Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shenavallie schreef:In dat geval zou ik gewoon even vragen wat hik nodig heeft.Ik lees even mee, want mijn zoon heeft een fantastische, nieuwe (onbetaalde, via een instelling) collega van Syrische afkomst die ook zonder iets en met weinig geld in zijn uppie in een woning is geplaatst. Die jongen werkt snoeihard en doet enorm zijn best om het goed te doen. Mijn zoon wil eerst bij zijn werkgever vragen of er toch iets van loon voor deze jongen in zit, maar wil ook graag wat voor die jongen doen qua eten of spullen. Deze jongen is overigens geen moslim.
daantjuhhh schreef:Ja ik zeg ook niet dat ze het niet kunnen waarderen.
Maar ik zou iets met kerst niet meenemen naar een eerste ontmoeting.
Ik zou eerst peilen hoe ze zijn.
Ook niet bij niet moslims…
Luckystory schreef:In zou niet met een Westers gerecht afkomen eigenlijk. Mijn partner is Arabisch en we hebben daardoor uiteraard vaak Arabische visite.
De eerste Arabier die West-Europees eten lekker vindt, moet ik nog tegen komen. Ze vinden het saai en smakeloos.
Ik kook altijd Arabisch of Aziatisch voor visite. Met rijst en veel kruiden.
Ik zou voor wat leuks voor de woning gaan. Van Casa ofzo. Mooie spiegel of kaarsjes etc...
Pien63 schreef:Ondertussen krijg ik app berichten van de buurman, slecht vertaald maar het komt er op neer dat hij graag wil werken om geld te verdienen voor zijn gezin. Een 10 persoons huishouden eet natuurlijk flink door.
Ik kan hem helpen met opstellen van een oproep om werk, wat hij kan en wat hij wil. Misschien ga ik er dus vandaag even aan. Met jullie berichten in het achterhoofd is even een rekbaar begrip
belle_boef schreef:daantjuhhh schreef:Ja ik zeg ook niet dat ze het niet kunnen waarderen.
Maar ik zou iets met kerst niet meenemen naar een eerste ontmoeting.
Ik zou eerst peilen hoe ze zijn.
Ook niet bij niet moslims…
Maar twijfel je bij oer Hollandse mensen ook of je wel of niet een kerststukje mee kan nemen.
Het is niks anders dan een veredelt takkenbkoemstuk met ballen er in.
Laten we een eerste ontmoeting niet nog spannender maken dan dat het is.
Boras schreef:Geen kerststuk. Gewoon niet doen.
De uitleg daarbij is simpel: het idee dat Jezus de zoon van God is, is in strijd met de Islam. Zijn geboorte dus ook. Er zijn veel Moslims die daarom niet aan Kerstmis, of andere Christelijke feestdagen, doen. Denk ook aan kinderen die geen Sinterklaas mee mogen vieren.
Pien63 schreef:Kerststukje doe ik niet. Net gezien wat de vanaf prijzen zijn . Zo’n lelijk ding wil je van verdriet niet in je kliko hebben, laat staan in je huis. Wat er een beetje uitziet, zonder religieuze tekens, is buiten proportie om bij een kennismaking te geven.
Gisteren op de markt grote tas met 3 kilo appels gekocht, denk dat ze daar wel raad mee weten en wat stroopwafels erbij.
Lestrange01 schreef:Pien63 schreef:Kerststukje doe ik niet. Net gezien wat de vanaf prijzen zijn . Zo’n lelijk ding wil je van verdriet niet in je kliko hebben, laat staan in je huis. Wat er een beetje uitziet, zonder religieuze tekens, is buiten proportie om bij een kennismaking te geven.
Gisteren op de markt grote tas met 3 kilo appels gekocht, denk dat ze daar wel raad mee weten en wat stroopwafels erbij.
Stroopwafels zijn volgens mij alleen niet halal!