Wat is het ergste wat je vriend(en) hebben gedaan?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Murloc

Re: Wat is het ergste wat je vriend(en) hebben gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 19:33

Ik zat in een groepje vriendinnen/vrienden en toen was ik jarig. Super veel eten en drinken gehaald zodat niemand iets te kort zou komen, en toen kwam er gewoon niemand. Sindsdien ook nooit meer mijn verjaardag gevierd. Doet mij nog pijn als ik er aan terug denk.

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 20:53

Ik heb al niet zoveel met mensen, maar hierdoor zou je nog meer een hekel aan ze krijgen >;)
Heb zelf ook geen beste ervaringen, van een 'vriendin' die me een uur of 2 voor een concert vertelde dat ze toch niet mee ging, want ze was moe (maar wel met haar ouders uiteten gaan)
tot een andere 'vriendin' die me via email mede deelde dat ze geen energie meer in onze vriendschap wilde investeren en dat nadat ik ellenlange verhalen over haar ex heb moeten aanhoren :(
Maar wat een trieste verhalen lees ik hier zeg :n

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 20:59

Mss niet het ergste maar was wel erg rot.

Mijn beste vriendin kreeg een relatie met mijn beste vriend, beschuldigde mij er vervolgens van met hem vreemd te gaan en draaide na een gesprek waarin alles uitgesproken en bijgelegd leek te zijn het hele verhaal om naar hem dat ik haar verrot gescholden zou hebben en hem van haar wilde afpakken etcetc. 8)7
Toen hij vervolgens tegen mij zei dat als hij moest kiezen ik hem kwijt zou zijn heb ik zelf besloten dat ik er klaar mee was. :evaw:
Vriendschappen van 23 en 13 jaar door de plee.
Half jaar later stond hij met hangende pootjes voor de deur, hij was erachter gekomen wat een heks ze eigenlijk was en sloeg zichzelf voor het hoofd dat hij niet naar mijn waarschuwingen geluisterd had. :+
Helaas kreeg hij daarna weer een jaloerse vriendin en heb ik de vriendschap definitief afgesloten toen ze hem aan alle kanten dwars zat wat betreft contact met mij.

Mijn voormalige beste vriendin heeft me overigens nog jaren gecontacteerd.
Als je van toestel wisselde of je simkaart even uit je telefoon had gehaald waren de geblokkeerde mensen in je WhatsApp ineens weer gedeblokkeerd en het was alsof ze het rook want standaard kwam er binnen 2 dagen weer een berichtje. -O-
En dan ook van 'ik snap niet dat je geen contact wil, ik ben allang bij hem weg' tot dreigen om met een knokploeg langs te komen om me verrot te laten schoppen tot smeken om alsjeblieft de vriendschap weer te herstellen.
Oh en me vertellen dat ze het récht had om me berichten te blijven sturen, waarop ik uiteindelijk ontplofte en gezegd heb dat ik dan het recht had om haar zo verrot te schelden dat ze er spijt van kreeg me ooit te hebben leren kennen.
Ineens kon ze me wel met rust laten en me zelf blokkeren. :')

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:12

Wat zijn mensen eigenlijk raar he, als je dit allemaal leest..

Mijn eigen toppunten: in onze 'op stap' leeftijd ging ik vaak samen met een vriendin heen en troffen we daar de rest van de groep. Op een gegeven moment zei haar moeder tegen mij dat ze het zo leuk vond dat we zoveel samen waren, en dat die vriendin altijd bij mij mocht slapen, ook door de week. Ik had echt geen flauw idee waar ze het over had en dat was duidelijk ook van mijn gezicht af te lezen.. oeps..

Bleek dat ze dan gewoon bij allerlei scharrels bleef slapen, en tegen haar ouders zei dat ze bij mij was. En die ouders waren zo lief, die verdienden dat echt niet. Dame in kwestie werd daarna woest op mij, want ik had met haar mee moeten praten. Doei..

Rhys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:26

Ik heb een keer twee weken lang 2x per dag de katten van een 'vriendin' verzorgd, die zelf op vakantie ging. Tot ze vertrok wekte ze de indruk dat ik 1 van de 3 mensen was die de dagen onderling zouden verdelen. Uiteindelijk haakte de rest allemaal af en kon ik het alleen opknappen.

Dus elke dag braaf 2x heen en weer om die beesten te verzorgen.
Toen ze terug was gingen we uit eten omdat ze mij wilde bedanken. Bleek bij het afrekenen dat ze geen geld had. Dus kon ik niet alleen m'n eigen, maar ook haar eten betalen...

Daar ben ik echt wel gigantisch op afgeknapt. Ik zeg niet snel nee als iemand me een gunst vraagt, maar van dit soort ervaringen word je wel voorzichtiger.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:34

Lijsken schreef:
Zonder enige aankondiging aan haar familie of vrienden vertrekken naar Chili. Enkel een brief voor haar moeder achtergelaten dat ze daarheen was en alle contact met iedereen verbrak, zonder enige reden waarom. Dit was in het tijdperk voor mobieltjes/social media etc dus ze was van de ene op de andere dag verdwenen en niet meer terug te vinden.

Het was (is!) zo raar en zo pijnlijk voor iedereen om haar heen. Ook omdat niemand ooit iets gemerkt heeft maar ze het diep van binnen toch heel moeilijk gehad moet hebben. Hadden we haar maar kunnen helpen. Ik hoop echt dat ze nu wel gelukkig is.

Maar jullie hadden dus geen bewijs dat ze echt daarheen is gegaan? Ik ken meerdere verhalen van mensen die op deze manier zijn 'vertrokken' en later bleek dat ze niet meer leefden.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:48

Al jaren beste vriendinnen, na een tijdje kwam er een 3e bij. We deden alles met z'n drieën, paarden rijden, stappen, naar les toe wat een uur rijden was elke week. Hele weekenden bij elkaar slapen. Echt alles wat je kon bedenken. Tot zij een vriend kreeg die bij die andere vriendin werkte en in vriendengroep zat waar wij dus ook mee op gingen trekken. Die vriend was echt een hele aparte, ging die andere vriendin telkens belachelijk maken, van onschuldig tot slutshamen en uitmaken voor prutsmuts enzovoorts. Zij ginf niet tegen hem in, want hij werkte toch bij het bedrijf van haat familie. Die andere vriendin nam dus al wat afstand en ik deed met ze allebei apart dingen, niet meer met z'n 3en.
Ik raakte goed bevriend met 1 van zijn beste vrienden en toen begon het gezeik tegen mij ook. Hij stookte echt enorm in haar vriendschappen en zij zag dat niet. Dat escaleerde omdat ik dat niet pikte. Zij was 1 van de weinig die iets wist over een extreem traumatische gebeurtenis van mij. Ineens zei ze dat ik daar over zou liegen, want volgens haar vriend klopte mijn gedrag niet als ik dat meegemaakt had.

Dat is echt uit de hand gelopen, zo erg was ik gekwetst. En daarna ging zij roddels de wereld in brengen dat mijn paard kreupel was doordat ik hem mishandelde, slecht reed, dat paard veel te goed was en het een schande was dat hij aan mij verkocht was en noem maar op. Ze heeft echt een groep op stal opgestookt waardoor ik uiteindelijk met paard verhuisd ben omdat ik niet meer alleen naar stal durfde. Bewust paard laten schrikken met opstappen, omdat ze allemaal wisten dat hij heel lastig was met opstappen en gevaarlijk kon worden. En ook echt tijdens het rijden proberen af te snijden of tegen ons aan te rijden en van die kinderachtige gevaarlijke dingen

We waren volwassen he? :+ Zo tussen de 21 en 23 oid. En die groep op stal zaten vrouwen tussen van in de 30 en 40...
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 31-10-22 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:50

Ohja ik heb nog een leuke :Y)
Een paar jaar geleden zou ik een feestje geven voor mijn verjaardag.
Ik had toen een bepaald vriendengroepje die nogal feestbeesten waren. Ik had aangegeven dat mijn feestje tot een uur of 4 snachts zou duren,
maar een deel vond dit niet lang genoeg. Die zijn naar een ander feestje gegaan zodat ze wel de nacht konden doorhalen. Dat het mijn verjaardag was boeide ze verder niet zo :')
Ik voelde me toen wel een beetje aan de kant gezet.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:53

Rhys schreef:
Ik heb een keer twee weken lang 2x per dag de katten van een 'vriendin' verzorgd, die zelf op vakantie ging. Tot ze vertrok wekte ze de indruk dat ik 1 van de 3 mensen was die de dagen onderling zouden verdelen. Uiteindelijk haakte de rest allemaal af en kon ik het alleen opknappen.

Dus elke dag braaf 2x heen en weer om die beesten te verzorgen.
Toen ze terug was gingen we uit eten omdat ze mij wilde bedanken. Bleek bij het afrekenen dat ze geen geld had. Dus kon ik niet alleen m'n eigen, maar ook haar eten betalen...

Daar ben ik echt wel gigantisch op afgeknapt. Ik zeg niet snel nee als iemand me een gunst vraagt, maar van dit soort ervaringen word je wel voorzichtiger.

Jeetje, dit vind ik echt wel heel erg. :(:)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:57

Moestuin schreef:
Gaan oppassen in de woning van een vriendin om op haar honden te letten. Ipv 15 kilometer naar mijn werk zat ik er nu 60 kilometer ver van. Elke dag dus 90 kilometer extra x 5. Tikte toch lekker aan qua benzinekosten.

Bij terug komst kreeg ik een mini zakje koekjes en heeft ze zitten smeken dat ik haar nog pizza bestelde en haar auto ging tanken want geld was op na de vakantie. Ze heeft pizza + haar auto tanken wel terug betaald gelukkig, maar goed. Voelde mij flink gebruikt en kwam er toen wel achter dat vriendschap maar 1 richting uit ging.

Zat namelijk zelf enorm krap en dat wist ze. Dus die extra benzinekosten waren echt een aanslag op mijn rekening toen.

Wow echt? Wat een arrogant mens zeg.
:(:)

Goudhaan1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:58

Mijn "allerbeste vriendinnetje".. al ruim 12 jaar vrienden, vond het absoluut niet okee dat ik een afspraak af heb gezegd. We zouden samen naar de Efteling gaan, maar in die week is mijn relatie uitgegaan, is een van mijn huisdieren overleden, had ik het belachelijk druk met werk en was ik al langere tijd echt niet gelukkig. Op het moment dat ik het er met haar over wilde hebben had ze geen tijd voor me, terwijl ik in die 12 jaar altijd álles voor haar heb laten vallen als het slecht ging. Enfin, ik heb een tijdje voor onze "date" afgezegd omdat ik alleen maar wilde huilen. Hard.

Waarop zij aankwam met "k*t voor je dat je niet lekker in je vel zit, maar ik had me er zo op verheugd. Ik heb alles al geregeld qua oppas voor de honden, dus ik vind dit heel l*llig tegenover mij. Ik was er echt aan toe.." om het maar even kort samen te vatten. Verder kwam ze met een dikke guilttrip, want hoe durfde ik af te zeggen.

Dat was een beetje de druppel die de emmer deed overlopen. Zoals ik al zei, ik heb áltijd voor haar klaargestaan, kon áltijd therapeut spelen als het haar niet goed ging, en heb mezelf kapotgerend. Voor haar.

Als ik terugdenk was zij altijd degene die bij mij uit kon huilen, maar andersom had ze nooit tijd om naar mijn "gezeur" te luisteren.

Ondertussen heb ik het nodige werk aan mezelf gedaan, en hebben wij geen contact meer.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:07

Omg wat een verhalen hier, heerlijk (om te lezen).

Op de middelbare viel ik een beetje buiten de boot met mn beste vriendin. Er kwam een nieuwe meid bij ons in de klas, die wij betrokken omdat zij ook een beetje buiten de boot viel. Hadden we dat maar nooit gedaan. Echt twee jaar lang drama gehad waarbij ze ons en de docenten zo wist te manipuleren dat zij er altijd zonder schade uitkwam, want het lag nooit aan haar. M’n beste vriendin en ik bleven zitten, waardoor zij eerder doorging naar het hbo. Toen kreeg ik een berichtje via instagrams dat onze wegen hier gingen scheiden omdat wij, als middelbare scholieren nog, toch nooit zouden begrijpen hoe het studentenleven zou zijn _O-. Ik dacht: oke, prima. Had geen zin om er weer moeite in te steken. Paar maanden later zie ik haar weer op school, zie ik haar weglopen met óns profielwerkstuk. Had ze de docent weer voorgelogen dat ik het er mee eens was, terwijl ik er niets vanaf wist.
Paar maanden terug raakten we aan de praat via instagram en besloten we om een keer samen te eten. Was ergens best gezellig maar toen ze een update gaf over haar leven was het alleen maar drama en natuurlijk lag niets aan haar. Echt geen steek veranderd dus het is bij die ene keer gebleven. Oh en de mate waarin ze drugs nam sprak me ook niet zo aan. Experimenteel of sociaal gebruik, prima. Maar hoe ze er over sprak, alsof het doodnormaal is om elke week minstens 3x te gebruiken, knapte me ook heel erg af.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:34

O ja, ghosten... sommige mensen zijn daar zo goed in. Zo had ik een vriendin die ik voor de COVID-pandemie zowat elke week zag. Geen centje pijn, dacht ik. Sindsdien welgeteld twee keer gezien. Eén keer toevallig in de supermarkt, één keer bij een concert waar zij in het koor zong (elkaar niet aangesproken, niet gezwaaid, letterlijk alleen gezien). Superactief met haar vriend, haar baantje, haar vrijwilligerswerk, haar 20.000 hobby's... ik ben gewoon van haar prioriteitenlijst gedonderd. Na de zoveelste mail die ze onbeantwoord liet of waar ze met smoesjes kwam laat ik het maar zitten.

Maar ja, het k*tte is dat ik buiten haar amper vrienden heb. Ik ben ook niet de gemakkelijkste, maar dat hoef ik de modale Bokker niet te vertellen. Met vrienden van vroeger kan ik maar matig overweg. Bijna allemaal saaie zakken geworden met een hypotheek en een auto. Veel mensen vinden praatjes over kinderen truttig, maar ik hoor 100 keer liever wat je kind al kan dan wat voor autoverzekering je het beste kan nemen. :Z Om dezelfde reden voel ik ook geen enkele connectie met de meeste "nieuwe" leeftijdsgenoten, de mensen die in theorie nieuwe vrienden zouden kunnen worden.

Wat dat betreft: goed dat er hobby's zijn als paardrijden. Dat levert niet alleen leukere gesprekken op maar ook een gevoel van verbondenheid. En de manege (ik ben zo'n volwassen manegeruiter, dan vinden júllie dan vast weer doodsaai :) ) is de enige plaats waar ik een beetje verbondenheid voel met mensen.

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:47

Mijn voormalig beste vriendin (15 jr vriendschap) werd helderziend en kon de aanwezigheid van mijn lichaam niet meer uitstaan (??) werd me even verteld toen ik haar mee op vakantie vroeg -O- heel apart maar ja, niks meer aan doen :evaw:

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:56

Yup, ghosten is populair. Iemand waarvan ik dacht goed bevriend mee te zijn, van de een op de andere dag. Spreek haar nog wel af en toe, maar dit is zeer zeker geen vriendin meer. Mooiste is nog dat ze zelf eerder bij mij had lopen klagen dat een ander haar geghost had. Vond ze zo erg, ze snapte niet waarom. :+

Ik ben wat dat betreft wel klaar met altijd klaar staan voor anderen. Prioriteit nu eerst bij mezelf.

Gitana schreef:
Mijn voormalig beste vriendin (15 jr vriendschap) werd helderziend en kon de aanwezigheid van mijn lichaam niet meer uitstaan (??) werd me even verteld toen ik haar mee op vakantie vroeg -O- heel apart maar ja, niks meer aan doen :evaw:

Eerlijk is eerlijk...deze is dan wel orgineel :j :')

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 23:01

Bemoeien in mijn familie. En hardop verkondigen dat ik loop te liegen.

Daar ben ik op afgeknapt.
Later heeft ze zich nog één x gemeld.
En ook nog gek gevonden dat ik niets meer met haar te maken wil hebben.

Afgelopen jaar gebeurde weer zo iets.
Ook mensen/ goede vrienden die zich in de familie lopen bemoeien en mijn agenda willen bepalen, met wie ik wat en wanneer zou doen.

Ehm nee, ik ben geen 15 meer, ik bepaal zelf wel wanneer ik iets wil doen en met wie.

Nee. Gewoon nee.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 23:12

Gitana schreef:

Wahahaha wauw, hoe kom je er op :')

"Ik zie in de toekomst.... Geen relatie tussen ons"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 23:17

Art_Ificious schreef:
Moestuin schreef:
Gaan oppassen in de woning van een vriendin om op haar honden te letten. Ipv 15 kilometer naar mijn werk zat ik er nu 60 kilometer ver van. Elke dag dus 90 kilometer extra x 5. Tikte toch lekker aan qua benzinekosten.

Bij terug komst kreeg ik een mini zakje koekjes en heeft ze zitten smeken dat ik haar nog pizza bestelde en haar auto ging tanken want geld was op na de vakantie. Ze heeft pizza + haar auto tanken wel terug betaald gelukkig, maar goed. Voelde mij flink gebruikt en kwam er toen wel achter dat vriendschap maar 1 richting uit ging.

Zat namelijk zelf enorm krap en dat wist ze. Dus die extra benzinekosten waren echt een aanslag op mijn rekening toen.

Wow echt? Wat een arrogant mens zeg.
:(:)

Jep… Heb er nog altijd een etentje van te goed :+ Na dit voorval er voor gekozen eens te wachten tot ze voor het eerst in 3 jaar eens naar mij thuis kwam ipv ik altijd naar haar. Heb haar sindsdien niet meer gezien. :')

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 00:10

Gitana schreef:

Sowieso, als vrienden ineens spiritueel/zweverig worden mag je blij zijn als de vriendschap het houdt. Je bent het namelijk over van alles oneens waar je vroeger geen woorden over had en dat zorgt voor ergernis. Een andere studievriendin (inderdaad, ik heb altijd beter met vrouwen dan met mannen overweg gekund) is nou al een paar jaar op de zweeftoer (echt zoals hoogopgeleide vrouwen van 40 uit een vrijeschool-milieu dat kunnen zijn) en over sommige dingen hebben we het maar niet. Zelfde geldt voor politieke meningsverschillen.

Maar gek genoeg kun je ook vrienden worden als je die verschillen van meet af aan al hebt. Je kunt er geen staat op maken.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 00:22

Nou heb je even :+ Ik liet door alles en iedereen enorm over mij heenlopen ik heb er uiteindelijk ook een flinke tijd door in de put gezeten.

Een paar hoogtepunten dan:

Een beste vriendin die ik al meer als 14 jaar kende. We zijn samen opgegroeid , waren buren en best vriendinnen. Uren doorgebracht samen. Van buitenspelen tot extreem leuke logeerpartijen.
Toen ik een jaar of 17 was deed ik vakantiewerk op een camping. Daar ontmoette ik een collega waarmee ik een aantal dates heb gehad en uiteindelijk bleef hij bij mij slapen. Niks gebeurd maar hij kon niet slapen en ging om 6 uur naar huis. Ik was hierdoor niet zo amused en vond het heel raar gedrag. Leek er meer op dat hij niet kon krijgen wat hij wou want daar bleek hij behoorlijk op uit.

Eigenlijk niks gebeurd de eerste paar dagen ik was alleen chagrijnig en boos. Ook omdat ik hem echt leuk vond en hij mij zo liet zitten. Na een paar dagen begon ik rare berichten in de groepsapp van werk te zien met verwijzingen naar een bos ? ( Althans dat staat mij nog heel vaag ergens bij). Ik begon al een vermoeden te krijgen dat iemand buiten werk om die ik goed kende er wat mee te maken had.

Ik had mijn beste vriendin aan mijn date voorgesteld , en blijkbaar hadden ze vlak nadat hij mij bij had geslapen contact met elkaar gezocht en het bed met elkaar gedeeld.

Maar waar ik nog altijd veel respect voor heb is dat ze naar mijn huis is gekomen en mij het persoonlijk heeft verteld en haar excuses aangeboden. Toen heb ik dat eerst geaccepteerd , maar we zijn uit elkaar gegroeid en spreken elkaar nooit meer. Met haar moeder heb ik nog contact maar meer vanwege werk omdat haar moeder de planner is van de locatie waar ik werk. Dit is eigenlijk ook nog toeval :').

En verder vooral het negeren vond ik altijd erg pijnlijk van mensen. Of de ik wou eigenlijk al nooit vrienden met je zijn nadat je jaren een close band hebt gehad. Veel pijn gehad , veel littekens en veel verdriet en soms wat depressief erdoor.

Hoe vaak ik wel niet eigenlijk om een vreselijke manier ben behandeld omdat ik toch niks zei is eigenlijk te triest voor woorden. Maar nu veel van geleerd en ik hou mij meer op de zijlijn. Voordeel is wel dat dat heerlijk rustig is en ik al vrij vroeg afstand heb genomen van drama zoeken en roddelen. Ook vrij selectief geworden in welke mensen ik wat vertel.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 00:27

Mijn verjaardag verpesten door 'speciaal' naar mij toe te komen en mijn nieuwe huisje te bekijken. Ze praatte die dag alleen maar over haar eigen problemen. Probeer ik ook een gesprek op te starten over bijv. paarden, stapte ze snel weer over op haar problemen. Dan ik maar een ander onderwerp aansnijden. Mijn werk. Want hobbys, familie en eten had ik allemaal al afgevinkt.

Gaan we samen naar een winkel in de buurt onder het mom van 'leuk!'. Had ze een hele lijst met spullen die ze in die winkel wou halen, want 'thuis heb ik die winkel niet in de buurt'.

Nou, dat voelt *kuch* alsof je ook blij bent om mij te zien. *kuch* Happy birthday to myself :+

Hoor ik achteraf van haar: 'ja, je praatte alleen maar over werk'.

8)7

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 08:35

Vrienden(dinnen) werd ik altijd door gebruikt, zo erg dat ik geen vriendinnen meer durfde te hebben. Tot een paar jaar geleden ik wel een vriendin kreeg waar ik veel mee besprak, zelfs een week op vakantie laten komen.
Bleek dat ze al jaren achter mijn vriend aan zat. En dat het niet om mij ging, maar om zo vaak mogelijk dicht bij mijn vriend te zijn.
Daarna haar ermee geconfronteerd, waarbij ze huilend dat toegaf en gelijk vriendschap verbroken.
Dus voor mij de zoveelste deceptie in vriendschappen.
Een keer trek je de conclusie….

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 09:20

Storm schreef:
Lijsken schreef:
Zonder enige aankondiging aan haar familie of vrienden vertrekken naar Chili. Enkel een brief voor haar moeder achtergelaten dat ze daarheen was en alle contact met iedereen verbrak, zonder enige reden waarom. Dit was in het tijdperk voor mobieltjes/social media etc dus ze was van de ene op de andere dag verdwenen en niet meer terug te vinden.

Het was (is!) zo raar en zo pijnlijk voor iedereen om haar heen. Ook omdat niemand ooit iets gemerkt heeft maar ze het diep van binnen toch heel moeilijk gehad moet hebben. Hadden we haar maar kunnen helpen. Ik hoop echt dat ze nu wel gelukkig is.

Maar jullie hadden dus geen bewijs dat ze echt daarheen is gegaan? Ik ken meerdere verhalen van mensen die op deze manier zijn 'vertrokken' en later bleek dat ze niet meer leefden.

Ze had een heel typisch handschrift en de brief was handgeschreven, dus wel echt van haar. De politie heeft ook wel een check gedaan en mocht naderhand alleen zeggen dat ze geen contact wilde. Of ze echt naar Chili is gegaan of ergens anders heen zullen we nooit weten, maar dat het geen (directe?) suïcide was is wel duidelijk geworden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:09

Mensen waarvan je denkt dat het vrienden zijn die ineens op van alles commentaar hebben, en als je op de man af vraagt wat er is zeggen ze 'niets'. Maar ondertussen weten mijn andere vrienden meer dan ik (want roddelen kunnen ze wel, maar goed, ik kreeg dus alles gewoon te lezen en te horen). Als je dan besluit om alleen op reis te gaan, dan ineens probeerden ze te doen of ze ook op reis gingen naar een plek waar ik nog graag naartoe wil. Maar helaas voor hen, mijn aardrijkskunde kennis is niet heel slecht en google kan ook goed helpen. Uiteindelijk heb ik een avondje samen gezeten met andere exvrienden van hen en bleek dat hen hetzelfde was overkomen. Dat avondje was overigens heel gezellig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:13

We waren uit en vriendin was al een paar weken met een jongen bezig. Er waren die avond ook andere vriendinnen van ons en ik heb meerdere keren gevraagd of ze met hem mee naar huis wou, want dan kon ik met die andere meiden meerijden (ik sliep bij haar) Nee hoor, ze ging gewoon mee naar haar huis.. Dus ik ben gebleven. Uiteindelijk toen we naar huis gingen bleef ze bij hem hangen, ik riep nog een keer dat ik nu in de taxi stapte en dat ze op moest schieten want laatste taxi.. Stond ik uiteindelijk alleen bij haar in het dorp en zij ging met hem mee :n Bleek ze ook nog de fiets-/huissleutel in haar jas te hebben, dus ik moest lopen naar haar huis. Kwam ik daar, deed dr moeder open (ik moest natuurlijk aanbellen midden in de nacht) Die was hels! Niet op mij, maar op de dr dochter uiteraard.. Ik daar geslapen en de volgende dag naar huis, heb dr een paar weken compleet genegeerd en het is nooit meer geworden zoals het was.