Thuis werk vinden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 08:44

Tegenwoordig is er ontzettend veel werk waarbij je bijna volledig thuis kan werken, en misschien 1 dag per week naar kantoor moet. Misschien kan ze ergens een min max contract krijgen bijv 20-32 uur en kan ze daarbij zelf haar uren en werktijden bepalen tussen de contracturen.bij de overheid zoeken ze ook veel mensen, bijv. Belastingdienst. Daar hebben ze ook een speciaal traject voor mensen die iets mankeren en reintegreren geloof ik.maar ik weet natuurlijk niet of zoiets haalbaar voor haar zou zijn, als ik lees dat ze instort na een gesprek, wat kan je dan doen?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:00

veneri schreef:
Tegenwoordig is er ontzettend veel werk waarbij je bijna volledig thuis kan werken, en misschien 1 dag per week naar kantoor moet. Misschien kan ze ergens een min max contract krijgen bijv 20-32 uur en kan ze daarbij zelf haar uren en werktijden bepalen tussen de contracturen.bij de overheid zoeken ze ook veel mensen, bijv. Belastingdienst. Daar hebben ze ook een speciaal traject voor mensen die iets mankeren en reintegreren geloof ik.maar ik weet natuurlijk niet of zoiets haalbaar voor haar zou zijn, als ik lees dat ze instort na een gesprek, wat kan je dan doen?

Ze kon toch ook geen beeldscherm werk doen?
En wat je zegt, als een gesprek al te veel is?
Lastig hoor :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:03

Ik heb geen thuiswerk kunnen vinden van minder dan 24 uur.
En bij navraag niks flexibele.
Ja dat je de ene week op maandag moet werken en de andere dag op dinsdag. Niks zelf in te delen.
Dus de flexibele uren vanuit hun kant.

En zoals ik ts hoor is 24 uur totaal niet haalbaar.
En dat is allemaal beeldscherm werk wat schoonmoeder ook niet kan.

spoekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:43

Jintexx schreef:
Moonlight17 schreef:
In mijn omgeving zijn ze 10 jaar aan het procederen geweest, geeft de moed aan die kant nog niet op. In mijn omgeving vond het UWV dat je met 1 werkend oog die ook nog beperkt zicht heeft je prima veilig kan werken in het donkere, stoffige omgeving voor 40 uur in wisselende diensten.

In de tussentijd solliciteren, netjes melden in de brief wat haar fysieke staat is, kans dat ze wordt uitgenodigd in een gesprek is al nihil even cru gezegd. UWV moet je helpen om aan het werk te gaan, dus ik ben benieuwd wat ze zelf voorstellen en denken dat haalbaar is.

Dikgedrukt is momenteel ook hetgeen wat ze doet.

Het punt is ook, tijdens het gesprek/beoordeling is ze sterk en gaat het "goed". Maar na het gesprek stort ze in, en dan schakelt het lichaam over in een stand die gezien kan worden als buiten bewustzijn. Hiermee is ze ook een paar keer opgehaald met de ambu, maar in het ziekenhuis is niks te vinden dus mag weer naar huis. Met de mededeling ga maar even naar de huisarts of doe rustig aan.

Dit gebeurd in de auto naar huis of thuis. Maar kan dus ook gebeuren in het ov (als ze daarmee reist samen met iemand of alleen) of als ze met de fiets ergens heen is of op weg naar huis..

Het uwv helpt zichzelf wel aan werk inderdaad. Zelf zit ik in de ziektewet door tijdens en nu na zwangerschap icm bekken instabiliteit.

In het dik gedrukte zit je probleem. Je moeder doet zich tijdens het gesprek dus te goed voor.
Hierdoor zal ze hoger ingeschat worden dan dus blijkbaar is.
Dit probleem hebben veel mensen. Het is nou eenmaal een natuurlijke neiging om je beter voor te doen dan je bent (qua gezondheid bedoel ik).
Je hebt arbeidsdeskundigen die je kunt inschakelen om jou te helpen bij het gesprek met het uwv en hoe je jouw beperkingen het beste kunt beschrijven.
Dat gesprek met die verzekeringsarts is cruciaal voor de beoordeling en zij zullen sneller invullen dat je iets niet kan. Misschien of enigszins is al meteen ja op het formuliertje. Terwijl misschien voor jullie eigenlijk nee is.

Succes!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-22 09:59

IHN schreef:
Marcella, de stelling ov geen probleem ben ik het wel mee eens. Er zijn altijd al virusziektes geweest. Dat risico loop je overal waar mensen zijn en is er voor iedereen. vervoer vind ik geen reden om niet te werken, dan bel je maar een taxi.
Maar verder natuurlijk volledig bespottelijk wat uwv doet. Als t niet kan, kan t niet. Overigens zat ik gisteren zelf te zoeken naar werk en zag ik behoorlijk veel thuiswerk. Ook net flexibele uren op indeed

Ik vind geen probleem ook. Alleen grote kans dat ik ziek word. :+ En heel eerlijk dat is niet mijn probleem als hun zeggen dat het juist de bedoeling is om niet ziek te worden.

Eigenlijk ben ik al door de chronische bronchitis ziek.

Kan eigenlijk heel simpel al ziek worden door buiten door mijn mond te ademen in plaats van door mijn neus. Ja heb ik ooit meerdere keren bewust en onbewust getest. Dus zoveel moeite hoef ik er niet voor te doen.