Mode van tegenwoordig...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:16

Ik vind wat ik nu zie ook niks. Ben sowieso echt niet mode bewust en ga altijd wel voor comfort, maar als ik bijv op tv kijk hoe vrouwen veel te grote jasjes dragen, vind ik het er zelf niet uitzien.

Wijde pijpen vroeger wel gehad. 2x die mode al denk ik, want als klein kind was het ook in de mode en later als puber.
Maar ben altijd erg type 501 geweest en koop nog steeds soortgelijke broeken.
Ik heb wel een aantal skinny jeans, maar ook uit gemak gekocht.

Voor bij de paarden draag ik vooral alles wat makkelijk is. Mijn man zijn werkkleding of afgedankte kleding van mn zoon. Lekkere sweaters, hoodies etc. Altijd een katoenen t-shirt op mijn lijf.

Schoenen vind ik wel een ding. Omdat ik weinig nette kleding draag heb ik best veel schoenen, laarsjes en hogere laarzen die zgan zijn, maar dan verouderen qua neus, hak etc. Ik laat alles maar liggen, want komt wel weer eens van pas denk ik dan.
Ben 48, maar heb zelfs nog kleding en ook schoenen en all stars bijv van toen ik 13 was.

Zelf denk ik wel dat ik er het leukste uit zie als ik me prettig voel in de kleding die ik draag.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:31

Shoppen is ook niet mijn hobby...

Wel heb ik echt nieuwe kleding nodig. Schommeling in gewicht, dus niet alles past meer.

Wijde kleding vind ik helemaal niks.
Lijkt wel of alles nu breder is dan het lang is.
Vorig jaar daardoor ook al niet kunnen slagen.
Ik heb veel billen en m'n voorgevel ontbreekt ook niet. Wel een slank taille en een lang bovenlichaam.
Waardoor wijde shirts (zeker met hoge kraag) alles behalve goed doen voor m'n figuur. Word 25kg zwaarder geschat dan.

Nu zijn er altijd nog wel een paar getailleerde dingen te vinden (als je goed zoekt), maar deze moeten dan ook wel lang genoeg zijn...

Tips heb ik niet, maar lees daarvoor graag mee

Oskarrino

Re: Mode van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:09

Ik vind oversized kleding heerlijk zitten, maar het staat mij verschrikkelijk! Ik lijk serieus 2x zo dik en zo groot in die kleding. Ik mis ook dingen die getailleerd zijn. Verder zie ik veel crop tops liggen en van die truitjes, vind ik persoonlijk ook verschrikkelijk.

Ik bestel veel online, hier kan ik soms wel nog leuke dingen vinden! In de winkels in de stad kom ik wel nog regelmatig maar ik koop gewoonweg niks... Hebben ze niet...

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:15

anjali schreef:
Wat ik al een langere tijd heel erg vreemd en heel lelijk vind zijn spijkerbroeken met gaten en scheuren,zowel voor mannen als vrouwen.Ik snap dat echt niet.Zou iemand me kunnen uitleggen wat doel en betekenis is van deze mode?

Ik vind dat leuk bij een basic shirtje. Dat het de outfit iets extra’s geeft.
Baal ook echt dat ik ze niet naar kantoor aan kan :+
Maar krijg wel standaard een opmerking erover van elke 50+-er die ik tegenkom. Zou rijk zijn als ik voor elke keer dat ik hoorde ‘goh gaat financieel wel slecht met je’ €5 kreeg.

lovelynutia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:23

Mis al jaren normale truien ik ben best lang en qua vorm zijn ze vaak op hun breedste in het midden ipv een taille en dan ook nog erg kort.
Geen gezicht zo een hobbezak , gelukkig bij only twee gevonden die recht lopen en lang genoeg (ook in de armen) maar was echt weer een zoektocht.

Verder heb ik niet veel met die mega schoenen waardoor je op een veulen lijkt wat nog in de hoeven moet groeien xD.

Maar met internet gelukkig genoeg keuze (lang leven de tall collecties) in winkels zelf merk ik dat het lastiger is ja

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:24

Ik heb ook niks met de mode van tegenwoordig.. En nog erger vind ik hoe mijn studenten zich soms durven te kleden naar school of sollicitatiegesprek. Ze worden opgeleid voor een dienstverlenende functie in uniform. Maar mijn studenten komen gewoon doodleuk met een crop top, super korte rokjes/broekjes of juist helemaal de andere kant op in een joggingspak aangelopen terwijl ze op een beroepsopleiding zitten :+ Ik schaam me soms dood tegenover de stagebedrijven.

Zelf maak ik wel onderscheid in werk kleding en vrijetijds (dans)kleding. Want ik heb niks tegen crop tops, ik vind ze juist fantastisch. Als ik ga dansen 's avonds dan draag ik ze ook. Alleen ik zou het niet in mijn hoofd halen om dit naar werk te dragen. Op werk draag ik nette kleding, een nette broek, nette blouse of in de winter een nette trui. Wel draag ik altijd getailleerde kleding, en high waist skinny jeans. Die losse kleding wat nu mode is vind ik echt heel erg lelijk.

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:25

Ik ben juist ZO blij dat al die extreme low rise broeken niet meer in de mode zijn. Mijn hemel ik wist in die tijd niet waar ik nog broeken kon kopen zonder dat ik met mn bilnaad te koop liep :+

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:29

Selina schreef:
anjali schreef:
Wat ik al een langere tijd heel erg vreemd en heel lelijk vind zijn spijkerbroeken met gaten en scheuren,zowel voor mannen als vrouwen.Ik snap dat echt niet.Zou iemand me kunnen uitleggen wat doel en betekenis is van deze mode?

Maar krijg wel standaard een opmerking erover van elke 50+-er die ik tegenkom. Zou rijk zijn als ik voor elke keer dat ik hoorde ‘goh gaat financieel wel slecht met je’ €5 kreeg.

Maar. Wat is dan het extra wat zo'n gescheurde spijkerbroek je outfit geeft? Ik snap dat eerlijk niet.Het ziet er toch uit alsof je een dakloze bedelaar bent? In het begin van deze mode zag ik wel eens iemand zo rondlopen en toen wist ik nog niet dat dat de bedoeling is,en dan had ik inderdaad de neiging om iemand wat geld toe te stoppen om een hele broek te kunnen kopen....Ik heb zelf altijd spijkerbroeken gedragen,heel praktisch zijn ze, maar toch echt zonder gaten en scheuren!! Waarom een goede broek kunstmatig kapotknippen?????

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:30

ik denk dat elke periode wel ''extremen'' kent in de mode. Micro-trends die dan overal lijken te zijn. Dat was in 1990, 2005 of 2010 echt niet anders hoor. Nu ik zelf ''ouder'' word merk ik dat ik minder met die trends heb, maar toen ik puber was wilde ik ook het liefste aztec print, neon bikini's en een haarbandje strak om mijn hoofd :')

Denk dat het meer een leeftijd ding is, dan dat nú de mode buitenproportioneel lelijker is dan vroeger

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:32

anjali schreef:
Selina schreef:

Maar. Wat is dan het extra wat zo'n gescheurde spijkerbroek je outfit geeft? Ik snap dat eerlijk niet.Het ziet er toch uit alsof je een dakloze bedelaar bent? In het begin van deze mode zag ik wel eens iemand zo rondlopen en toen wist ik nog niet dat dat de bedoeling is,en dan had ik inderdaad de neiging om iemand wat geld toe te stoppen om een hele broek te kunnen kopen....Ik heb zelf altijd spijkerbroeken gedragen,heel praktisch zijn ze, maar toch echt zonder gaten en scheuren!! Waarom een goede broek kunstmatig kapotknippen?????

Ik vind het wel wat hebben. Het is hetzelfde als afvragen wat een kanten randje extra geeft of pailletten of naden in een bepaalde kleur. Allemaal onnodig in een stuk stof.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:44

anjali schreef:

Ik ga ook niet meer m’n best doen jouw generatie ervan te overtuigen :+ Dat is me nog geen enkele keer gelukt.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:46

Ik hou ook van gescheurde broeken. Helemaal als ze extreem open zijn want dan kan ik een lange spijkerbroek aan in de zomer, lekker luchtig

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:48

Geen idee anjali, ik hoef ook geen broeken met gaten maar ik stoor me er ook totaal niet aan, dit is echt al wel 15 jaar in de mode hoor. Ik zou het loslaten als ik jou was. :')

Ik ben heel blij dat er weer diverse soorten broeken in de mode zijn ipv dat er een tijd alleen maar de skinny was. Zo blij dat rechte/straight broekspijpen weer een ding is. En bootcut en flared en wide vind ik ook allemaal helemaal prima. Alleen die torenhoge high waist hoeft van mij dan weer niet, als je dun ben met weinig vormen zit je broek gelijk tot je oksel _O- . Maar de betere merken (duurder, maar wel ook kwalitatiever) hebben wel normale lengtes of, wel goedkoper, kijk eens bij weekday. Die hebben echt prima spijkerbroeken in allerlei vormen en maten.
Verder zie ik ook genoeg tijdloze kleren en tweedehands/vinted kan je ook voor ieder wat wils vinden.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:53

Amber_anne schreef:
Ik hou ook van gescheurde broeken. Helemaal als ze extreem open zijn want dan kan ik een lange spijkerbroek aan in de zomer, lekker luchtig

Dit antwoord heb ik wat aan en is logisch,okay het is lekker luchtig al die gaten.Het antwoord van Selina vind ik niet zo treffend. Mijn generatie ja,dat was wel de eerste generatie die spijkerbroeken ging dragen zonder direct cowboy te zijn hoor. Maar dat waren dus hele spijkerbroeken want een kapotte spijkerbroek is niet handig in het werk.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 15:57

Ik volg de trends niet of nauwelijks, met mijn maat is het al bijna niet mogelijk om bij de meeste reguliere winkels te shoppen en grote maten winkels zijn behoorlijk prijzig.
Ik draag of leggings met een jurk of longtop oid erop of joggingbroeken met een shirt ofzo.
Omdat ik aan het afvallen ben heb ik nu ook kleding aan die wat te groot valt, maar het is verder nog goed en zit comfortabel. :)

Moet ik er wel bij zeggen dat ik geen werk oid heb waar ik representatief voor moet zijn.

Tiquira_Jill

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:08

Zelfs ik als 16 jarige vindt het vreselijk :')
Alles is wijd en zelfs maat 36 valt als een 40 :=
En idd die rare prints en overal grote merken op brrrr... :\
Het ergste vind ik nog alle asymmetrische kleding, het ziet er gewoon niet uit :+
Vind het zelf veel leuker als mensen echt een persoonlijke stijl hebben, iets wat laat zien wat hun persoonlijkheid is *D
Soms zie ik mensen langskomen met dingen die ik nooit zou dragen maar toch denk ik dan "wouw! Jij hebt stijl _/-\o_ " puur omdat diegene het draagt met trots :):)

Dus ik vind het een goed plan als mensen meer persoonlijke stijl zouden ontwikkelen en winkels een breder aanbod zouden hebben dan 1 trend O:)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:14

Ik ben juist blij dat er eindelijk eens lekker veel kleur te koop is *\o/*
En ik vind niet alle modellen mooi (of vind ze bij jezelf niet mooi), maar ben ook enorm blij dat er weer rokken en jurken van een lengte te koop zijn dat je niet meteen enorm voorzichtigheid moet zijn.
De jaren hiervoor moest ik altijd mijn best doen om rokken van een beetje fatsoenlijke lengte te kopen, nu zijn ze overal :D

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:32

Ik vind gescheurde spijkerbroeken voor de jeugd wel leuk, kan, ondanks dat ik ze zelf nooit zou dragen (veuls te oud ook inmiddels) wel begrijpen dat ze dat leuk vinden. Verschillende stijlen is ook leuk. Wat ik wel heel lelijk vind zijn die strakke, iets flarende broeken die je al een tijdje ziet, van die 'cameltoe' broeken. Echt verschrikkelijk, ook al ben je nog zo'n slanke den.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:33

Ik denk dat je toch naar de wat duurdere merken moet. Studio Anneloes heb ik juist een heel mooi getailleerd pak van gekocht. Summum en Penn&ink ook. En ook van Geisha zag ik van het weekend genoeg mooie aansluitende en getailleerde kleding.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:38

gerlindie schreef:
Ik ben juist blij dat er eindelijk eens lekker veel kleur te koop is *\o/*
En ik vind niet alle modellen mooi (of vind ze bij jezelf niet mooi), maar ben ook enorm blij dat er weer rokken en jurken van een lengte te koop zijn dat je niet meteen enorm voorzichtigheid moet zijn.
De jaren hiervoor moest ik altijd mijn best doen om rokken van een beetje fatsoenlijke lengte te kopen, nu zijn ze overal :D

Ik zie juist allemaal micro-skirts :') ?

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:43

Zo fijn om te lezen dat ik niet de enige ben! Het is vreselijk. Truien zijn allemaal ontzettend kort en model vleermuis. Broeken veel te hoog bij de taille, ik word er echt niet goed van en heb steeds meer moeite iets leuks te vinden (wel goed voor de portemonnee).

Oh ja! Al die scheuren vind ik ook niets.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:44

Summum vind ik ook heel gaaf!

Summerfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:49

Ik ben toch wel benieuwd, wat is voor de meeste mensen “mode van tegenwoordig” en wat is daartegenover de kleding die je zelf wel mooi vind? Want ik denk dat de definitie van “mode van tegenwoordig” per persoon heel erg uiteen kan lopen. Foto’s graag :D
Daarnaast moet je natuurlijk gewoon lekker dragen wat je leuk vind, en er is niet één stijl die dé mode is die iedereen zou moeten dragen. Ik vind mezelf vaak wel leuk en semi-modieus gekleed maar slaag meestal ook niet bij een H&M of Zara, dat vind ik redelijk saaie kleding := (de kwaliteit nog daargelaten).

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:52

Dit soort dingen zie ik veel

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 16:55

Ow jee, wat is de generatie van anjali?

Onze zoon wilde ook broeken met scheuren of gaten en het kon me echt worst wezen wat hij wilde dragen. Ik snap als je jong bent dat je graag met de mode meedoet, dus prima.

Nu werkt hij er al jaren zelf voor en koopt het ook zelf. Is modebewust, maar weet wel waar je wat wel of niet kan dragen. Hij gaat niet naar een begrafenis met een broek met scheuren bijv.

Ik kan altijd wel ergens slagen, maar denk dat jongeren bepaalde winkels niet in gaan of online daar niet kijken en dus de "gewone" kleding niet meer tegenkomen.

En anders gewoon op google typen wat je wilt; sweater bijvoorbeeld of trui.

Wat ik nu niet mooi vind is die oversized jasjes/blazers die echt heeeeeeel wijd bij de schouders vallen, brede hals etc. Dat het eigenlijk lijkt alsof het niet past of niet je eigen kleding is.