Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lijsken schreef:Zonder enige aankondiging aan haar familie of vrienden vertrekken naar Chili. Enkel een brief voor haar moeder achtergelaten dat ze daarheen was en alle contact met iedereen verbrak, zonder enige reden waarom. Dit was in het tijdperk voor mobieltjes/social media etc dus ze was van de ene op de andere dag verdwenen en niet meer terug te vinden.
Het was (is!) zo raar en zo pijnlijk voor iedereen om haar heen. Ook omdat niemand ooit iets gemerkt heeft maar ze het diep van binnen toch heel moeilijk gehad moet hebben. Hadden we haar maar kunnen helpen. Ik hoop echt dat ze nu wel gelukkig is.
Rhys schreef:Ik heb een keer twee weken lang 2x per dag de katten van een 'vriendin' verzorgd, die zelf op vakantie ging. Tot ze vertrok wekte ze de indruk dat ik 1 van de 3 mensen was die de dagen onderling zouden verdelen. Uiteindelijk haakte de rest allemaal af en kon ik het alleen opknappen.
Dus elke dag braaf 2x heen en weer om die beesten te verzorgen.
Toen ze terug was gingen we uit eten omdat ze mij wilde bedanken. Bleek bij het afrekenen dat ze geen geld had. Dus kon ik niet alleen m'n eigen, maar ook haar eten betalen...
Daar ben ik echt wel gigantisch op afgeknapt. Ik zeg niet snel nee als iemand me een gunst vraagt, maar van dit soort ervaringen word je wel voorzichtiger.
Moestuin schreef:Gaan oppassen in de woning van een vriendin om op haar honden te letten. Ipv 15 kilometer naar mijn werk zat ik er nu 60 kilometer ver van. Elke dag dus 90 kilometer extra x 5. Tikte toch lekker aan qua benzinekosten.
Bij terug komst kreeg ik een mini zakje koekjes en heeft ze zitten smeken dat ik haar nog pizza bestelde en haar auto ging tanken want geld was op na de vakantie. Ze heeft pizza + haar auto tanken wel terug betaald gelukkig, maar goed. Voelde mij flink gebruikt en kwam er toen wel achter dat vriendschap maar 1 richting uit ging.
Zat namelijk zelf enorm krap en dat wist ze. Dus die extra benzinekosten waren echt een aanslag op mijn rekening toen.
Gitana schreef:Mijn voormalig beste vriendin (15 jr vriendschap) werd helderziend en kon de aanwezigheid van mijn lichaam niet meer uitstaan (??) werd me even verteld toen ik haar mee op vakantie vroegheel apart maar ja, niks meer aan doen
Gitana schreef:Mijn voormalig beste vriendin (15 jr vriendschap) werd helderziend en kon de aanwezigheid van mijn lichaam niet meer uitstaan (??) werd me even verteld toen ik haar mee op vakantie vroegheel apart maar ja, niks meer aan doen
Art_Ificious schreef:Moestuin schreef:Gaan oppassen in de woning van een vriendin om op haar honden te letten. Ipv 15 kilometer naar mijn werk zat ik er nu 60 kilometer ver van. Elke dag dus 90 kilometer extra x 5. Tikte toch lekker aan qua benzinekosten.
Bij terug komst kreeg ik een mini zakje koekjes en heeft ze zitten smeken dat ik haar nog pizza bestelde en haar auto ging tanken want geld was op na de vakantie. Ze heeft pizza + haar auto tanken wel terug betaald gelukkig, maar goed. Voelde mij flink gebruikt en kwam er toen wel achter dat vriendschap maar 1 richting uit ging.
Zat namelijk zelf enorm krap en dat wist ze. Dus die extra benzinekosten waren echt een aanslag op mijn rekening toen.
Wow echt? Wat een arrogant mens zeg.
Storm schreef:Lijsken schreef:Zonder enige aankondiging aan haar familie of vrienden vertrekken naar Chili. Enkel een brief voor haar moeder achtergelaten dat ze daarheen was en alle contact met iedereen verbrak, zonder enige reden waarom. Dit was in het tijdperk voor mobieltjes/social media etc dus ze was van de ene op de andere dag verdwenen en niet meer terug te vinden.
Het was (is!) zo raar en zo pijnlijk voor iedereen om haar heen. Ook omdat niemand ooit iets gemerkt heeft maar ze het diep van binnen toch heel moeilijk gehad moet hebben. Hadden we haar maar kunnen helpen. Ik hoop echt dat ze nu wel gelukkig is.
Maar jullie hadden dus geen bewijs dat ze echt daarheen is gegaan? Ik ken meerdere verhalen van mensen die op deze manier zijn 'vertrokken' en later bleek dat ze niet meer leefden.