Kinderfeestje voor kleuters: feestje voor 8 meiden te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:45

Ik had het vorig jaar gedaan voor mijn zoon van 7, daar waren in totaal dan 8 kinderen. Maar ik merkte dat ze door de grootte van de groep gingen 'opsplitsen'. Mijn zoon heeft dus met een paar kinderen helemaal niet gespeeld op zijn eigen feestje.

Dat kan natuurlijk aan de kinderen en de activiteit liggen, maar hou dat ook in je achterhoofd.

Overigens vind ik zelf 8 kleuters wel heel erg veel en zie het mezelf niet doen als de jongste straks 5 wordt. Ik hou het dan bij 5 kinderen, omdat je ze ook allemaal in de gaten moet houden. Bij een ander feestje was er eentje gevallen en de andere nat geworden en dan heb je je handen al vol. Dus het ligt er ook een beetje aan hoeveel volwassenen er zijn.

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:46

Kidde schreef:
Juist leuk om iedereen uit te nodigen! Zo wordt er ook niemand buiten gesloten. Zo te horen heb je ook ervaring, dus dat moet goedkomen :)

Alle jongens worden toch alsnog buitengesloten.

Onuitstaanbaar vond ik dat altijd.
Mijn zoon had altijd vooral vriendinnetjes , en werd dus nooit op feestjes uitgenodigd. Want zoals de ouders dan zeiden: het wordt een echt meisjes feestje en dan zou hij de enige jongen zijn. ( ik reeg dat altijd te horen , omdat ze zich schuldig voelde omdat die meiden wel allemaal op zijn feestje waren )

Gelukkig is dat over sinds hij tiener is en komt hij gezellig op alle meiden feestjes

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 14:56

Wij hadden afgelopen jaar 2 jongetjes en een daarvan was meer „meisje“ dan de meisjes.
Terwijl de meisjes en het andere jongetje bezig waren om elkaar naar mars te torpederen op de trampoline zat ik dat jongetje binnen bezig te houden met diamond painting van een eenhoorn _O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 16:18

Eleeke schreef:
Kidde schreef:
Juist leuk om iedereen uit te nodigen! Zo wordt er ook niemand buiten gesloten. Zo te horen heb je ook ervaring, dus dat moet goedkomen :)

Alle jongens worden toch alsnog buitengesloten.

Onuitstaanbaar vond ik dat altijd.
Mijn zoon had altijd vooral vriendinnetjes , en werd dus nooit op feestjes uitgenodigd. Want zoals de ouders dan zeiden: het wordt een echt meisjes feestje en dan zou hij de enige jongen zijn. ( ik reeg dat altijd te horen , omdat ze zich schuldig voelde omdat die meiden wel allemaal op zijn feestje waren ) e

Gelukkig is dat over sinds hij tiener is en komt hij gezellig op alle meiden feestjes

Wat een rare reden. Mijn dochter heeft tot en met groep 8 1 beste vriend gehad en die kwam op al haar feestjes samen met de meiden. Ging altijd prima. Ook met echte meidendingen deed hij sportief mee. Dochter was vervolgens standaard enige meisje op zijn feestje. Ik vond het super komisch.

Wbt 8 op een feestje ik moet er niet aan denken, maar er is geen regel die bepaalt wat kan en mag. Als jij het ziet zitten lekker doen.

pmarena

Re: Kinderfeestje voor kleuters: feestje voor 8 meiden te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:05

Nouja je ziet toch best veel van die echte meidenfeestjes voorbij komen met nageltjes lakken en make-upjes en dat soort gemuts,,,kan me voorstellen dat niet elke jongen daarop zit te wachten :=

En er zal ook nog wel een verschil zitten tussen "een vriend" en "beste vriend".
Wel ontzettend sneu als jochie dan nooit bij de meiden gevraagd wordt die wel bij hem op het feestje komen, het zullen toch niet alleen maar "meidendingen" zijn zeker die ze doen.... flauw ook van die ouders dan dat die dat onderling dan ook niet snappen dat dat toch eigenlijk niet kan joh.... :(:)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-23 19:16

Mijn kind mag zelf kiezen wie hij uitnodigt maar ik vond de laatste keer met 8 kleuterjongetjes toch best wel heftig :=

Dat vond hij overigens zelf ook dus de komende keer wil hij maar 3 kinderen uitnodigen :+
Dat is pas in juni, dus misschien verandert het nog.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 08:33

Ik vind 3-5 kinderen uitnodigen wel een ideaal aantal hoor. Dan heeft de jarige tenminste met iedereen contact :) Het is wat feestjes betreft wel jammer dat de onze half maart jarig is en je dan nog niet lekker waterspelletjes kan doen buiten in de tuin ofzo, anders is het natuurlijk appeltje-eitje.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 09:32

pmarena schreef:
Nouja je ziet toch best veel van die echte meidenfeestjes voorbij komen met nageltjes lakken en make-upjes en dat soort gemuts,,,kan me voorstellen dat niet elke jongen daarop zit te wachten :=

En er zal ook nog wel een verschil zitten tussen "een vriend" en "beste vriend".
Wel ontzettend sneu als jochie dan nooit bij de meiden gevraagd wordt die wel bij hem op het feestje komen, het zullen toch niet alleen maar "meidendingen" zijn zeker die ze doen.... flauw ook van die ouders dan dat die dat onderling dan ook niet snappen dat dat toch eigenlijk niet kan joh.... :(:)

Dat soort dingen houdt mijn dochter niet van, die ging meestal zwemmen, naar een indoorspeeltuin, ponyfeestje op de manege. Dat laatste was niet echt iets voor jongens maar hij deed heel leuk mee. Zat ook een competitie element in en dat was echt iets voor hem.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 09:57

Hier nodigen we altijd de hele klas uit en daarnaast nog wat kindjes van andere kanalen(hobby’s, vrienden buiten school,…), dus 25-30 kinderen zitten we meestal aan.
Winter, zomer, altijd buiten. Wonen op een boerderij, dus altijd wel veel plek, zetten een springkasteel in een grote stal, heel wat fietsen en ander speelgoed en alle kids vinden het keer op keer geweldig.(jongste viert straks haar 5de verjaardag, oudste zoon is er al 10), is puur waar jij je goed bij voelt toch?
Hier zetten we ook altijd op de kaartjes dat ze buitenspelen, en dus voorziene kledij moeten voorzien(want de middelste is net verjaard, dus is altijd putje winter als het haar feestje is)

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 22:47

pmarena schreef:

Die van mij vond die nagellak feestjes hartstikke leuk. En ja... Het cliché klopte. Tegenwoordig heeft hij een vriendje.
Alles goed gekomen, vriendinnen en feestjes zat, en van ouders mag hij altijd blijven logeren. Want ouders zijn alleen maar blij met een gay best friend van hun tienerdochters.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 19:12

ik hou wel een beetje de ongeschreven regel aan van kinderen terug uitnodigen waar ze op feestje zijn geweest.