Gratis parkeren jaarbeurs Utrecht??

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Afanaisa91

Re: Gratis parkeren jaarbeurs Utrecht??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 07:01

Bestaat het parkeertarief voor bezoek nog? Toen ik daar nog woonde konden onze gasten tegen 40-50% van het uurtarief voor de deur parkeren. Dit was per woning gekoppeld. Dus mocht je bekenden hebben vlakbij de jaarbeurs, dan zou je hier eens naar kunnen vragen.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:14

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 08:24

Shadow0 schreef:
Please doe het niet, mensen wonen daar. Als je naar de Jaarbeurs komt, is er OV, een P+R en er zijn parkeergarages, en daarmee is de last op Utrecht al groot genoeg. Maar de bewoners die er niets mee te maken hebben, hebben er wel last van als er mensen parkeren. En hun parkeerkosten lopen op omdat bezoekers van een beurs niet willen betalen.

Verder zou ik het ook niet doen want er is een behoorlijke kans dat je geen plek hebt en het is allemaal niet zo dichtbij dat het handig loopt. Maar rekening houden met de omwonenden en niet in de woonwijk parkeren als je daar niet moet zijn is ook wel zo fijn.

Absoluut dit. Ik woon in Voordorp tegenover de bushalte. Constant zie ik mensen parkeren en naar de bushalte lopen. :n .
En de mensen die hier wonen kunnen nooit hun auto kwijt.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-22 08:34

Dank je wel allemaal, inmiddels genoeg tips gekregen om iets te kunnen vinden

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:12

Yom schreef:
Een dagkaart kost 20 euro en dat vind ik eigenlijk wel sonde :o

Kun je ergens goedkoop/gratis maar toch vlakbij parkeren? We willen 12 nov naar de verzamelbeurs

Tja, als je kiest voor het koekblik in een omgeving waar de auto
niet nodig is
en bakken overlast geeft
.... dan is die twintig euro een koopje.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 09:15

Die 6 euro optie lijkt mij niet verkeerd.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:42

Ik maak tegenwoordig vaak gebruik van Parkbee.com. Daarmee kan je parkeerplaatsen vooraf reserveren bij bedrijven of hotels. Vaak mooie locaties en ongeveer 50% goedkoper dan gangbare locaties.

Stukje van hun eigen site:

ParkBee wil ruimte teruggeven aan de stad. Dat kan door beschikbare off-street capaciteit beter te benutten. Door slim gebruik te maken van data en technologie leiden wij parkeerders naar onbenutte parkeerlocaties bij kantoren, hotels en publieke parkeergarages.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-22 11:02

Afanaisa91 schreef:
Bestaat het parkeertarief voor bezoek nog? Toen ik daar nog woonde konden onze gasten tegen 40-50% van het uurtarief voor de deur parkeren. Dit was per woning gekoppeld. Dus mocht je bekenden hebben vlakbij de jaarbeurs, dan zou je hier eens naar kunnen vragen.

Ligt aan de locatie van rayon en welke specifieke afspraken erover zijn gemaakt. Bij mij is dit wel het geval (met specifieke randvoorwaarden), echter denk ik dat dat in de Binnenstad nog wel eens anders geregeld kan zijn.

Met betrekking tot de originele vraag: Hier zijn P&R plekken voor georganiseerd, Papendorp en Westraven zijn de meest bekende. Overvecht kan je inderdaad ook overwegen, is ook relatief goed te bereiken vanaf de snelweg en je bent zo in de binnenstad. Locaties in wijken waar je wel gratis kan parkeren zou ik vanuit mijzelf als bewoner van de stad niet aanraden voor dagjesmensen. De parkeerbelast is in de stad enorm hoog, daar zijn P&R's juist voor ingericht :)