoeken van de action, je hebt ze ook in rood en blauw.
https://www.action.com/nl-nl/p/la-sonat ... uct_shared

Doen wat ze moeten doen en ja eerste keren altijd minder. Maar na een paar keer wassen (en ik doe ze in de droger :D) werken ze goed.

Niqui schreef:

Ook hier heb je veel verschil in kwaliteit in. De goedkope doeken werken ook voor geen meter.

De 'ouderwetse' blokjestheedoeken doen het inderdaad ook altijd goed :D.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 09:25

Ik heb die blokjestheedoeken van DDDDD al jaren.
Heb van de Hema geprobeerd, waren niet slecht, maar kom toch steeds weer bij deze terug en je doet er jaren mee want ze zijn onverslijtbaar.