Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lovelys schreef:Wij hebben een redelijk lage hypotheek en direct zoveel mogelijk gespaard en de eerste 3 jaar veel kunnen aflossen. Mijn partner en ik hadden zelf al veel gespaard voordat we een huis gingen kopen. Beide zijn we spaarders en doen goedkoop boodschappen, geen dure hobby s en lage vaste lasten.
Als mijn partner zou overlijden dan zou ik wel extra moeten werken om alles rond te krijgen. We hebben beide een modaal/normaal inkomen en beide onze ouders zouden de eerste periode ons kunnen helpen met de opvang.
Charaz schreef:Bij welke maatschappij zijn jullie verzekerd ?
Als ik zo kijken zijn Nationale Nederlanden en Allianz de goedkoopste
Tango1979 schreef:TAF en Scildon komen vaak goed uit qua premie, weet ik als verzekeringsadviseur. De premies voor ORV's zijn echt heel goed te doen. Ik adviseer dan ook om eerder je verzekerd bedrag wat hoger te zetten. Zeker als je jonge kinderen hebt.
Tarico schreef:Wij hebben een overlijdensrisicoverzekering en betalen 12,10 per maand bij Aegon. Toen wij ons huis kochten was een overlijdensrisicoverzekering verplicht bij NHG.
veneri schreef:Dit soort verzekeringen hebben toch vaak een maximale looptijd of leeftijd van de verzekerde, waarna niet meer wordt uitgekeerd?
Welke verzekering hebben jullie en hoe is dat daarbij geregeld?
veneri schreef:veneri schreef:Dit soort verzekeringen hebben toch vaak een maximale looptijd of leeftijd van de verzekerde, waarna niet meer wordt uitgekeerd?
Welke verzekering hebben jullie en hoe is dat daarbij geregeld?
Iemand die hier wat duidelijkheid over kan geven? Ik.lees vaak dat dergelijke verzekeringen bijv maar tot je 75e lopen. Overlijd je dan op je 76e dan krijg je niks.heb je al die jaren premie betaald. Hoe zit dat bij jullie verzekeringen? En wat voor verzekering is dat en waar?
Citaat:Vraag:
Is een overlijdensrisicoverzekering hetzelfde als een levensverzekering? Of zijn dat wel verschillende soorten verzekeringen?
Antwoord:
Een levensverzekering en een overlijdensrisicoverzekering zijn niet dezelfde verzekeringen. Een overlijdensrisicoverzekering is één van de vele soorten levensverzekeringen die er bestaan. De term 'levensverzekering' is eigenlijk een overkoepelende naam voor alle verzekeringen die draaien om het leven of de dood van een mens.