Hoe eet jij je hamburger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hoe eet jij je hamburger?

Met mes en vork
36 (10%)
Eerst ontleden en dan met mes en vork
10 (2%)
Gewoon lekker uit de hand
299 (86%)

Totaal aantal stemmen: 345

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:53

Bij de MacDonalds gewoon uit het vuistje. In een restaurant bestel ik ze meestal zonder broodje :+ Want naar mijn mening gaat er veel van de smaak verloren als je zoveel brood proeft. Ik bestel ook wel eens met broodje, maar haal dan de bovenkant van het broodje van de burger af en eet de burger met mes en vork. Aangezien ik het dan weer zonde vind om dus de bovenste helft van het broodje niet op te eten, ben ik op een gegeven moment zonder broodje gaan bestellen :=

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:55

Uit de hand, en op de kop! Dan zijn ze makkelijker te eten/vallen ze minder uit elkaar :j

De enige keer dat ik een hamburger met mes en vork eet is wanneer er geen broodje omheen zit :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:55

Uit de hand. De prikker die er in zit verplaats ik elke keer. Zo blijft de hamburger intakt. En de burger tussen duim en wijsvinger, pink ónder de burger.
Maar charmant: nee.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 12:58

Mkango schreef:
Uit de hand. Het gemiddelde restaurant dat hamburgers serveert is nou ook weer niet van zo'n kaliber dat ik me daartoe bezwaard voel. :+ Voor mij vallen hamburgers een beetje in dezelfde categorie als spareribs en kippenpoten en -vleugels.

Ja dit. :)
Niks aan toe te voegen.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:00

Ik eet zelden burgers, maar als ik ze eet is het met de hand, en dan op de kop. Bovenkant van het broodje is vaak een stuk dikker gesneden dan de onderkant, en valt daardoor minder snel uit elkaar en kan de saus beter absorberen. Onderkant wordt anders zo zompig dat 'ie uit elkaar valt zodra je begint te eten. Zo heb je minder gedoe met vieze handen. Je kan een burger ook in tweeën snijden, dat scheelt ook enorm.

Alternatief is dit, zelf nooit gebruikt maar ze schijnen briljant te werken.

Hhilde

Re: Hoe eet jij je hamburger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:02

Restaurant met mes en vork, fastfood gewoon met de hand.

Maar, ik eet de burgers uit de hand altijd op de kop omdat ik dan het gevoel heb dat ze minder lekken/verliezen :'). Zijn er meer mensen die dat doen?

Sweetgirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:06

Dit gaat dan over hamburgers,,
Maar ik heb een keer in een rastaurant gezeten en die serveren ook spare ribs.
Er waren mensen die aten die met mes en vork en toen kwam de eigenaar en die zag dat,
En die maakte het grapje,, Maar een spare rib eet je toch lekker tussen de vingers en afkluiven?

Ik vindt dat het met spare ribs dan zo hoort, Maar een hamburger, ja ik eet dat niet maar als ik iets eet in die trend dan toch wel met mn handen hoor

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:12

Pff nu heb ik zin in macdonalds

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:18

Hhilde schreef:
Maar, ik eet de burgers uit de hand altijd op de kop omdat ik dan het gevoel heb dat ze minder lekken/verliezen :'). Zijn er meer mensen die dat doen?

M'n post boven je :+

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:20

Haha leuke vraag.

Ons favo café in Zutphen heeft de lekkerste burgers, gigantisch groot maar erg lekker.

Dus ik zet mijn mes vanaf boven in t midden er in, en snijd hem door midden.

En dan met mijn handen eten. Eerst ene helft dan andere

Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:22

Ik snij die mega dingen door de midden en dan snij ik er pizzapuntjes van zeg maar.
Goed te doen en ik zit niet tot achter mijn oren onder de rotzooi

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:35

Exitium schreef:
Hhilde schreef:

M'n post boven je :+

Hahaha en jij hebt het zelfs verder uitgedacht!

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:57

Een hamburger met mes en vork eten vind ik net zo erg als sushi met mes en vork eten (als je niet met stokjes kan eten is met een vork erin prikken niet erg maar echt sushi in stukjes snijden is voor mij een nogo)
In een gewoon restaurant bestel ik nooit een hamburger want ik vind het niet lekker dat ze de broodjes roosteren. Moet gewoon een lekker slap burger broodje zijn :))

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:58

Als t een kleine hamburger is uit de hand, maar met zo'n grote snijd ik stukjes en dan prik ik een stuk met zowel brood, burger en groente op m'n vork :D net alsof je dus wel een hap eruit neemt

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:09

Ik eet m ook altijd met de hand. Meestal draai ik m tijdens het eten een aantal keer op de kop en weet terug. Ik hap volgens mij scheef en probeer het broodje met de grootste oppervlakte onder te houden om zo min mogelijk te knoeien..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:33

Voorop; Ik heb verder nette tafelmanieren :)

Maar een hamburger eet ik uit de hand en patatjes ook. Je krijgt toch een servet? En anders een puntje nat maken of om alcohol doekjes vragen.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:58

Ik eet eerst de bovenkant met sla tomaat enzo en dan de onderkant met het vlees en de saus.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:00

candalisa schreef:
Een hamburger met mes en vork eten vind ik net zo erg als sushi met mes en vork eten (als je niet met stokjes kan eten is met een vork erin prikken niet erg maar echt sushi in stukjes snijden is voor mij een nogo)
In een gewoon restaurant bestel ik nooit een hamburger want ik vind het niet lekker dat ze de broodjes roosteren. Moet gewoon een lekker slap burger broodje zijn :))

Sushi is een slecht voorbeeld, dat hoor je eigenlijk met je handen te eten :P Alleen voor sashimi gebruik je chopsticks :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:15

In een restaurant netjes met mes en vork.
Maar bij de Mac of thuis gewoon met de handjes

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-22 15:23

Wat een leuke en gevarieerde antwoorden! Ik ben in ieder geval niet de enige die zijn hamburger met mes en vork eet

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 15:57

Gewoon met mn handen, lekker kliederen.

Edit: nu heb ik zin in hamburgers. Jullie schuld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 16:19

Laurora schreef:
Gewoon met mn handen, lekker kliederen.

Edit: nu heb ik zin in hamburgers. Jullie schuld.
Ik eet nu een vegaburger. _O- Ik had er ook ineens trek in. :))

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:22

MacDonalds en consorten met de hand en in een restaurant met mes en vork :j
Afgelopen weekend nog voorgehad in een restaurant. Mijn schoonzusje was de enige die hem uit de hand at. Alle anderen, inclusief de kinderen (10-15), hebben hem met mes en vork verorberd. Normaliter doe ik dat ook dmv verplaatsten van de prikker, maar in dit geval hadden ze ervoor gekozen een mes als prikker te gebruiken dus dat werd een beetje lastig. Maar hij was wel ontiegelijk goed geconstrueerd waardoor ook zonder mesprikker hij goed in elkaar bleef.

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:38

JustMe8484 schreef:
Ik eet m ook altijd met de hand. Meestal draai ik m tijdens het eten een aantal keer op de kop en weet terug. Ik hap volgens mij scheef en probeer het broodje met de grootste oppervlakte onder te houden om zo min mogelijk te knoeien..

Dit doe ik ook :j
Prikkers haal ik er direct uit.

Een hamburger met mes en vork eten vind ik net zoiets als een burrito of loempia met mes en vork eten: raar :+

Ik krijg trouwens zelden vieze handen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 23:09

Maar mensen die hamburgers zoals op de foto’s hierboven niet met mes en vork eten maar uit de hand, hebben jullie zo’n grote mond :+ Dat past toch nooit?