Wij kopen ikea leeg

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 21:01

Mars schreef:
Duur?
Ik vind ze juist erg betaalbaar, we waren ongeveer 2100 kwijt voor onze hoekkast van 260x260x236 en dan kun je hem helemaal aanpassen. Heb het nog nergens goedkoper kunnen vinden. Enkel de deurgrepen hebben we niet genomen, die haal ik van Etsy :P

Vind ik veel geld.

Afbeelding

Deze heb ik voor 150 euro bij elkaar gesprokkeld :P En boven een vergelijkbare :)) Inclusief planken en lades van binnen (wel 4 aparte genomen ivm trap in oude huis) .

Meer dan 200 euro voor een kast gaat me echt te ver, tenzij die heel artisan of design is :P Maar ik ben denk ik wel een wrek wat betreft meubels :)) Alle meubels die je op het plaatje ziet waren bij elkaar nog geen 800 euro :D Overigens wel een mooi doorkijkje naar mijn eveneens IKEA-dekbedovertrek :))

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 21:06

Ik heb vorig jaar de Pax gekocht en ben er superblii mee.
Alleen stond er op de plattegrond van het huis dat de kamer, waar de kasten zouden komen, 3 meter breed was, not :x
Nu staan er 4 daar en 2 in onze slaapkamer maar vond de prijs erg meevallen!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-22 21:12

8nnemiek schreef:
Dit is onze Ikea boekenkast, die we wel wat aangepast hebben:
[ [url=m/0Hk69V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heel gaaf dit. Deze kast hadden ze in onze Ikea heel lang (of misschien nog steeds) in een van de eerste showwoonkamers staan, en elke keer ging ik toch even kijken. Ik hou ervan hoe sfeervol het is :)

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 22:49

Wij zijn ook Ikea fan. Kwa afstand spannen we de kroon :’) 6 minuten met de auto :+

Wij hebben onze Kallax ook gepimped.

Afbeelding

Ikea keuken gaan we binnenkort plaatsen. Het geheel is al bezorgd en staat in verschillende kamers. Half januari gaan we beginnen met plaatsen.

kosseh

Re: Wij kopen ikea leeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 23:46

Ook hier een fan. Niet van de meubels, maar wel van de extra dingetjes.
Heb wel meubels ervan. De standaard billy boekenkast, slaapbank en een tafeltje op wieltjes.

Ik rij langs de ikea als ik naar en van m'n werk ga. Via de parkeerplaats van de ikea is kwa afstand net iets afsnijden gok ik, haha. De beste winkeltijd is ook na m'n werk. Zodat je er rond 5 uur half 6 bent, zo rustig.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 00:29

Shiloh schreef:
Wij zijn ook Ikea fan. Kwa afstand spannen we de kroon :’) 6 minuten met de auto :+

Wij hebben onze Kallax ook gepimped.

[ [url=m/Kdbuxv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ikea keuken gaan we binnenkort plaatsen. Het geheel is al bezorgd en staat in verschillende kamers. Half januari gaan we beginnen met plaatsen.

Blöde vraag mss. Maar heb je die deurtjes gewoon geverfd.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 00:33

Nee. Behang. Gewoon met lijm erop geplakt. Achterkant van de bovenste rij is een achterwanden ook met behang erop geplakt.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 00:36

Shiloh schreef:
Nee. Behang. Gewoon met lijm erop geplakt. Achterkant van de bovenste rij is een achterwanden ook met behang erop geplakt.

Ah zo.. mooi hoor! Geeft een heel ander beeld.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:47

Shiloh schreef:

Oeh! dat is ook mooi geworden!
Ik heb verf en behang gedaan.. dat was wel een dingetje :+

De kallax combinatie die room devider gaat worden, wordt wat meer met behang gedaan dan met verf denk ik..

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 09:58

Vind het bij die van jou zo vet dat je ook de binnenkant gedaan hebt! Super leuk bedacht. Nu twijfel ik of ik dat bij mijn donkere kast beneden ook wil doen. Haha. Heb in mijn slaapkamer nog een Kallax van 2 bij 4 staan die ik nog van behang wil voorzien.

En dan wil ik zelf houten bakken maken die ik ook wil behangen. Maar het komt er nog alsmaar niet van.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:06

Het aanpassen of creatief gebruiken van Ikea meubels vind ik altijd het leukste :D

Zelf gebruik ik het Lack TV meubel bijvoorbeeld als schoenenrekken in mijn gang :') En staat hij in mijn woonkamer ook nog als een opbergkastje met mandjes er in. En ik heb een Billy als roomdevider tussen keuken en woonkamer staan. De achterplaat is gehalveerd dus de bovenkant kan je doorheen kijken zegmaar.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 10:23

Ja ik houd ook wel van een goede hack.

In mijn vorige huis had ik zelf een tv meubel gemaakt en heb ook een kast om mijn computer in op te bergen gemaakt van een ivar klaptafel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 13:52

Menino schreef:
Vind ik veel geld.

[ [url=m/keECVB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze heb ik voor 150 euro bij elkaar gesprokkeld :P En boven een vergelijkbare :)) Inclusief planken en lades van binnen (wel 4 aparte genomen ivm trap in oude huis) .

Meer dan 200 euro voor een kast gaat me echt te ver, tenzij die heel artisan of design is :P Maar ik ben denk ik wel een wrek wat betreft meubels :)) Alle meubels die je op het plaatje ziet waren bij elkaar nog geen 800 euro :D Overigens wel een mooi doorkijkje naar mijn eveneens IKEA-dekbedovertrek :))

Jouw eettafel!!! _/-\o_

Hier 2 bureaus van Ikea (Arkelstorp) en een bed (Brimnes).
Bedden van fatsoenlijk formaat zijn hier niet zo eenvoudig te krijgen, de standaardmaat is 190. Met een man van 185 is dat gewoon veel te krap.

Het is voor ons anderhalf uur rijden, dus we moeten wel goed kunnen shoppen als we daar zijn. En meestal lunchen we dan ook gelijk daar, als niet de rest van de wereld er ook is.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:49

mijn man is op dit moment onderweg naar IKEA, om een afzuigkap te kopen.

Ik kan helaas niet mee, want ik kan nog niet zo lang en ver lopen en ik vertik het om in een rolstoel te gaan zitten.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:37

Wij zijn gisteren een soort van noodgedwongen geweest. We hadden een nieuw bed, en daarna dus ook een nieuw dekbed gekocht, een middenwarm, maar die was voor ons echt veel te warm := Dus gisteren voor een zomerdekbed geweest.
Iemand interesse in een middelwarm dekbed van 220 x 240cm? :P