Welke waterdichte laarzen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 22:53

Muck boot arctic weekend! Echt nooit meer koude tenen, en een heerlijk voetbed. Draag ze zelfs in de zomer nog omdat ze zo lekker zitten. Las op bokt reviews dat ze snel lek zouden gaan, heb de mijne al vanaf 2019 en ze zijn nog steeds zo goed als nieuw.

Christel1

Re: Welke waterdichte laarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-22 23:59

Ik heb naast mijn leren outdoor laarzen rubberen thermo laarzen van Dunlop. De thermo dunlop laarzen zijn echt een aanrader, volgens mij heb ik ze voor drie tientjes bij de welkoop gekocht. Ze zijn heerlijk warm en 100% waterdicht. Ze zijn niet heel mooi maar gebruik ze ook alleen voor als ik door de blubber of regen moet lopen

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 01:32

Karin schreef:
De Blizzard van Dunlop gebruik ik ook al jaren (om wél mee door de bagger te baggeren). Ik gebruik ze bij de paarden en daar ben ik eigenlijk altijd in beweging, dus ik weet niet hoe warm ze zijn (of blijven) als je er lang mee op één plek staat. Ik heb er iig nog nooit koude voeten in gehad.

Dunlop blizzard zou ik ook willen adviseren. :)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 07:30

Heb je al bij de ANWB gekeken? Ik heb jaren deze laarzen gehad: warm, waterdicht en nog vrij modieus ook.

criollo_yess

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 09:52

Hier slechte ervaringen met de Dunlop Blizzard. Ik heb ze najaar 2021 gekocht. Lekker warm, heerlijk voor 's winters het stalwerk. Na een zomer in de kast heb ik ze onlangs weer opgezocht. Echter bij 1 laars is de voering (soort nepwol) op de hiel gescheurd. De voering zit vast (gelijmd?) in de laars, dus kan m er niet uithalen om te repareren. Nu als ik ze aantrek propt de kapotte voering helemaal op naar beneden met als gevolg een bal voering onder mijn voet. Dat zit niet lekker. Verder vind ik dat de zool in 1 seizoen gebruik al heel dun is geworden. Verwacht in de loop van deze winter de gaten er in te lopen. Al met al niet zo'n beste kwaliteit. Ik koop ze niet weer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:01

Ik heb die Dunlop in mijn auto liggen voor als ik eens direct uit werk doorga naar stal.
Maar ik vind ze idd prima geschikt om even rondje door de wei te doen en te voeren, maar lang op staan of lopen, nee, daar vind ik ze niet geschikt voor.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:37

Wij gebruiken in de jacht training Dubarry Galway laarzen. Maar misschien niet helemaal wat je zoekt, is wel een beetje de gemiddelde outdoorlaars haha. Desondanks al jaren tevreden mee. Mijne zijn echt 100% waterdicht (loop er in Schotland ook gewoon door riviertjes etc. mee) en met de juiste sokken, ik gebruik TK2 wool van Falke, warm genoeg voor de winter ondanks soms veel stilstaan. Heb helaas wel een paar keer verhalen gehoord dat ze niet waterdicht waren bij anderen maar gelukkig zelf geen last van. Een paar uit ons train groepje dragen de laarzen van Le Chameau, model Vierzonord plus, deze schijnen ook nog warm te zijn tot -25 maar dat hebben we nog niet meegemaakt. Volgens mij zijn zij er wel tevreden over wat betreft comfort en waterdichtheid.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 30-11-22 10:46, in het totaal 1 keer bewerkt

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:45

Muze schreef:
Ik loop al meer dan 10 jaar in mountain peak bergschoenen van scapino.
Ga er gewoon mee door de bagger, zet de spuit erop, door waterplassen en nooit natte voeten.
Gaan meestal een jaar tot twee jaar mee en dan koop ik weer nieuwe.

Idem. Sta al lesgeven vanaf 2009 en vrij snel op deze merk uitgekomen. Zijn geweldig.
Ze hebben regelmatig 2de paar schoenen voor 1 euro. Dus koop ik 2 a 90 euro en daar doe ik 5 jaar mee (lage enkel voor de zomer, hoge enkel voor de winter)

Inderdaad wel de leren type nemen. De kunststof scheuren snel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:47

Ik ben wel benieuwd hoe groot het verschil is tussen laarzen als de Dubarry Shamrock/Ultima van minimaal 350 euro.. en bv de Horka Kerry van de Welkoop of de ANWB laarzen.. Is dat kwaliteitsverschil echt die 250 euro verschil waard?

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 10:56

Je zou ook altijd eens kunnen kijken naar HKM Davos. Zeker voor het lesgeven. Ik zou er geen uren op kunnen wandelen, maar om in een bak te staan zijn ze perfect. En kosten ook niet zo veel.
Hier koukleum eerste klas, maar nog geen koude voeten gehad

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:25

8nnemiek schreef:
Ik ben wel benieuwd hoe groot het verschil is tussen laarzen als de Dubarry Shamrock/Ultima van minimaal 350 euro.. en bv de Horka Kerry van de Welkoop of de ANWB laarzen.. Is dat kwaliteitsverschil echt die 250 euro verschil waard?

Ik heb vroeger de “look a likes” van de ANWB gehad en sinds een paar jaar de Dubarry’s. Die van de ANWB waren na een jaar wel echt af en niet meer waterdicht. Ze liepen verder wel comfortabel. Ik ben persoonlijk blijer met mijn Dubarry’s. Of het het prijsverschil waard is, is denk ik wel echt persoonlijk.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 19:37

Ik heb inmiddels meerdere modellen van zooadventure en ik wil echt niets anders meer. Voeten lekker droog en in de wintermodellen ook goed warm (soms te warm).

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-22 20:00