Himalaya zoutlamp: dropshipping?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Himalaya zoutlamp: dropshipping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 19:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 19:50

8nnemiek schreef:
oomens schreef:
Daarvoor hoeft de leverancier niet in China te zitten. Het gaat er vooral om dat de verkopende partij niet uit eigen voorraad levert maar uit die van een ander.

Klopt :j Maar in de praktijk komt 99,9% van de dropshipping uit China.
Dat is vaak de dodgy variant inderdaad, maar er zijn ook meer legitieme bedrijven die het doen, alleen dat valt minder op doordat je niet twee maanden hoeft te wachten op je AliExpress pakketje. :)) Zo heb ik mijn reddingsvest wel bij Decathlon besteld, maar werd de verwerking gedaan door de fabrikant zelf (stond ook netjes op de site vermeld), die ook gevestigd is in de UK.

Op zich ook geen verkeerd businessmodel, want zo kan die fabrikant meeliften op de naam en marketing van Decathlon en hoeft Decathlon die dingen niet zelf op voorraad te hebben.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:34

DuoPenotti schreef:
https://www.groothandelmineralen.nl/nl/ ... earch=zout
hier heb ik hem zo in de winkel gehaald, maar die verzenden ook

Hier haal ik ook mijn mineralen/stenen, grote winkel in Weert, prima spul.

Edit, ik zie dat je hem al besteld hebt daar :P Veel plezier ermee. Zet er wel even een bordje oid onder want ze smelten :)

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-22 20:41

Marktplaats of in een plaatselijke winkel waar je hem zelf kan zien (en proeven?) :Y)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-22 12:22

Xenos
Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-23 16:54

Helaas toch erg teleurgesteld in groothandelmineralen. Ik heb 22 december een lamp bij ze besteld en die is nu al stuk (!!!). De kabel doet het niet meer (het peertje wel, ik heb m getest in een andere lamp). Ik heb hierover gemaild en ze zeiden dat de lamp “al” van december was en ze daarom er niks aan kunnen doen, maar ik kan wel een nieuwe kabel bij ze kopen 8)7

Dat moet dan maar, want ik was juist zo blij met m’n lamp en ik wil er wel graag gebruik van kunnen maken. Maar eigenlijk vind ik het schandalig dat zo’n kabel al binnen 3 maanden stuk is en er blijkbaar geen garantie op zit

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:04

Ik zou daar nog maar eens goed achteraan gaan en zeggen dat als het na 3 maanden kapot is dat het dan geen deugdelijk product is. Een lamp mag wel langer meegaan dan 3 maanden dus ze moeten je gewoon een nieuwe kabel sturen.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... 0Nederland.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:09

Is het niet dat je op elektra 6 maand garantie hebt?

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:12

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 17:14

Dat is niet netjes van ze.
Maar hier gaat hij al 3 jaar mee of zo.

Els1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-23 18:59

Je kunt aangeven dat ze hem kunnen repareren of je een nieuwe sturen ipv deze en dat je anders de koopovereenkomst ontbindt ivm non-conformiteit en dus je geld terug wilt. Je mag namelijk verwachten dat een lamp langer mee gaat dan 3 maanden (tenzij het een wegwerplamp is natuurlijk of dat hij extreem goedkoop was in vergelijking met een vergelijkbaar product).

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-23 16:00

01San schreef:
Lidl heeft ze ook
https://www.lidl.nl/p/livarno-home-zout ... agEALw_wcB

Ik vind dat een slechte garantie van die shop zeg! Dat zou veel langer mee moeten gaan. En anders gratis een kabel moeten toesturen.

Thanks voor deze tip!!

Ik weet niet zo goed wat ik met deze situatie moet.. Ik heb erover gemaild zoals jullie in de post hiervoor hebben gelezen.. Maar nu reageren ze ook niet op dat ik een kabel wil kopen. Ik vind het eigenlijk schandalig. Het liefst wil ik een negatieve review plaatsen alleen ik kan ze niet vinden op trustpilot.

De kwaliteit zou overigens wel goed moeten zijn, de website ziet er verder ook professioneel uit en ik ben afgegaan op de ervaringen van mensen van dit forum. Waarschijnlijk heb ik gewoon pech dat mijn kabel zo snel is stuk gegaan, maar de manier waarop ik word afgewimpeld vind ik echt heel erg slecht en vooral omdat ze me niet een (gratis) vervangende kabel willen opsturen maar ik hem moet kopen :+ beetje omgekeerde wereld maar goed

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-23 17:47

Misschien bij spiru.nl ? Deze is qua echtheid betrouwbaar én betaalbaar !