Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lisitano schreef:Sinds een paar maanden sta ik om 5 uur op. Ik had nergens tijd voor en als ik dan na 20:30u eindelijk wat kon gaan doen was ik al doodop.
Nu kan ik ‘s ochtends lekker wat voor mezelf doen en even sporten. Ik ga om 22:00u naar bed of lig dan al.
Ik had het boek The one day method nodig om me te overtuigen. Ik voelde me altijd moe en was niet tevreden over mijn dag omdat ik altijd haast had en toch niet genoeg kon doen.
Ik voel me zoveel vrijer en tevreden nu. Het is wel echt schakelen hoor. Je verandert je ritme.
. Wekker zetten die nogal veel kabaal maakt en zover van je vandaan dat je er uit moet. En prioriteiten stellen, twee boeken? Maak er eerst eentje af. BigOne schreef:Tja, een normaal mens wordt al doodop met alleen naar je to do lijst te kijken. Wekker zetten die nogal veel kabaal maakt en zover van je vandaan dat je er uit moet. En prioriteiten stellen, twee boeken? Maak er eerst eentje af.
Soepblik schreef:Nog één probleem wat betreft eerder naar bed gaan: vriend en ik wonen samen in een redelijk klein huis. We zijn er heel blij en het enige nadeel is ook echt dat het klein is, verder is het top. Maar. Het is een studio met een vide, en op de vide staat ons bed. Er zijn dus geen muren ofzo. Vriend heeft een heel ander ritme dan ik (gaat veel later), waardoor ik dus snel wakker wordt zolang hij nog niet ligt. ik zou best 10 uur naar bed willen, maar dit gaat niet ivm dat hij dan nog bezig is met dingen. Hij werkt ook vrij veel over en is dan soms nog niet eens klaar met werken.
paddington schreef:Ik sta elke dag om 04.15 op en ga om 5 uur de deur uit.
Maar als je vroeger op staat dan gaat je lampje in de avond echt wel eerder uit
MarlindeRooz schreef:Ik sta elke ochtend uit mezelf om 6:30/7:00 op en ga rond 21:30 naar bed. In de ochtend doe ik eerst huishoudelijke taken en dan ga ik bezig met studeren en/of werken. Zo ben ik rond 17:00 klaar. In de realiteit zit ik alsnog vaak ‘s avonds te studeren maar dat is tijdelijk.
Het is een kwestie van jezelf trainen en het écht graag willen. Geen smoesjes / excuses bedenken maar gewoon om 7uur je benen uit je bed gooien. Dan word je vanzelf zo moe dat je om 21:30 naar bed kan gaan.
Soepblik schreef:MarlindeRooz schreef:Ik sta elke ochtend uit mezelf om 6:30/7:00 op en ga rond 21:30 naar bed. In de ochtend doe ik eerst huishoudelijke taken en dan ga ik bezig met studeren en/of werken. Zo ben ik rond 17:00 klaar. In de realiteit zit ik alsnog vaak ‘s avonds te studeren maar dat is tijdelijk.
Het is een kwestie van jezelf trainen en het écht graag willen. Geen smoesjes / excuses bedenken maar gewoon om 7uur je benen uit je bed gooien. Dan word je vanzelf zo moe dat je om 21:30 naar bed kan gaan.
Ja dit is wel waar het uiteindelijk op neer komt inderdaad. En slaap jij dan ook echt meteen of lees je dan nog even?