Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Memories schreef:Ook ik geloof wel in de onafhankelijkheid van de meeste adviseurs. Ook ‘mijn’ adviseur zie ik bij andere mensen bij hele andere partijen uitkomen. En mijn adviseur was ook eerlijk en gaf gewoon bij bepaalde partijen aan dat bijv doorlooptijden lang waren of waar ze evt moeilijk over zouden kunnen gaan doen.
Overigens met de Hypotheker echt bar slechte ervaring. Al denk ik dat ze prima zijn als je een heel standaard situatie hebt maar was voor ons niks. We zouden écht nergens een hypotheek kunnen krijgen, alles was moeilijk, wisten het allemaal beter en grote mond daarover... via een andere partij binnen een week een hele mooie offerte. Overigens wel gewoon bij een bank.
SjonnieZ schreef:Mijn beeld so far op basis van bovenstaande berichten. Bij een onafhankelijke adviseur ben je afhankelijk van wie je treft. Onafhankelijk zijn ze wel.
En de (rabo)bank is zeker een optie zeker als de betaalbaarheid niet in het gedrang is.
Ik ben geneigd om gewoon naar rabo te gaan. Tis m’n huis bankier en ik heb er 20 jaar gewerkt (niet aan de financierings kant..)
Maar vraag me echt af of ik hiermee niet te zeer voor gemak kies en mezelf daardoor te kort doe.
MonaLieske schreef:SjonnieZ schreef:Ik ben geneigd om gewoon naar rabo te gaan. Tis m’n huis bankier en ik heb er 20 jaar gewerkt (niet aan de financierings kant..)
Maar vraag me echt af of ik hiermee niet te zeer voor gemak kies en mezelf daardoor te kort doe.
Waarom denk je dat je bij je eigen bank meer gemak krijgt? Daar zal je op dezelfde punten beoordeeld worden als bij andere hypotheekverstrekkers en dezelfde stukken moeten aanleveren. In mijn ervaring is bij je eigen bank niet meer gemak dan bij een andere partij.
MonaLieske schreef:SjonnieZ schreef:Mijn beeld so far op basis van bovenstaande berichten. Bij een onafhankelijke adviseur ben je afhankelijk van wie je treft. Onafhankelijk zijn ze wel.
En de (rabo)bank is zeker een optie zeker als de betaalbaarheid niet in het gedrang is.
Ik ben geneigd om gewoon naar rabo te gaan. Tis m’n huis bankier en ik heb er 20 jaar gewerkt (niet aan de financierings kant..)
Waarom denk je dat je bij je eigen bank meer gemak krijgt? Daar zal je op dezelfde punten beoordeeld worden als bij andere hypotheekverstrekkers en dezelfde stukken moeten aanleveren. In mijn ervaring is bij je eigen bank niet meer gemak dan bij een andere partij.
SjonnieZ schreef:Waar ik een beetje meezit is dat ik niet geloof in de “onafhankelijke adviseur”. Die werken toch ook gewoon met voorkeursmaatschappijen.