Waar kies jij je bril op uit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zelda_Link

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:11

Is deze vraag over of hij niet gejat wordt serieus? :+

Zelfs al zou een dief er iets aan hebben (en ik zou niet weten wat, zoveel waarde zit er niet aan een bril, tenzij de dief een heler weet te vinden die op zoek is naar een bril met exact jouw sterkte :o ), dan nog…hoe gaat hij dat ding van je hoofd jatten? Ja oké, hij kan je staande houden en hem dan van je hoofd rauzen, in de hoop dat jij niet terugvecht als hij recht voor je staat, of iemand hem van achter aanvalt…
Maar dan kunnen ze een 10000 keer makkelijker ongemerkt een horloge, portemonnee of telefoon van iemand jatten…is meer waard, makkelijker te verhandelen én een stuk makkelijker van het slachtoffer te scheiden….

Dus waarom zou een dief al die moeite doen iemands bril van zijn hoofd te krijgen?

Die bril is niet echt duur (vergeleken met makkelijker te jatten spullen) en ik heb nog nooit van van-het-hoofd-jattend brillen-schorriemorrie gehoord :+

Dan breken die aso’s wel in voor wat monturen bij een opticien..,wat ook gebeurt, helaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:33

Rawr schreef:
belle_boef schreef:
Als ik dat merk op zoek kom ik monturen tegen van €270. Dat is toch niet heel duur.

Nee, maar het is wel een merk dat populair is onder een bepaalde groep mensen en dat veel wordt gestolen zowel als de winkels nog open zijn als bij inbraken bij particuliere opticiens. Ik was Cartier nog vergeten in mijn rijtje, ook bij dat merk hetzelfde verhaal.

Ik krijg ze een paar keer per jaar aangeboden om te verglazen, meestal gewoon met de demoglazen erin maar soms zelfs dus als er al glazen op sterkte in zitten en nee, ze dragen die bril zelf niet want het is nooit de juiste sterkte. En ik moet de eerste keer nog meemaken dat het montuur uit een Cartier/Dita/Cazal brillenkoker komt.
Geen enkele van mijn brillen zit in hun originele koker. :+

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:33

belle_boef schreef:
Jokonootje schreef:

En zelfs met Cazal valt het echt mee hoor.
Ik heb ontzettend veel hele dure brillen. En ik werk met de grootste "boefjes" die er rondlopen in Nederland. Niemand die m'n bril van m'n hoofd plukt hoor.

Als ik dat merk op zoek kom ik monturen tegen van €270. Dat is toch niet heel duur.

Maar dan komen er nog glazen bij, in mijn geval ontspiegeld, maar extra dun en met cilinder. Komt er zo 300 euro bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:36

daantjuhhh schreef:
Maar dan komen er nog glazen bij, in mijn geval ontspiegeld, maar extra dun en met cilinder. Komt er zo 300 euro bij.
Alleen vergroten die de waarde op de zwarte markt niet. De glazen zijn vaak het duurste inderdaad, maar vrij waardeloos als je ergens in een achterafsteegje brillen wilt gaan dealen, of je moet net een klant hebben met exact dezelfde sterkte. :P

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:42

Janine1990 schreef:
Suzanne F. schreef:
Hm voor zover ik weet niet. Wel cilinders. Moet je even op de website kijken.

Ja zat al te kijken, helaas geen prisma... Op alleen cilinders ben ik nergens, doodvermoeid :')

Gelukkig niet zeg, wat een drama zou dat worden als mensen die zelf kunnen gaan bestellen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:46

Arantes schreef:
Gelukkig niet zeg, wat een drama zou dat worden als mensen die zelf kunnen gaan bestellen.

Mijn opticien had er niet veel op tegen als ik een tweede bril via zo'n website zou nemen, mits ik er eentje vond waar ik het precies kon overnemen wat op mijn kaartje staat.
Ik blijf toch sowieso wel klant bij ze om elke twee jaar een nieuwe bril te kopen.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:54

Janine1990 schreef:
Arantes schreef:

Mijn opticien had er niet veel op tegen als ik een tweede bril via zo'n website zou nemen, mits ik er eentje vond waar ik het precies kon overnemen wat op mijn kaartje staat.
Ik blijf toch sowieso wel klant bij ze om elke twee jaar een nieuwe bril te kopen.

Maar wat denk je van mensen die ‘hebben gelezen dat ze misschien een prisma nodig hebben’. Hoeveel ik er daarvan wel niet in mijn stoel heb en waarbij van prisma’s dan absoluut geen sprake is. Dus nee alsjeblieft niet. Prisma’s kun je niet zomaar mee rommelen.

daantjuhhh

Re: Waar kies jij je bril op uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 23:57

Maar zij heeft toch niet gelezen dat ze een prisma nodig heeft? Zij heeft een recept.

Met dat recept (als die recent is) kun je prima een 2de bril bestellen

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 00:00

daantjuhhh schreef:
Maar zij heeft toch niet gelezen dat ze een prisma nodig heeft? Zij heeft een recept.

Met dat recept (als die recent is) kun je prima een 2de bril bestellen

Huh dat zeg ik toch niet? :? Ik zeg in z’n algemeen dat het geen goed idee is als mensen zelf prisma’s zouden kunnen gaan bestellen. Daarnaast is het bij een prisma nog veel belangrijker dan bij een gewone bril dat hij op de juiste PD en hoogte wordt ingeslepen. Dus met een prismarecept echt gewoon naar de opticien.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 00:33

Maar mensen die gelezen hebben dat ze een prisma nodig hebben gaan dat niet online bestellen. Je weet zonder recept toch niet hoe en wat.

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 07:15

daantjuhhh schreef:
Maar mensen die gelezen hebben dat ze een prisma nodig hebben gaan dat niet online bestellen. Je weet zonder recept toch niet hoe en wat.

Nou daar zou ik nog niet zo zeker van zijn :')

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 07:27

Ik heb een dure bril van de opticien, ingewikkelde glazen: die zijn al 400 euro per stuk!
Ben niet bang dat hij gestolen wordt, maar wel dat ik hem kwijtraak of beschadig.

Daarom heb ik naast die bril er ook online een besteld, met het recept van de opticien. Inclusief meekleurende glazen! Voor 1/4 van de prijs van de opticien bril!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:04

Je krijgt van de opticien een recept en daarmee kan je prima online een bril bestellen. Ik zie er exact zo mee als met de dure bril van de opticien. Persoonlijk vind ik het echt oplichting om zoveel geld te vragen voor een bril. Ik doe het ook nooit meer. Ik betaal met liefde de 30 euro voor een oogmeting. De bril bestel ik bij Charlie Temple. Ben ik voor nog geen 100 euro klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:33

Suzanne F. schreef:
Je krijgt van de opticien een recept en daarmee kan je prima online een bril bestellen. Ik zie er exact zo mee als met de dure bril van de opticien. Persoonlijk vind ik het echt oplichting om zoveel geld te vragen voor een bril. Ik doe het ook nooit meer. Ik betaal met liefde de 30 euro voor een oogmeting. De bril bestel ik bij Charlie Temple. Ben ik voor nog geen 100 euro klaar.

Ik denk jij nog nooit echte kwaliteit glazen hebt gehad dat is echt compleet niet vergelijkbaar met charlie temple.

Mijn glazen zijn 300 euro per stuk. Heel veel geld ja. Maar het kijkt ook een heel stuk beter, krasvrij en gaan lang mee. Mijn sterkte is al jaren hetzelfde. Je kunt zo'n goedkope online bril echt niet vergelijken met een echt goeie optiek bril.

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 08:42

Bedankt voor de reacties!

Vraag was wel serieus ja :+
Dat ik misschien gedwongen zou worden om hem af te moeten geven ofzo :+

Maar aan de reacties te lezen zal het allemaal wel loslopen, ik ga straks lekker passen <3

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 08:43

N_B_N schreef:
Ik heb ook een Swarovski bril en nog nooit bang geweest dat iemand mijn bril van mijn hoofd wilde rukken. [ [url=m/EljnH1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Die is ook gaaf, staat je echt leuk <3

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 08:45

Lijsken schreef:
Ik let op prijs (niet ivm diefstal, maar ik heb wel een budget), of de bril leuk staat en op comfort.

Bij mij zit een bril met het montuur op de neus comfortabeler en stabieler dan met neusvleugeltjes, maar dat verschilt per persoon. Ik vind het wel jammer want de brillen met dun montuur en neusvleugels vind ik vaak wel leuker staan, maar na een aantal keer proberen heb ik er in de praktijk dan toch teveel last.

Kunststof monturen en metalen met neusvleugels zitten bij mij allebei wel fijn. Alleen met paardrijden zakt de kunststof sneller af, zeker in de zomer :')

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 08:56

Ik heb toevallig net een bril besteld bij Charlie Temple. Ik had nog geen jaar geleden een bril gekocht bij de opticiën en het was en bleef dikke ellende daarmee. De bril zakte om de 2 tellen van mijn neus ondanks meerdere keren bijstellen en aparte neusvleugeltjes die anti-slip moesten zijn. Nu een kunststof-bril en tot nu toe blijft hij goed zitten, dus ik ben er blij mee. Ik heb cylindrische afwijkingen, die kon ik gewoon invullen en de sterkte klopt precies zo. Mijn glazen zijn ook ontspiegeld en kraswerend. Ik was voor 43 euro klaar op black friday en hij is nog mooi ook. Ik ga er echt geen honderden euro's meer aan uitgeven, dat weet ik wel. Dus ja, ik let ook op geld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:18

Juttertje88 schreef:

Maar aan de reacties te lezen zal het allemaal wel loslopen, ik ga straks lekker passen <3
O, welnee joh, daar hoef je echt niet bang voor te zijn. :D

Ik snap trouwens niet zo goed waarom er meteen weer mensen zijn die hun goedkope brillen moeten komen prediken. :') Willen jullie daar een koekje voor of zo?

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:20

Ik ben er ook echt totaal niet mee bezig of mijn bril van mijn hoofd gejat wordt. Nog nooit iemand gehoord die zoiets heeft meegemaakt overigens :+

Ik let wel op in de zomer als ik mijn Ray Ban op sterkte mee heb. Dat is een nogal gewild modelletje en heeft me 400,- gekost, dus die laat ik niet slingeren op het terras/kroeg.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 09:23

Mkango schreef:
Juttertje88 schreef:

O, welnee joh, daar hoef je echt niet bang voor te zijn. :D

Ik snap trouwens niet zo goed waarom er meteen weer mensen zijn die hun goedkope brillen moeten komen prediken. :') Willen jullie daar een koekje voor of zo?

Ik lust geen koekjes, maar dank je. In de OP werd gevraagd waar je je bril op uitkiest en daar gaf ik volgens mij gewoon antwoord op?

Juttertje88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-22 10:40

@Muronia

Dat vroeg ik.inderdaad ook en een goedkope bril is niks mis mee Heb tot nu altijd de goedkopere modellen gehad. Alleen online zag ik niet veel leuks dit keer, alleen bij de duurdere modellen en een bril heb ik toch echt nodig. Gelukkig heb ik nu de mogelijkheid om voor wat duurdere te gaan (2e en 3e gratis, gecombineerd met mijn spaarplan dat ik heb bij ze).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 10:46

Oh nee ik zou echt niet bang zijn dat mijn bril van m'n neus gejat wordt. De bril die ik nu heb kostte ook €500 en ik heb daar geen moment over getwijfeld vwb diefstal.

Ik wil overigens binnenkort ook naast mijn goede bril een paar goedkopere brilletjes aanschaffen bij Charlie Temple, voor het klussen en sporten.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 11:05

Hetgeen wat veel gejat wordt zijn zonnebrillen zonder sterkte van o.a. bovengenoemde merken zoals Cazal, Cartier, Dita, etc. Zodra de demoglazen eruit zijn of er zit sterkte in is t niet meer interessant.

Laat je goed adviseren door de opticiens in de winkel en kijk vooral wat je zelf mooi vindt en wat goed voelt !

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 11:31

Ik heb voor het eerst sinds jaren weer een bril en ben voor een dure bril van de opticien gegaan. Was heel verrassend welk model mij uiteindelijk het beste bleek te staan :D
Die had ik dus nooit zelf uitgekozen, maar ben er heel blij mee.
Wat ik de afgelopen jaren wel gemerkt heb is dat een goede oogmeting doen ook een kunst is, achteraf gezien heb ik jarenlang met de verkeerde sterkte lenzen rondgelopen.
Dus voor mij geen goedkope opticien meer :n