Opleiding Bedrijfsleider Paardensport en houderij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:14

Je kan best een aantal jaar in de paarden werken. Dat doe ik nu ook. Maar met heel goed in mijn achterhoofd dat dit niet mijn toekomst is en ik het doe tot ik het leuk vind omdat het nu kan. Ik heb wel een eigen paard, maar woon wel nog thuis. En met mijn salaris nu, een paard en een dure diesel auto kan ik nog niet uit huis. En dat vind ik voor nu niet zo erg, want daardoor kan ik wel gewoon 2 weken op concours in het buitenland.

Ik heb dus wel een andere opleiding gedaan waar ik straks op kan terug vallen.

Ik werk geen 60 uur en verdien ook meer dan €1000, maar ik heb het echt wel getroffen met m’n plekje. Waar ik overigens in ben gerold door als 14 jarig meisje op zaterdag een uur te fietsen naar stal om een paar uurtjes te helpen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 20:49

prugelpiet schreef:
Je kan best een aantal jaar in de paarden werken. Dat doe ik nu ook. Maar met heel goed in mijn achterhoofd dat dit niet mijn toekomst is en ik het doe tot ik het leuk vind omdat het nu kan. Ik heb wel een eigen paard, maar woon wel nog thuis. En met mijn salaris nu, een paard en een dure diesel auto kan ik nog niet uit huis. En dat vind ik voor nu niet zo erg, want daardoor kan ik wel gewoon 2 weken op concours in het buitenland.

Ik heb dus wel een andere opleiding gedaan waar ik straks op kan terug vallen.

Ik werk geen 60 uur en verdien ook meer dan €1000, maar ik heb het echt wel getroffen met m’n plekje. Waar ik overigens in ben gerold door als 14 jarig meisje op zaterdag een uur te fietsen naar stal om een paar uurtjes te helpen.

Het punt is niet eens of je wel of niet (een poos) in de paarden moet gaan werken, maar een opleiding ervoor gaan volgen is volstrekt weggegooide tijd.
Ik ken best wat mensen die ooit wel voor zo'n opleiding gekozen hebben en iedereen is op z'n minst iets heel anders gaan doen en de enkeling die wel in de paarden terecht kwam en er een poos gewerkt heeft, kam al rap tot de ontdekking dat die hele opleiding nergens over ging.

Hier heb je wat inspiratie: https://www.vno-ncw.nl/nieuws/techniekb ... -vervullen

daar kun je wel een paard van betalen, inkl trailertrekkende auto......