Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Faelynn schreef:Ik ben uiteindelijk toch langs gegaan en werkgever en ik zijn eruit gekomen![]()
Iets minder dan ik hoopte, maar we zijn elkaar wel tegemoet gekomen, en kijkende naar de sector en type praktijk ben ik er wel tevreden mee. We hebben er een super fijn open gesprek over kunnen hebben, dus het voelde ook gewoon goed
Ik blijf het parttime combineren met mijn huidige werk, zodat ik daar ook mijn wat betere inkomen behoud en nog voldoende rond kan komen. Beide compleet verschillende banen, dus ook wel weer heel leuk voor de variatie.
Kinke schreef:oei, geen pensioenopbouw is wel erg slecht. Daar denk je misschien nu niet aan, maar is wel heel erg belangrijk
Gaby schreef:Als je maar net aan genoeg betaald krijgt, heb je geen reserves om opzij te leggen voor je pensioen. En de AOW is echt geen vetpot - en grote kans dat je die straks wel 20 jaar krijgt en niks er dan naast, omdat je 87 wordt.
Zonnetje81 schreef:Mijn dierenarts gaf aan dat dit een van de slechtst betaalde mbo opleidingen is.
Hij betaald zijn personeel wel meer. Het is echt bizar weinig vind ik.
Nyaleti schreef:Ts mag ik vragen welke omgeving of praktijk je nu zit? Ik meen me te herinneren dat je bij mij uit de buurt kwam (omgeving Tilburg) maar misschien vergis ik me met een ander.
Als dat zo is dan kan het wel eens zijn dat we op dezelfde hebben gesolliciteerd![]()
En dan ben ik nieuwsgierig naar het loon inderdaad omdat ik nooit had verwacht dat zij konden toppen aan wat ik nu krijg.
Sollicitatie van een kleine stadskliniek of nu bij Anicura.
Ja, het keten zijnde staat me niet aan met alle protocollen en ditjes en datjes maar het loon mag ik niet over klagen (voor deze sector)
Yv_ schreef:Mijn interesse werd gewekt door de titel, maar ik vind het eigenlijk gewoon schrikbarend dat het financieel gewoon nog steeds zo slecht geregeld is als (bijna) 20 jaar geleden. Het loon was voor mij de reden om absoluut niet in de sector aan de slag te gaan. Toentertijd ook over na zitten denken om om te scholen voor humane zorg, maar ik had niet zo'n zin in gezeur van mensen. Beestjes praten niet en hun eigenaren zeurden al genoeg![]()
.
Ben uiteindelijk in de agf en transportwereld terecht gekomen, via werk opleidingen gehaald en ben nu planner met een meer dan prima salaris. Dus omscholen hoeft zeker niet perse.
Anyway, fijn dat jullie gesprek wel goed is gegaan Faelynn en dat er een middenweg is gekozen. Veel plezier met je nieuwe baan!