Internationale contacten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Internationale contacten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-22 14:50

Dat leer je vanzelf :+ mijn collega had een tijdje geleden het inscharen van koeien vertaald als scissoring in :D gelukkig snapt iedereen het dan

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:21

We zijn even oud idd :)

Ik werk ook bij een internationaal bedrijf en idd daar wordt je Engels (& Duits) een stuk sneller beter van, ik heb ook vaak collega’s die beide talen niet spreken en dat dan toch wel binnen afzienbare tijd leren, of andersom dat wij weer wat woorden leren in andere talen. Idd die verschillende culturen en gewoontes vind ik enorm leuk om van te leren

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 11:30

boeflover schreef:
We zijn even oud idd :)

Ik werk ook bij een internationaal bedrijf en idd daar wordt je Engels (& Duits) een stuk sneller beter van, ik heb ook vaak collega’s die beide talen niet spreken en dat dan toch wel binnen afzienbare tijd leren, of andersom dat wij weer wat woorden leren in andere talen. Idd die verschillende culturen en gewoontes vind ik enorm leuk om van te leren

De Tip: Werken bij een internationaal bedrijf. Ik wil nooit meer anders. We zijn met 600 mensen en 51 nationaliteiten.
Maar ongeveer 10 Nederlanders.

Ik heb gesprekken met collega's uit Nigeria, Namibie, Brazilie , India , US ( uiteraard) Polen, UK, Malta etc etc Dat is echt een feest.
En we delen bewust culturele dingen met elkaar dus je leert ook nog veel van elkaar ( en hebben lol om de aparte dingen die ieder land heeft )

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-22 14:35

Discord? Je kan zelf een geschikte server vinden met leeftijdsgenoten, overlappende interesse waar over gepraat wordt, en groep(server) grootte. Iedereen spreekt er dan engels, en mensen komen uit landen van over de hele wereld. Het ligt aan de server, maar meestal wordt er in tekst gepraat met elkaar, maar soms kan je ook in een voice chat springen als je zo mee wil praten. Soms klik je zo met iemand of een paar, dat je in DM's (ook) praat. Het fijne aan discord is is dat je mee kan praten wanneer het je uitkomt, en als je een server toch niks vindt, ga je er weer uit, of als een paar channels niet interessant voor je zijn, mute je ze etc. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-22 21:48

Inderdaad op een internationaal bedrijf werken. Wij hebben meer dan 100 nationaliteiten aan het werk, en de voertaal is uiteraard Engels.

mowgli7

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-22 10:07

Bedankt voor de tip Lumaneyza

Ik ben langzaam alle sites even aan het onderzoeken :P

Het lijkt me wel leuk een internationaal bedrijf maar wel pas als ik me er zelfverzekerd genoeg bij voel.
Dat kan ik pas weer bereiken als mijn Engels beter is haha.

Wel leuk boeflover! Dan zit je toch een beetje in dezelfde levensfase dan dat er 30 jaar tussen zit.
Al zegt dat ook niet altijd alles natuurlijk.