Petpa schreef:Ik kan me voorstellen dat het als "extreem" gezien kan worden binnen bepaalde branches.
Om wat voor soort functie gaat het?
Bij een gemeente, exacte functie stuur ik je een pb over.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Emj_23 schreef:Dat ligt bij een gemeente heel erg aan de functie lijkt mij. In verschillende rollen is neutraliteit/onpartijdigheid heel erg belangrijk. Dan is een publieke politieke affiliatie niet per definitie handig lijkt mij zo….
Winged schreef:Emj_23 schreef:Dat ligt bij een gemeente heel erg aan de functie lijkt mij. In verschillende rollen is neutraliteit/onpartijdigheid heel erg belangrijk. Dan is een publieke politieke affiliatie niet per definitie handig lijkt mij zo….
Ambtenaar hier. Ja, enige politieke kennis en kennis van gevoeligheden is zeker welkom. Maar als ambtenaar ben je ook onpartijdig en ben je een adviserend en uitvoerend orgaan. Dat houdt ook in dat je soms met klussen bezig ben die níet bij jouw politieke voorkeuren liggen. In dat geval zou ik ook even de gemeenteraad van een gemeente checken om te zien welke partijen er in de fractie zitten (en van welke partijen wethouders afkomstig zijn).
(Plus dat je - als het goed is - bij elke gemeente als nieuwe werknemer ook een uitleg 'hoe werkt de gemeente' krijgt)
anjali schreef:Na de volgende verkiezingen kan het politiek landschap weer geheel anders zijn.