Pakket in container

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 21:49

DHL overdag is prima. Legt het altijd keurig in de ponystal.
DHL ‘s avonds is een ramp. Wij wonen aan een zandpad. Er staat voor aan de doorgaande weg een brievenbus voor de reclame. Zo’n kilometer van ons huis vandaan. Aan huis gewoon een brievenbus voor de post. Heel bijzonder wat ze allemaal in zo’n kleine brievenbus kunnen stampen :(
En dan bij pakket geleverd weer op pad om een pakket eruit te trekken.
Enn.. waar wij 30 rijden om niet iets te slopen aan de auto rijdt DHL met gemak 80. Ik denk dat ze leasebusjes hebben ;)

xMarieke

Re: Pakket in container

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 22:12

Je kunt het gewoon aanmelden als niet bezorgd. Hebben wij ook gehad. Toen kregen we het opnieuw en bleek veel later dat ze 't in de papier container hadden gestopt, zonder het aan ons door te geven. Maar product hebben we gewoon opnieuw gekregen.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:04

Ik heb bij PostNL gewerkt, hierbij besprak ik dit soort klachten met het personeel/ de bezorgpartners. Je via de website of klantenservice een klacht indienen. Uit ervaring weet ik dat het vaak beter werkt om gewoon de bezorger even aan spreken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:10

Exitium schreef:
Ibbel schreef:
@TS: jij zult bij de afzender, waar je het product gekocht hebt, moeten reclameren dat het product niet aangekomen is bij je. De afzender/verkoper moet dit oplossen met de verzender én zal een nieuw product moeten leveren. Afzender is nl in gebreke gebleven, hij heeft niet geleverd. Dat dat komt omdat hij een pakketdienst gekozen heeft die niet deugt is zijn probleem.

Als je als geadresseerde geen toestemming gegeven hebt voor die levering (neerzettoestemming) is er niet geleverd. Zelfde als het pakket bij de buren afgegeven wordt, dan is er ook nog niet geleverd (tenzij je aangegeven hebt dat er bij die specifieke buren afgeleverd mocht worden). Pas als het pakket in jouw bezit is of in het bezit van een door jou aangewezen derde, is een pakket afgeleverd.

Dit klopt idd

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:14

Ik heb inmiddels al 10 klachten bij PostNL neergelegd omdat de bezorger de gewoonte heeft om onze pakketten over onze schutting op de kliko's te mikken. Of bij de voordeur te zetten. Zonder bericht dat dit zo is.

Waardoor wij niet weten dat het bezorgd is. Hierdoor al zo'n 1000 euro aan schade verder. Er zat een gloednieuwe telefoon tussen.. Wij hadden een datum aangegeven waarop deze bezorgd moest worden, hij is een dag eerder 'bezorgd' toen wij in het buitenland waren. Toen we terug kwamen.. Geen pakket. Doei telefoon van 900 euro. Ga maar na waar het mis is gegaan.

Daarnaast een hoop verregende pakketten waarvan de inhoud weg kon.

En PostNL? Nee hoor, moet je met de verzender opnemen want die moeten een klacht indienen. Waarna de verzender te horen krijgt dat dat niet onder het risico van PostNL valt.

Ze hebben één taak. En zelfs dat kunnen ze al niet. _O-

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:15

Een telefoon moet altijd aan iemand persoonlijk worden overhandigd. Dus dit is een hele vreemde gang van zaken.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:17

Tsja, niet in dit geval. Uiteindelijk was het gelukkig via Bol.com dus via daar kregen we vrij moeiteloos alsnog een telefoon geleverd.

Maar je zal maar een kleine webshop zijn die dit om de haverklap heeft. Loop je gewoon op leeg.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:19

Dan moet je betere afspraken maken met je leverancier denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:22

Nikass schreef:

Sinds corona hoef je niet meer zelf te tekenen hoor ze tekenen gewoon zelf en pleuren pakket ergens neer.

Dat is ook gewoon toegestaan sindsdien dat ze zelf tekenen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:29

Dit is denk ik niet een reactie op mijn opmerking?
Mijn opmerking is een reactie op Upendo over de webshop.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 23:46

Nikass schreef:

Ik wist niet dat er zoiets was als ontvangerblaming. _O-

Als ik via bol.com een mobiel bestel en invul wanneer het afgeleverd kan worden zodat ik zeker weet dat ik thuis ben is het;

Een beetje gek..
A. Dat het pakket toch op een andere dag geleverd wordt.
B. Schijnbaar niet getekend hoefde te worden/de bezorger getekend heeft.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 00:04

upendo schreef:
Nikass schreef:

Als ik via bol.com een mobiel bestel en invul wanneer het afgeleverd kan worden zodat ik zeker weet dat ik thuis ben is het;

Een beetje gek..

Volgens mij zegt Nikass dat de webshop betere afspraken moet maken, niet de klant :o

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 08:24

davinci2412 schreef:
Ik heb bij PostNL gewerkt, hierbij besprak ik dit soort klachten met het personeel/ de bezorgpartners. Je via de website of klantenservice een klacht indienen. Uit ervaring weet ik dat het vaak beter werkt om gewoon de bezorger even aan spreken.

Ik moet zeggen dat ik met PostNL geen klagen heb maar hoe kan je een bezorger aanspreken die zich nooit laat zien?
DHL pleurt de pakketten gewoon hier ergens in een benedentuin in de regen zónder dat ze een briefje in de bus gooien!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 08:40

Beste tip die ik kan geven, koop een pakketbus, ben je van alle gezeik af. Heb je nu niks meer aan maar wel in de toekomst. Dan ben je niemand tot last en van niemand afhankelijk, plus de bezorgers kunnen het pakket droppen en vertrekken. Dat is voor hun ook veel fijner.

Als ik een pakket verwacht wat er niet in past hang ik een briefje op de deur waar ze het mogen neerzetten of laat de voordeur op een kier en vraag ze de deur dicht te trekken als ze het in de gang hebben gelegd.

Sindsdien nog maar zelden dat we een pakket kwijt zijn, missen of kunnen gaan zoeken.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:30

chanicha schreef:
davinci2412 schreef:

Ik moet zeggen dat ik met PostNL geen klagen heb maar hoe kan je een bezorger aanspreken die zich nooit laat zien?
DHL pleurt de pakketten gewoon hier ergens in een benedentuin in de regen zónder dat ze een briefje in de bus gooien!

Dat is dan inderdaad lastig. Je kan altijd gewoon een klacht indienen, die worden zeker in behandeling genomen en met de desbetreffende chauffeur of bezorgpartner besproken. Helaas is dit natuurlijk geen garantie dat het daarna beter gaat. Sommige zijn nogal hardnekkig :')

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:53

Maar heb je geen bevestiging gekregen via de mail dat je pakket bezorgd was?
Ik krijg altijd een mail als mijn pakket is afgeleverd, ongeacht de berzorgdienst.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 09:54

KimD schreef:
Als ik een pakket verwacht wat er niet in past hang ik een briefje op de deur waar ze het mogen neerzetten of laat de voordeur op een kier en vraag ze de deur dicht te trekken als ze het in de gang hebben gelegd.

Sindsdien nog maar zelden dat we een pakket kwijt zijn, missen of kunnen gaan zoeken.

Briefje op de deur vind ik al niet bepaald raadzaam, maar de voordeur op een kier laten staan???
Sorry hoor, maar dit is natuurlijk de allerslechtste tip die je kunt geven. Alleen als je totaal geïsoleerd woont kun je dit doen. Maar ik zie het al voor me, je woont midden in Leiden en… oh, wat vervelend, er is ingebroken. Om het nog erger te maken; geen braakschade dus de verzekering vergoedt niets.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:15

Dorien66 schreef:
KimD schreef:

Briefje op de deur vind ik al niet bepaald raadzaam, maar de voordeur op een kier laten staan???
Sorry hoor, maar dit is natuurlijk de allerslechtste tip die je kunt geven. Alleen als je totaal geïsoleerd woont kun je dit doen. Maar ik zie het al voor me, je woont midden in Leiden en… oh, wat vervelend, er is ingebroken. Om het nog erger te maken; geen braakschade dus de verzekering vergoedt niets.

Daarom schrijf ik ook IK, dat je dat hartje Amsterdam niet kunt doen is prima. Maar in ONS dorp kan dat prima. In het voorjaar en zomer heb IK de voordeur ongeveer 24/7 open staan, vind IK heerlijk en dat kan prima HIER in het dorp.

IK neem aan dat iedereen voor zichzelf kan beslissen of het mogelijk is of niet.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:19

AmyJamess schreef:
Maar heb je geen bevestiging gekregen via de mail dat je pakket bezorgd was?
Ik krijg altijd een mail als mijn pakket is afgeleverd, ongeacht de berzorgdienst.

Jawel, uw pakket is bezorgd :j
De eerste keer was het een buurman die zo vriendelijk was om het pakket, dat bij hem voor de deur was gekwakt in de regen, bij ons te brengen en de tweede keer ook een mail maar nooit een pakket gekregen.
We zijn nog gaan kijken beneden in de tuinen maar niets te vinden.
Beide keren ging het om een pakket van dik 100 euro van Nespresso.
Nu laat ik het overdag bezorgen met PostNL.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 10:39

Nikass schreef:

Dat gaat niet altijd.
Daarnaast is de bezorger fout als die het pakket ergens dumpt. Niet de ontvanger en niet de leverancier.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 11:57

KimD schreef:
Daarom schrijf ik ook IK, dat je dat hartje Amsterdam niet kunt doen is prima. Maar in ONS dorp kan dat prima. In het voorjaar en zomer heb IK de voordeur ongeveer 24/7 open staan, vind IK heerlijk en dat kan prima HIER in het dorp.

IK neem aan dat iedereen voor zichzelf kan beslissen of het mogelijk is of niet.

Sorry hoor… je hoeft het allemaal niet ZO DUIDELIJK aan te geven om je punt te maken. Het ligt kennelijk erg gevoelig :(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:10

Dorien66 schreef:
KimD schreef:

Sorry hoor… je hoeft het allemaal niet ZO DUIDELIJK aan te geven om je punt te maken. Het ligt kennelijk erg gevoelig :(

Het was toch ook geen tip van KimD? Maar haar eigen oplossing/idee.
Waar wij wonen leggen ze ook de pakketjes of in de schuur of achter de voordeur op de trap naar boven.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:38

upendo schreef:
Nikass schreef:

Een beetje gek..

Dan lees je dus niet goed
Je schrijft zelf iets anders waar ik op reageerde

Naskapower idd :j

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:42

Sabbientje schreef:
Nikass schreef:

Dat gaat niet altijd.
Daarnaast is de bezorger fout als die het pakket ergens dumpt. Niet de ontvanger en niet de leverancier.

Lees even terug waar de reactie op is..

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 12:46

Op mijn vorige adres kwam de bezorger van het hondenvoer en hij legde zelf even alles in de vriezer in de schuur als ik er niet was. En regelmatig sloten wij de voordeur niet af.
Kennissen die daar nu nog wonen hebben ook altijd de deur open staan.
Er zijn zeker nog plaatsen waar dat kan.

Overigens heb ik ook langere tijd in een stad in de Randstad mijn achterdeur (naar de tuin) altijd open gehad. Ik had wel honden.