Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:08

"Ik denk dat je moet kiezen voor je paard of onze relatie"

Oke, doei he :evaw:

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:08

Ex1 maakte het uit omdat t moest van zijn ouders. Opzich wel sneu. Het was een prima jongen die erg lief was. Mijn eerste vriendje. Maar z'n ouders moesten mij niet. Hij heeft nogsteeds mijn ring om die wij hadden als vriendschapsring . We hebben geen ruzie en als ik hem zie is het nog altijd gewoon gezellig.

Ex2
"Ik wil terug naar * vorige woonplaats * , maar je hoeft niet mee want je wordt daar niet gelukkig"
Werd een heel lang vaag gesprek, want ik had zoiets, tuurlijk wil ik mee verhuizen en een stalling in de buurt zoeken voor mijn paard (was uur verder dan waar we toen woonden). We waren immers net verloofd, wat net een week (met zijn toestemming) op Facebook stond en waarbij ik al een trouwjurk had gekocht. (Waarvan hij ook wist dat ik om jurken ging kijken met mijn moeder). Begin van die dag nog over kinderen gepraat en alvast kinder spullen aanschaffen.
Uiteindelijk maar gevraagd , wil je het uitmaken ofzo?
"Ja eigenlijk wel"

Halfjaar later hoorde ik dat z'n nieuwe vriendin zwanger was waar hij al een dik jaar mee vreemd ging ("ze is echt een zusje voor mij" uhhuh :roll: )
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 22-10-22 22:15, in het totaal 2 keer bewerkt

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:09

foxy80 schreef:
En met afstand de knaller: toen ik het uitmaakte (kort na ons huwelijk) zei hij dat ik niet bang van hem moest zijn, want hij ging niet voor mij in de cel zitten!

_O- _O- _O-

wat een giller,
opzicht wel fijn om te weten :=

Kmbrly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:11

Dat als hij kon hij mij liet volgen.
Maar niemand wou het doen want mijn vrienden woonde te ver :')

En toen we uit elkaar waren : zolang we allebei nog geen nieuwe partner hadden. Konden we toch nog afspreken om het bed te delen. :')

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:11

Mijn ex N.01 heeft mij nooit eerlijk verteld over zijn geloof omdat hij zich ervoor schaamde (iets andere cultuur dan Nederland) en vervolgens maakte hij het uit om "zich verder te verdiepen in het geloof" en omdat "ik mij niet goddelijk gedragen had".. Alles wat we deden was met beiderzijds consent en met een relatie van 3 jaar kon ik daar niet helemaal bij.

Inmiddels zie ik alleen op Instagram nog dingen voorbijkomen en ere waar ere toekomt, hij heeft zich wel echt ontwikkeld rondom zijn geloof. Hij heeft na mij ook nooit meer een relatie gehad.

Ik denk dat dat de gekste wel was. Ik was er ook behoorlijk van in de war als 21 jarige :')

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:13

Dat ik mijn paard ( die ik toen al een aantal jaren had ) maar moest verkopen, zo niet dan vertrok hij.

Nou doei :evaw: zo werd het dus mijn ex.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:22

Ineke2 schreef:
Dat ik mijn paard ( die ik toen al een aantal jaren had ) maar moest verkopen, zo niet dan vertrok hij.

Nou doei :evaw: zo werd het dus mijn ex.

Damn, hebben wij dezelfde ex ofzo? :=

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:23

Telt aanstaande ex ook? Deze zijn van de afgelopen dagen, er komen er vast nog meer :x

‘Ik kan niet spontaan onze dochter naar bed brengen, dat moeten we inplannen’.

‘Ik ben vandaag ook heel druk geweest dus te moe om te koken/boodschappen te doen/iets te doen in huishouden’. (Ik was van 7:30-17:15 de deur uit om onze dochter naar de opvang te brengen, werken en haar weer op te halen en hij werkt niet uit eigen keuze. Er is niets mis met hem, hij wil gewoon niet werken).

‘Dit medium op YouTube beschrijft echt precies hoe nu in mijn leven ervoor staat’.

‘Dat jij je zo voelt door iets wat ik tegen je zeg is een keuze. Jij kiest ervoor om gekwetst te zijn/deze emoties toe te laten. Dit ligt niet aan mijn opmerking’ Waarop volgde ‘je weet na 10 jaar hoe ik ben, dit zijn grapjes’. Nee hork, iemand stelselmatig onder de mom van een grapje kleineren of te kakken zetten is niet grappig en niet iets wat ik hoef te accepteren.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:29

Waar ik toen de langste relatie mee had

"Ik zie de vrouw die jij kan worden!"
Nee... Je probeerde mij alle kanten op te kneden, die ik niet was.

Toen ik stage liep, van 10 tot 1900 en pas om 20:00 thuis kwam, vond hij het raar dat ik niet meer wilde koken. Nog vreemder dat ik hem vroeg om voor ons te koken.
Na ellendig veel pizza, patat en snelle hap was ik er toch wel een beetje zat van.
Moeite doen zat er niet in. En met koken was het praktische wat hij maakt, sla, met gefrituurde aardappelen en een schnitzel.

Hij verwachtte wel van alles van mij :')
Dat ik naast school, werk, ook het hele huis deed, inclusief zwaar culinaire hoogstandjes. :')

Hij beweerde stellig dat ik niet kon koken trouwens. En verkondigde dit ook hardop op verjaardagen! Lekker voor je zelfbeeld. -O-

Hij heeft ook van mij geëist dat ik na mijn niveau vier, zou stoppen met studeren en zwanger zou gaan worden.

Gelukkig is mij die leed bespaard gebleven.
Gelukkig voor mij... Want ik studeer opnieuw en ben er achter gekomen dat ik geen kinderwens heb.

Hij heeft nu alles voor elkaar.
En hoop oprecht dat hij gelukkig is. En vooral dat zn vriendin/vrouw gelukkig is.
Want ik werd dat echt niet van hem.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:39

Mij proberen wijs te maken dat een bepaalde stijve gebeurtenis in de ochtend pijnlijk is zodat ik hem van de pijn zou verlossen, slimmerik. :')

Paar maanden nadat het uit was (hij was vreemdgegaan, had dit gelijk toegegeven met erbij dat het hem deed beseffen dat hij me niet meer leuk genoeg vond, was wel goed want rare gozer) gingen we gezamenlijk naar een feestje. Hij had zijn woning als slaapplek aangeboden, omdat het vlakbij was. Ik had het heel erg naar mijn zin daar, dus bleef daar, hij ging uiteindelijk naar huis. De volgende ochtend kwam hij terug, ik had achterin de auto van een aardige jongen geslapen waar niets mee gebeurd was. Hij flipte compleet de pan uit, hoe ik hem zo kon behandelen terwijl dit een weekend was zodat we afscheid van elkaar konden nemen. :o? Die verwachting had hij nooit uitgesproken en uhm, jij was degene die is vreemdgegaan, hoezo krijg je daar een afscheidsweekend voor? :') Heb dat allemaal naar zijn hoofd geschreeuwd waar iedereen bij was. :D

Edit: oh ja, gelukkig was dit al jaren nadat het uit was gegaan, maar: fvd stemmen. Toen hij pro baudet posts op facebook ging zetten heb ik hem geblokkeerd.
Laatst bijgewerkt door Suliko op 22-10-22 22:46, in het totaal 2 keer bewerkt

xKatinkii

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:41

"Ik dacht vroeger altijd dat ik een relatie zou krijgen met een fotomodel. Je weet wel, lang, slank, knap. En nu heb ik een relatie met jou!"

En dan bedoelt als compliment :evaw:

VuurVleugels

Re: Wat is het raarste dat een ex ooit zei of deed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:57

"Oh maar ik ben niet verliefd op jou, op hoe je nu bent! Nee, ik ben verliefd geworden op je potentie!"

(narcist, moest dit uiteraard als groot compliment opvatten)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:57

Heel lang geleden, vriend die stampij maakte op een bruiloft van vrienden, hoe ik het in mijn hoofd haalde om met een andere vent te dansen. Meneer wilde direct weg en diezelfde avond was het na zeven maanden ook mijn ex. En ik danste met de bruidegom {:)-:(

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:58

Boos worden als mijn auto stuk gaat onderweg en mijn ex de therapie af moest zeggen wat dan wel €80 koste.
Nee een nieuwe turbo voor mijn auto was goedkoop.

Het kind (10 jaar)van mijn ex luste ineens geen sla meer en ging hier een drama over maken aan tafel in mijn huis.
Waar mijn ex voor het kind opnam.

Maar wel beide beledigt zijn als ik bij de Mac een Bigmac bestel zonder sla voor hem want dat luste hij wel. _O-

Deze ex heeft borderline en het kind is kopie van mijn ex...
Nooit meer en kan wel duizenden oliebol dingen opnoemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:59

Niobe schreef:
Ik heb een ex gehad die een keer naar mijn andere exen vroeg en we hadden daar gewoon een heel gesprek over. Maar toen ik naar die van hem vroeg werd hij woest := heel raar.

En eentje die pertinent geen patatjes wilde delen “dan moet je ze zelf bestellen”

Toevallig geen Joey uit Friends?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:01

Dat ik mijn paarden moest wegdoen. Tja kan je raden wat ik deed?
Bye bye ex :evaw:

Is me tevens 2x voorgevallen en de 1ste ex was op en top een manipulateur, en ik was toen jong en heel erg beïnvloedbaar dus tja...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:05

Ik was ooit jong en onbezonnen verliefd geworden op een collega met een laten we het zo zeggen geen fijne achtergrond.

Hij wou niet dat ik ging studeren. Heb ik alleen via een toen goede vriendin gehoor die tegen hem zei dat als hij dat voor elkaar zou krijgen zij al zijn botten in zijn lijf zou breken. Ik heb hem er ook nooit over gehoord.

En zeggen dat ik niet mocht klagen want hij had wel zo'n zwaar verleden ( ja oké deels was opgroeien in een verkeerde omgeving , maar ook deel eigen keus) hij noemde mij toen zielig. Hierna was het ook uit

Heel opdringerig zijn met bepaalde dingen waar ik toen nog niet aan toe was.

Hij was op werk de leuke en gezellige jonge vent maar dat was buiten werk om niet altijd zo. Hij heeft mij ook wel zwart gepraat bij een oud werkgever en collega's maar heb mijzelf daar altijd 10 trappen boven gezet om het zo maar te zeggen. Als mensen zijn zogenaamd waarheid geloofden moesten ze dat maar doen ik zat er niet mee.

Ik vindt dit een heerlijk meelees topic :o

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:13

Na een verjaardag bij zijn familie: "je hebt je echt goed gedragen vanavond!" Huh :')

"Ik vond jou leuker dan *naam van vriendin* want jij zei niks"

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:20

Afbeelding

Mijn ex, vorige week nadat ik grapjes maakte over oude mannen van 40 _O-

Had hier even geen goede comeback op :')

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:29

VuurVleugels schreef:
"Oh maar ik ben niet verliefd op jou, op hoe je nu bent! Nee, ik ben verliefd geworden op je potentie!"

(narcist, moest dit uiteraard als groot compliment opvatten)

Haha mijn ex dan:

Ik ben nooit verliefd op je geweest. Het was meer platonisch.

Leuk als ze dat zeggen in een relatie :+

Sowieso is die hele vent verknipt en ben ik blij dat ik van hem af ben.

Ik werkte 2 banen, hij deed nada. En dan mocht ik nooit zeggen dat ik moe was. Maar hij zichzelf de hele dag thuis "plezieren" met zijn vieze filmpjes (hij was er blijkbaar verslaafd aan, kwam ik later achter) dus hij mocht natuurlijk wel moe zijn

Tuurlijk joh :D zet er nog een op :+

En nog wel veeeeeel meer. Kan er een boek over schrijven.
Man man man :))

PollyPancake

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:31

In de periode dat ik bezig was met afstuderen, was mijn auto kapot gegaan en had ik als arme student niet meteen geld voor een nieuwe. Mijn ex kon elke dag met de werkbus naar zijn werk (of werd opgehaald) waardoor we in goed overleg hadden besloten om een tijdje samen zijn auto te gebruiken totdat ik een nieuwe kon kopen.

Op een gegeven moment moest ik mijn afstudeerpresentatie gaan geven. Ik had ruim van tevoren met hem overlegd dat ik die dag de auto mee zou nemen om op school te komen voor mijn presentatie. Ik was al mega zenuwachtig voor deze presentatie en was de avond van tevoren nog voor de spiegel aan het oefenen e.d. toen mijn ex op een gegeven moment kwam vertellen dat ik de auto niet mee kon nemen de volgende dag. Ik weet niet meer precies wat de reden hiervan was, maar het sloeg in elk geval nergens op. Terwijl ik vol ongeloof aangaf dat ik de auto echt nodig had om bij mijn presentatie te komen, bleef hij gewoon stug volhouden dat ik de auto niet mee kon nemen en dat hij de sleutels bij zich zou houden.

Ik ben toen zo woedend geworden en heb de auto echt opgeëist en hem uitgemaakt voor alles wat mooi en lelijk was. Ik heb de auto meegekregen, maar een iets meer ontspannen voorbereiding op mijn presentatie zou fijn geweest zijn....

primera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:35

Dat ik altijd alles verpeste voor hem, ik zette hem altijd voor gek in bijzijn van zijn contacten, was niet sociaal genoeg. Oja en mijn vriendinnen zijn/waren ook allemaal raar, daar moest ik ook mee stoppen want dan zou het beter worden.

Hij wou kinderen, elke keer (heb 3 kinderen) dat ik zwanger was zei hij tegen iederen (achter mijn rug) dat ik daarvoor gezorgd had zodat hij bij mij bleef.
Vooral bij nieuwe (iets te jonge) vrouwen, hij begon relatie na relatie tijdens onze relatie. En als ik daar dan weer achter kwam, gaf hij bij de nieuwe vrouw(en) aan dat ik zijn ex was en omdat hij een kind(eren) had kon hij mij niet op straat zetten. Maar dat zou hun relatie niet kapot maken, hun waren knapper, jonger en slanker dan mij, hij zou alles voor ze doen en zodra ik een woning gevonden had, mij de deur wijzen.

Hij moest voor strafrechtelijke redenen in therapie, die raadde ons ook relatie therapie aan. Tegen de psycholoog en psychiater zei hij direct ja en buiten gelijk “denk maar niet dat ik met JOU in therapie ga”
Bij mijn 3de kind lachte die zich suf dat ik weer zwanger was. En gierend kwam eruit (leg dat maar eens aan andere uit) . Pas na jaren heeft hij toegegeven hoe hij bijhield wanneer ik zwanger zou raken, heel tijdschema . (Maar zit nog meer achter, saai voor hier).
Elke keer als ik ging solliciteren maakte die mij voor van alles en nog wat uit, en als ik weer een afwijzing kreeg, nog even uitlachen en allemaal negativiteit over hoe mislukt ik was/ben.

Nu wil hij dat ik ga werken zodat hij tenminste geen alimentatie voor de kinderen hoeft te betalen
Jarenlang vreemd gaan, gelukkig is die al wat jaren weg maar het blijft raar lopen. En steeds nemen door de tijd van jaren vrouwen contact met mij op over zijn gedrag… zo vervelend.
Nog steeds dat ik de valse ex ben en hij zijn kinderen niet mag zien (klopt voor geen millimeter, als ik dan verhaal ga halen, waarom die weer met leugens aankomt zetten, is die spontaan zijn leven zat en “vaarwel, laat alsjeblieft de kinderen op mijn begrafenis komen”)

Op de begrafenis van mijn vader dit jaar, gaf hij aan een ernstige ziekte te hebben, korte tijd te leven bladiebla. Ik was emotioneel niet 100 % die tijd, leef met hem mee. Bleek uiteindelijk ook niet waar.

Nu heb ik na jaren eens aandacht van een ander en ineens begint die over “geef de vakantie dagen even door, dan kan ik met de kinderen op vakantie gaan”. Terwijl hij vrijwel nooit (positief) aandacht aan ze geeft.

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:43

primera schreef:
Dat ik altijd alles verpeste voor hem, ik zette hem altijd voor gek in bijzijn van zijn contacten, was niet sociaal genoeg. Oja en mijn vriendinnen zijn/waren ook allemaal raar, daar moest ik ook mee stoppen want dan zou het beter worden.

Hij wou kinderen, elke keer (heb 3 kinderen) dat ik zwanger was zei hij tegen iederen (achter mijn rug) dat ik daarvoor gezorgd had zodat hij bij mij bleef.
Vooral bij nieuwe (iets te jonge) vrouwen, hij begon relatie na relatie tijdens onze relatie. En als ik daar dan weer achter kwam, gaf hij bij de nieuwe vrouw(en) aan dat ik zijn ex was en omdat hij een kind(eren) had kon hij mij niet op straat zetten. Maar dat zou hun relatie niet kapot maken, hun waren knapper, jonger en slanker dan mij, hij zou alles voor ze doen en zodra ik een woning gevonden had, mij de deur wijzen.

Hij moest voor strafrechtelijke redenen in therapie, die raadde ons ook relatie therapie aan. Tegen de psycholoog en psychiater zei hij direct ja en buiten gelijk “denk maar niet dat ik met JOU in therapie ga”
Bij mijn 3de kind lachte die zich suf dat ik weer zwanger was. En gierend kwam eruit (leg dat maar eens aan andere uit) . Pas na jaren heeft hij toegegeven hoe hij bijhield wanneer ik zwanger zou raken, heel tijdschema . (Maar zit nog meer achter, saai voor hier).
Elke keer als ik ging solliciteren maakte die mij voor van alles en nog wat uit, en als ik weer een afwijzing kreeg, nog even uitlachen en allemaal negativiteit over hoe mislukt ik was/ben.

Nu wil hij dat ik ga werken zodat hij tenminste geen alimentatie voor de kinderen hoeft te betalen
Jarenlang vreemd gaan, gelukkig is die al wat jaren weg maar het blijft raar lopen. En steeds nemen door de tijd van jaren vrouwen contact met mij op over zijn gedrag… zo vervelend.
Nog steeds dat ik de valse ex ben en hij zijn kinderen niet mag zien (klopt voor geen millimeter, als ik dan verhaal ga halen, waarom die weer met leugens aankomt zetten, is die spontaan zijn leven zat en “vaarwel, laat alsjeblieft de kinderen op mijn begrafenis komen”)

Op de begrafenis van mijn vader dit jaar, gaf hij aan een ernstige ziekte te hebben, korte tijd te leven bladiebla. Ik was emotioneel niet 100 % die tijd, leef met hem mee. Bleek uiteindelijk ook niet waar.

Nu heb ik na jaren eens aandacht van een ander en ineens begint die over “geef de vakantie dagen even door, dan kan ik met de kinderen op vakantie gaan”. Terwijl hij vrijwel nooit (positief) aandacht aan ze geeft.

My God wat een toxic persoon.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:45

Leo schreef:
Stiekem roken, want dat heb je niet door natuurlijk. Ruik en proef je niks van. En dan boos op mij.

Haha zo'n sukkel had ik ook. Ik vroeg ernaar en 'nee dat was niet zo'. Oké gast, wat jij wil. En als je 'm dan betrapt gaan huilen want hij had zoveel stress. Hij had bijvoorbeeld ook ooit die stress kunnen uiten in plaats van altijd maar de macho uithangen en 'nee er is niks aan de hand'. Als ik dat wilde horen om vervolgens te moeten gissen naar wat er is, was ik wel vrouwen blijven daten.

Even later ook een mooie. We waren op een familiefeest. Al m'n ooms, tantes, nichtjes en neefjes enzo en die gast ging voor het eerst mee. Ging hij na een tijdje zitten janken daar aan tafel, want hij wilde zo graag een winkel open gerelateerd aan de sport die hij al een heel jaar uitvoerde. Die sport leek hem trouwens super suf, maar ik wilde het proberen. Hij ging mee en raakte verslaafd. Beetje bij info: hij had gewoon een vaste baan, maakte zich altijd zorgen om geld en echt geen grammetje zakelijk gevoel in z'n lijf. Ik werkte ook gewoon en we waren op zoek naar een koophuis. Ideale omstandigheden om een winkeltje te beginnen in iets waar je nog lang geen deskundige bent. Bovendien had ik hem nog nooit eerder daarover gehoord, behalve over dat familiefeest. Tof. Dankjewel, leuk feestje zo. *\o/*

Die relatie duurde daarna niet heel lang meer. :') Die gast had gewoon hulp nodig, maar zag het niet en ik kon 't ook niet aan z'n verstand peuteren en psychologen zijn stom. Inmiddels schijnt 'ie alcoholist te zijn.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:50

Met mijn ex 5 jaar geleden een discussie gehad of ik mijn veulen van tien
toen zou moeten verkopen ivm tijd.

We waren bijna 1 jaar samen.

Zegt hij, ja nou doe maar.
Hij heeft geen papieren en voor mij blijft hij toch te klein en ik heb er geen tijd voor.
Let wel, dit was mijn eigen gefokt veulen.

Maar verkopen was prima.
Want hij zou er niks mee kunnen doen.

Alsnog Boris toen verkocht en zijn huidige eigenaresse is nig altijd blij met hem.

Ohh en dezelfde ex, ik kom net na 1 week in het ziekenhuis verblijf "thuis" bij mn ouders om kleding te halen.
We zouden samen naar zijn woning.
Zegt hij, ja we zijn uitgenodigd voor een bbq vanavond.
Met 1 arm kun je wel rijden dus dan kan ik zuipen.

Ik zat nog flink onder de pijnstillers