pfoeh moeilijk, wat een verdriet. Verschrikkelijk.
Wat ik in mijn omgeving wel gehoord heb (zelf niet zo ervaren, maar vrij vaak van anderen gehoord) is dat mensen helemaal gek worden van iedereen die zegt
"als ik iets voor je kan doen, laat het me weten" . Omdat je diegene dan of een taak geeft om te bedenken wat jij zou kunnen doen, of je doet niets voor ze waardoor ze er niets aan hebben. Dat zou ik laten dus.
Ik heb zelf toen mijn vriendin haar vader overleed een thuisbezorgd kadokaart gegeven, zodat ze voorlopig even niet hoefde te koken voor zichzelf en met de afwikkeling bezig kon. Woonde niet in de buurt, dus een maaltijd langsbrengen was niet handig. Misschien niet helemaal je vraag, maar wel een alternatief voor bovenstaande.
CastaMickey schreef:Je kan sowieso niet heel veel met een kaartje, behalve neerzetten of ophangen oid. Het gaat om het gebaar en de gedachte, en wat er qua tekst op staat zou mij niet eens heel veel uitmaken (zolang het oprecht is). Maar dat kan natuurlijk voor iedereen anders zijn.
Verder hier wel mee eens. Verschilt wel per persoon. Maar het is toch het gebaar wat telt.