Warmtescan van huis, ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 09:00

Vorige week is bij ons een energie coach langsgeweest. Deze heeft twee uur lang gepraat met mijn man, foto's gemaakt van het huis met de warmte camera en is het hele huis door geweest om te kijken waar we nog konden isoleren. Heel fijn, werd gratis aangeboden door de gemeente!
Hij heeft foto's van de voorkant van het huis gemaakt : de muren bleken warmer dan de ramen (we stoken momenteel alleen nog beneden). Klopte niet dus. Na even bedenken hoe dat kon, bleek de zon even geschenen te hebben en de muren waren daardoor opgewarmd. De volgende ochtend heeft de man opnieuw foto's gemaakt (hij woont om de hoek) en die waren beter. We verliezen vooral warmte onder de kozijnen, dat lees ik hierboven ook al. Hr++ glas, en de muren zijn geïsoleerd. Nu ook grotendeels de vloer (wordt aan gewerkt). Zolder zou evt nog kunnen. Groot verschil was er ook met de voordeur van de buren (2 onder 1 kap, dus die stond er ook nog een stukje op).

Bronsveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:46

Ryder schreef:
pillow schreef:
Ik vraag me af hoe het beeld is als je niet alle vertrekken en of de bovenverdieping hebt verwarmd op het moment dat de scan gemaakt wordt.

Het moet een bepaalde (binnen en buiten) temperatuur zijn om zo’n scan te kunnen maken.

Bij ons is hij gemaakt in Januari op een avond en toen was het 4 gr buiten .
En het klopt dat het beeld niet helemaal reeel is wat betreft de bovenverdieping ,wij hebben geen verwarming aan boven .

Arabesk

Re: Warmtescan van huis, ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 13:50

Met een Caterpillar telefoon, die zijn waterdicht ook nog eens en onbreekbaar scherm. Als ie op de badkamer vloer klettert geen krasje niks.

En met thermografische camera ook nog eens handig om hoefzweren op te sporen

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:15

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:31

De linkjes doen het bij mij niet, ben wel geïnteresseerd in een betaalbaar alternatief.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:34

Slmt9 schreef:
De linkjes doen het bij mij niet, ben wel geïnteresseerd in een betaalbaar alternatief.

als je zoekt op "warmtebeeldcamera" bij www.conrad.nl krijg je een aardige lijst met allerlei opties.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:25

Ja ik moest zo'n speeltje hebben natuurlijk :+ en prettige bijkomstigheid is dat mn telefoon alle mishandelingen overleeft.

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 23:48

Bij Boels kan je ook een warmtecamera huren