Wat een leuk idee! Ik heb dit jaar (en volgend jaar ook weer) het doel gesteld om minimaal 12 boeken per jaar te lezen, dus nieuwe boeken en ideeën zijn zeer welkom!
Leuk, ik heb een pb gestuurd Misschien kunnen we ook een foto van je boekenkast (of plank) delen in het topic? Dat geeft ook wel een idee waar iemand van houdt.
Dat wordt lastig voor mij, ik haal alles uit de bieb of lees digitiaal Maar kan wel mijn goodreads delen, die geeft een aardig beeld
Zertab
Geplaatst: 24-11-22 13:24
Selina schreef:
Leuk, ik heb een pb gestuurd Misschien kunnen we ook een foto van je boekenkast (of plank) delen in het topic? Dat geeft ook wel een idee waar iemand van houdt.
Goed idee! Weet je meteen ook welk boek iemand al heeft.
Ook hier het merendeel van mijn boeken digitaal. Het is een leuk idee maar in mijn geval schiet je er niet veel mee op. Mijn oude studieboeken staan er voornamelijk in. Mijn Goodreads account is waarschijnlijk behulpzamer
Goed idee om een foto van de boekenplank te delen!
Suliko
Geplaatst: 24-11-22 15:07
Bijna al mijn fysieke boeken staan opgeslagen bij mijn moeder, wat ik thuis heb is voornamelijk studie gerelateerd, dat wil ik niet als inspiratie delen Meeste wat ik lees is inderdaad digitaal. Maar denk dat mijn goodreadsaccount genoeg ideeën geeft.
Zertab
Geplaatst: 24-11-22 17:39
Ik wil heel graag de Zeven zussen nog lezen en de jongen, de mol, de vos en het paard.
Mij lijkt het wel leuk om een nieuwe serie te leren kennen. Trilogie bijvoorbeeld. Ik houd van romans/fantasy/young adult. Maar niet meer van die fantasy boeken van 800 blz
M’n boekenkast is echt een zooi
Anoniem
Geplaatst: 24-11-22 18:55
Ik heb momenteel een krat met boeken en een tas, dus ik zal ook mijn Goodreads account wel doorgeven. Ik lees eigenlijk van alles, alleen chicklits niet en ik ben ook niet heel groot op de (auto)biografieën. Crime, science fiction, fantasy, historische fictie zijn echter wel mijn drie hoofdgenres en ik vind het ook altijd leuk om boeken te lezen van auteurs die niet uit Nederland of België, het VK of de VS komen. Qua talen lees ik Nederlands, Engels, Duits, Frans en Afrikaans.
Is het trouwens, net als bij de grote SSS, een idee om aan te geven of je wel of geen tweedehands boek(en) wilt? Ik heb er iig geen problemen mee!
Het lijkt mij vooral leuk om dankzij een van jullie iets nieuws te ontdekken, dus ik laat me echt graag verrassen. Wel graag fictie, ik lees vooral YA, paranormal romance en Urban fantasy, maar ben ook niet beroerd iets nieuws te proberen. Ik lees wel vooral Engels, ik zal dat ook even aangeven. Zal mijn Goodreads ook even linken, ik heb alle boeken op mijn lijstjes wel fysiek al allemaal
@Mkango, goeie, ik heb ook geen probleem met een tweedehands boek
Marjo
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-22 20:54
Mocht er trouwens iemand zijn die liever niet naar het VK verstuurd, geef dat dan even via PB aan mij door, ik kan namelijk wel uitsluitingen opgeven
Laatst bijgewerkt door Marjo op 24-11-22 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Neverland
Geplaatst: 24-11-22 20:57
Ik moet alleen dan uitzoeken hoe het zit met de hint versturen naar de VK. En hoe duur dat is?
Maartje_M
Geplaatst: 24-11-22 21:00
Oh leuk de zeven zussen Zertab! Dan ben je nog wel even zoet, want die boeken werden er niet dunner op
Selina lekker volle kast!
Mkango wat een hoop talen lees jij zeg
Ik lees ook echt heel veel genres. Ben me aan het bedenken of er iets is wat ik per definitie niet leuk vind ik lees Nederlands en Engels. Ik denk dat ik in dat opzicht ook wel een makkelijke ben, ik ben snel tevree mijn Goodreads staat op mijn lijstje maar ik vind het ook heel leuk om juist iets te krijgen wat daar nog niet op staat
2e hands is voor mij ook geen probleem hoor, zo lang het boek er nog maar netjes uit ziet
Marjo
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-22 21:02
Neverland schreef:
Ik moet alleen dan uitzoeken hoe het zit met de hint versturen naar de VK. En hoe duur dat is?
Hoi allemaal ik meld me ook! Ga een poging doen hier een lekker mee te kletsen, maar ben niet superactief meer op Bokt (dus we'll see :p)
Qua boeken lees ik het liefst in het Engels, met name historische fictie, science fiction en zo ongeveer alle soorten fantasy variërend van het lichte spul zoals Twilight en Percy Jackson tot de high-fantasy boeken (denk LOTR, Priory of the Orange tree).
Tweedehansjes zijn wat mij betreft prima welkom & iets naar het VK verzenden is ook prima
Marjo
Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-22 21:13
In al het geregel zou ik bijna zelf vergeten wat over mijn wensen te delen
Voor deze uitwisseling laat ik me graag verrassen Ik heb ook een verlanglijstje op Bol.com, dus als het echt lastig is om iets uit te zoeken kan ik die zeker delen.
Ik lees voornamelijk fantasy/adventure. Een boek die een link heeft met natuur en/of (wilde) dieren zou echt fantastisch zijn. Mag dark, spannend en twisted zijn, hoeft echt geen romantisch verhaal te zijn. Daarnaast ben ik ook altijd geïnteresseerd in verhalen over de Native Americans en de Canadian First Nations.
De enige harde eis die ik heb, is dat het boek Engelstalig is. Bij voorkeur geen ik-boek, maar dat wil ik niet direct wegzetten als "lees ik niet".
Colleen Hover hoef je bij mij overigens niet mee aan te komen Ik heb Verity geprobeerd te lezen maar daar kom ik dus niet doorheen.