Verhuizen of niet?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:38

Sizzle schreef:
Precies zoals ik het zeg inderdaad, kun je goed met Zeeuwen overweg? Ik vind het persoonlijk namelijk niet het makkelijkste gebied (kan ook aan mij liggen uiteraard). Niets tegen Zeeuwen uiteraard, maar net als niet iedereen in Groningen of Drenthe weet te aarden is Zeeland voor mij ook een eigen cultuur.
Daarnaast vergrijst Zeeland sneller dan andere provincies, de jongeren trekken weg. Dit betekend dat bepaalde voorzieningen ook steeds meer verdwijnen.

Door de "eilanden" in Zeeland, krijg je een verschillende cultuur per regio.
De regio waar over de TS het heeft, is nou net een stuk wat juist opener is ingesteld. Middelburg en omgeving is al jaren multi culti en amper nog ons kent ons. In de dorpen zal je dit veel meer zien.
Nadeel van de paarden aan huis, is dat je op die manier amper paardenmensen gaat ontmoeten, wellicht dat aansluiten bij een vereniging helpt.

Ik wil verder niet zeggen dat TS er goed aan doet om haar eigen wensen op zij te zetten. Die keus kan alleen zij maken, maar dat heel Zeeland stug is, is een beetje kort door de bocht en ze heeft immers een Zeeuw aan de haak geslagen :)

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 21:51

Ik vind Middelburg een heel leuk stadje en ik hou sowieso van Zeeland (woon zelf op de grens en heb er een hele tijd gewerkt). Maar het is niet makkelijk aarden als buitenstaander. Mensen staan over het algemeen niet zo snel open voor nieuwe mensen en ik vind de cultuur ook wel anders (nuchterder, conservatiever). Zou je daar een beetje makkelijk aansluiting vinden via de vrienden van je partner? Ik zou in ieder geval adviseren: verdiep je er echt goed in of je er (sociaal) goed kan aarden. Ik weet natuurlijk niet waar jullie nu wonen, maar het is qua reuring en drukte niet te vergelijken met echt een stedelijk gebied (zeker niet in de winter). Daarentegen is de natuur prachtig <3

Maar: de rustige regio, met redelijk gesloten cultuur, in combinatie met een baan waar je het niet naar je zin zal hebben én de paarden aan huis (dus niet contacten leggen via stal) klinkt als potentieel eenzaam.

Ik sluit me aan bij voorgaande reacties dat jouw geluk niet minder belangrijk is dan zijn geluk. Het lijkt me een hele lastige situatie.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 22:59

Letizia schreef:
Door de "eilanden" in Zeeland, krijg je een verschillende cultuur per regio.
De regio waar over de TS het heeft, is nou net een stuk wat juist opener is ingesteld. Middelburg en omgeving is al jaren multi culti en amper nog ons kent ons. In de dorpen zal je dit veel meer zien.
Nadeel van de paarden aan huis, is dat je op die manier amper paardenmensen gaat ontmoeten, wellicht dat aansluiten bij een vereniging helpt.

Ik wil verder niet zeggen dat TS er goed aan doet om haar eigen wensen op zij te zetten. Die keus kan alleen zij maken, maar dat heel Zeeland stug is, is een beetje kort door de bocht en ze heeft immers een Zeeuw aan de haak geslagen :)

Nou, precies dat dus... Middelburg vind ik alles behalve ons-kent-ons.

Is het geen optie om eerst eens hier een tijd te gaan "proefwonen"? Tijdje meedraaien om die baan om te zien hoe het echt is om hier te werken en wonen. Wellicht genoeg vakantiewoningen te vinden.
En misschien eens een idee om met mensen te praten die dezelfde stap hebben gemaakt. Er zijn genoeg mensen die heel bewust juist vanuit de Randstad naar Zeeland zijn gekomen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:15

Even voor de helderheid: ik bedoelde het niet negatief hé.
Echter is een leven rond Leiden (als ik het niet verkeerd gezien heb) nogal een totaal andere beleving dan een leven rond Middelburg. Als je houdt van het leven rond de grote steden dan is dat best een flinke aanpassing. Voor sommige geen probleem of juist fijn, het is aan TS om dat voor haarzelf helder te krijgen.

senna21

Re: Verhuizen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-22 23:32

Zou het niet beter zijn om eerst een tijdje een weekendhuisje o.i.d. te huren in die regio?
Gewoon om te testen of jullie dat past. Het is natuurlijk ook niet zeker dat je man daar weer vindt wat hij nu mist.

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 07:15

Met de paarden aan huis heb je niet dezelfde bewegingsvrijheid als wanneer je paard ergens in pension staat. Ben je los van in Zeeland wonen ook klaar voor die verandering?

Stephanie_86Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 07:23

goede morgen allemaal,

Iedereen bedankt voor de antwoorden en zal proberen iedereen te beantwoorden.

Allereerst werk ik voor een overheidsinstantie ik kan daar niet teveel van op het internet zetten. dat maakt het uitleggen voor mij lastig. Ik kan op de andere locatie geen leven in de brouwerij brengen. Mocht iemand willen weten wat voor werk ik doe graag per pb misschien dat het dan wat duidelijker is. De locatie in Zeeland is gewoon erg klein. En de functie die ik nu heb gekregen hebben ze daar niet.

Mijn man is regelmatig een weekend in zeeland bij zijn ouders en gaat dan inderdaad met zijn broer, neefjes en vader naar de voetbal. En spreekt af met vrienden. En elke keer als hij terug komt hebben het hier globaal over gehad maar zijn drang om terug te gaan wordt steeds groter. Ik had gedacht dat we nooit een huis met stallen en grond konden veroorloven en dat dat altijd een "pennydroom" zou blijven, dus zijn in gesprek geweest met een adviseur en daar is uitgekomen dat we dat ons zeker wel kunnen veroorloven. Zo is het balletje gaan rollen en ben ik gaan nadenken of ik het eigenlijk wel wil om alles op te geven. Dat is inderdaad een hele grote stap en daar zijn we ons wel degelijk van bewust.

wij wonen nu in een dorp vlakbij leiden inderdaad. Het is niet dat ik in mijn privé veel hectiek wil juist niet maar op mijn werk functioneer ik gewoon goed als er chaos is. ik ben dan "aan" en vind het heerlijk. Om dan thuis en op stal weer helemaal zen te worden.

wat Josien_m_ zegt dat is wat we nu aan het bespreken zijn inderdaad. Voorlopig even hier blijven omdat ik super kansen heb gehad wat mijn baan betreft en dan over een paar jaar weg. Dat is mijn insteek in de gesprekken in ieder geval. Mijn man had dat niet verwacht omdat ik vaak heb geroepen oooh als ik toch de paarden aan huis zou hebben <3 <3

Sieltjuh Nee hebben nu niks op het oog maar kijken uiteraard wel en laatst kwam er een huis wat voor ons geschikt is op de markt en vanaf toen zijn de serieuze gesprekken begonnen. En over het aarden? ik heb in heel Nederland gewoond en heb een Zeeuw als man dus ik kan er mee omgaan. En ook daar dacht mijn man denk ik te makkelijk over omdat ik al zo vaak ben verhuisd ik het niet echt een probleem zou vinden. Het is alleen mijn baan en stal wat me tegenhoud. Familie van mij woont niet in de regio waar ik woon.

Ik lees ook veel dat de paarden aan huis een keerzijde heeft en daar ben ik me van bewust hoor, je bent veel alleen. We zouden dan niet alleen voor mijn paarden gaan maar twee van buiten er af als dat mocht lukken dan heb je toch een beetje reuring op stal. Aansluiten bij een vereniging zou zeker iets zijn wat ik zou doen.

Wil wel duidelijk zeggen dat mijn man het niet eist, oplegt of dwingt. Absoluut niet! We hebben er gesprekken over en de rede dat ik het hier post is dat wij Prive met twee kampen zitten. Zijn familie en vrienden die pro Zeeland zijn. En mijn collega's en stal die zeggen nee blijf hier want...

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 08:43

Ik zou gaan voor Zeeland en de paardjes aan huis. Voor mij geldt het motto ik werk om te leven en niet ik leef om te werken. Als ik mijn droombaan zou moeten opgeven om iedere dag uit het raam te kunnen kijken en mijn paardjes te kunnen zien dan zou ik daar niet over twijfelen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 08:46

Stephanie_86 schreef:
goede morgen allemaal,

Allereerst werk ik voor een overheidsinstantie ik kan daar niet teveel van op het internet zetten. dat maakt het uitleggen voor mij lastig. Ik kan op de andere locatie geen leven in de brouwerij brengen. Mocht iemand willen weten wat voor werk ik doe graag per pb misschien dat het dan wat duidelijker is. De locatie in Zeeland is gewoon erg klein. En de functie die ik nu heb gekregen hebben ze daar niet.

Mijn man is regelmatig een weekend in zeeland bij zijn ouders en gaat dan inderdaad met zijn broer, neefjes en vader naar de voetbal. En spreekt af met vrienden. En elke keer als hij terug komt hebben het hier globaal over gehad maar zijn drang om terug te gaan wordt steeds groter. Ik had gedacht dat we nooit een huis met stallen en grond konden veroorloven en dat dat altijd een "pennydroom" zou blijven, dus zijn in gesprek geweest met een adviseur en daar is uitgekomen dat we dat ons zeker wel kunnen veroorloven. Zo is het balletje gaan rollen en ben ik gaan nadenken of ik het eigenlijk wel wil om alles op te geven. Dat is inderdaad een hele grote stap en daar zijn we ons wel degelijk van bewust.

wij wonen nu in een dorp vlakbij leiden inderdaad. Het is niet dat ik in mijn privé veel hectiek wil juist niet maar op mijn werk functioneer ik gewoon goed als er chaos is. ik ben dan "aan" en vind het heerlijk. Om dan thuis en op stal weer helemaal zen te worden.

wat Josien_m_ zegt dat is wat we nu aan het bespreken zijn inderdaad. Voorlopig even hier blijven omdat ik super kansen heb gehad wat mijn baan betreft en dan over een paar jaar weg. Dat is mijn insteek in de gesprekken in ieder geval. Mijn man had dat niet verwacht omdat ik vaak heb geroepen oooh als ik toch de paarden aan huis zou hebben <3 <3

Sieltjuh Nee hebben nu niks op het oog maar kijken uiteraard wel en laatst kwam er een huis wat voor ons geschikt is op de markt en vanaf toen zijn de serieuze gesprekken begonnen. En over het aarden? ik heb in heel Nederland gewoond en heb een Zeeuw als man dus ik kan er mee omgaan. En ook daar dacht mijn man denk ik te makkelijk over omdat ik al zo vaak ben verhuisd ik het niet echt een probleem zou vinden. Het is alleen mijn baan en stal wat me tegenhoud. Familie van mij woont niet in de regio waar ik woon.

Ik lees ook veel dat de paarden aan huis een keerzijde heeft en daar ben ik me van bewust hoor, je bent veel alleen. We zouden dan niet alleen voor mijn paarden gaan maar twee van buiten er af als dat mocht lukken dan heb je toch een beetje reuring op stal. Aansluiten bij een vereniging zou zeker iets zijn wat ik zou doen.

Wil wel duidelijk zeggen dat mijn man het niet eist, oplegt of dwingt. Absoluut niet! We hebben er gesprekken over en de rede dat ik het hier post is dat wij Prive met twee kampen zitten. Zijn familie en vrienden die pro Zeeland zijn. En mijn collega's en stal die zeggen nee blijf hier want...

Ja goed, een fijne baan is natuurlijk belangrijk. Een groot deel van je leven breng je op je werk door.

Ik denk dat je met voorlopig hier blijven zodat jij je carrière kan opbouwen en nog een poos kan genieten van je sociale leven tussen de paardenmensen, en dan over een aantal jaar die kant op, een mooi compromis is :).

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:01

Nog iets wat belangrijk is, vind ik dan, Kan jij goed met je schoonfamilie en pas jij in zijn vriendengroep?

Mijn schoonmoeder woont aan de andere kant van het land en dat vinden wij (ja mijn man ook) helemaal prima :+

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:11

Plop1997 schreef:
Ik zou gaan voor Zeeland en de paardjes aan huis. Voor mij geldt het motto ik werk om te leven en niet ik leef om te werken. Als ik mijn droombaan zou moeten opgeven om iedere dag uit het raam te kunnen kijken en mijn paardjes te kunnen zien dan zou ik daar niet over twijfelen.

Maar een groot deel van je tijd breng je wel door op je werk. Als je daar elke dag met lood in je schoenen heengaat omdat je moet vanwege de hypotheek en het uitzicht op de paarden dan moet je je afvragen of dat je waard is. Dan kon je droom nog wel eens een nachtmerrie worden.

Ik vind het lastig Voor ts, ik weet niet of er soort gelijke functies zijn bij andere instanties of bedrijven. Dan doe je eerst een paar jaar ervaring op hier en maak je de overstap naar eenzelfde functie bij een andere werkgever waar je wel veel reuring om je heen hebt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:49

Ik zou dus nooit voor stalgenoten ergens blijven en mijn beslissing daar dus ook niet van laten afhangen. Die hebben immers ook allemaal hun eigen leven naast de paarden en ik heb vaak genoeg gezien dat mensen dan ineens weg zijn als het ze zo uit komt. Je merkt dan snel genoeg welke contacten uiteindelijk blijvend zijn.
Zelf heb ik 8 jaar geleden een huis gekocht waarbij ik mijn paard ook aan huis kreeg. Met de meeste oud-stalgenoten inmiddels geen contact meer, maar een paar contacten zijn wel gebleven. Van degene met wie ik nog wel contact heb, staat trouwens niemand meer op de oude stal. Maar we zoeken elkaar nog wel op voor een ritje, hetzij hier met mijn paarden, of daar met hun paarden :)
Ondertussen heb ik hier ook weer nieuwe paardencontacten opgedaan en heb ik een bijrijdster voor een van mijn paarden, ook heel leuk :j

Een baan is wat anders, maar dan nog: hoe lang blijft een baan leuk? De baan waar ik het langst heb gewerkt, heb ik 8 jaar gedaan. Toen merkte ik dat ik het kunstje daar wel kende en kwamen de onderwerpen één voor één weer terug waar ik eerder al aan gewerkt had. Doorgroeien zat er daar niet in, dus het werd voor mij tijd voor wat anders.
Daarna kwam een baan waardoor ik heb geleerd wat ik niet wil :')
En nu sinds 2,5 jaar weer een heerlijk uitdagende baan, in een organisatie in een net wat andere tak.
Wat ik soms wel jammer vind is dat de kans op een interessante baan bij de (semi)overheid in de randstad gewoon veel groter is dan in de gebieden daarbuiten. Het is allemaal enorm geconcentreerd daar, hier zijn de uitdagende interessante banen toch echt lastiger te vinden, zeker als je ook nog eens hoogopgeleid bent. Maar het is zeker niet onmogelijk!
Dus wat betreft je baan zou ik toch eens verder gaan kijken dan de organisatie waarvoor je nu werkt, het is misschien wat lastiger, maar ook in Zeeland zijn leuke interessante banen te vinden. Het is alleen veel lastiger dan in de randstad.

Lijsken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 09:57

In beide opties is een van jullie niet gelukkig. Tijd om te zoeken naar optie drie.

Wil je perse blijven werken in de functie die je nu doet, of zou een carrièreswitch ook een optie zijn? Wil je nog steeds een hectische baan als je paardenbestaan een stuk drukker wordt met paarden aan huis? Kan je man iets doen om meer te aarden in je huidige woonplaats?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 10:14

anjali schreef:
Daar in Zeeland kun je je paard aan huis hebben,wat je altijd al wou. Dat zou voor mij de doorslag geven.Want op pensionstallingen verandert er nog wel eens wat waardoor je het minder naar je zin kunt krijgen. Maar,dat is mijn persoonlijke keuze en in tegenstelling tot jou houd ik verder ook meer van een rustige omgeving.

Voor mij niet. Een baan waarvan je weet dat je ingelukkig wordt is dé manier om geestelijk op te branden. En zo uitgebreid als de ts het daar over heeft klinkt voor mij als iets waar ze echt plezier in heeft en energie van krijgt.
Ik heb mijn paarden aan huis staan en dat is echt niet zo geweldig als heel veel mensen denken. Daar was ik al voor gewaarschuwd en zeker de combinatie met werk is flink plannen. Je moet dan alles zelf doen qua verzorging van de paarden. Dat kost tijd en energie die je niet meer kan stoppen in het rijden van je paard.

[***] schreef:
Sorry, maar dit klinkt helemaal niet als een luxe probleem. De scenario's zijn dus:

1. Man ongelukkig, maar jij hebt een fijne baan en leuke paardenvriendinnen.
2. Man blij bij oude voetbalclub en jij geeft je leuke baan en paardenvriendinnen op.

Heeft hij al bij een voetbalclub in jullie huidige omgeving gekeken? Heeft hij überhaupt vrienden waar jullie nu wonen? Hobby's waarbij hij nieuwe mensen ontmoet?

Inderdaad. Ik vraag mij af of man snapt dat die vriendinnen op stal voor jou eigenlijk hetzelfde zijn qua sociaal netwerk als zijn vrienden op voetbal?

Als ik de laatste reactie lees van de ts dan denk ik dat dat het beste is. Voorlopig jouw baan houden waar je nu echt van geniet en in de toekomst bekijken of verhuizen naar Zeeland een optie is.
Kijk dan wel naar een plekje waar jullie allebei het gevoel bij hebben dat dat het is. Twijfelt de 1 zoek dan verder, dan voorkom je dat bij 1 van jullie die twijfel toch terecht is.

Ik ben zelf vanuit Noord Holland naar Drenthe verhuisd. Mijn paard stond eerst op een hele kleine pensionstal en nu met mijn 2e paard aan huis. Ik heb geen spijt maar als ik terug kijk zou ik het anders doen en een grotere stal zoeken. Doordat ik weinig mensen op stal zag had ik wel rust en ruimte, maar geen paardennetwerk. Zo was het b.v. lastig om een goede instructeur te vinden. Op buitenrit ga je ook sneller met een stalgenoot die de omgeving een beetje kent. En zo zijn er vast nog meer dingen te noemen.
Als je verhuist zou ik eerst jouw paard een poosje op een pensionstal zetten zodat je daar weer een beetje een netwerk opbouwt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:09

Je kunt natuurlijk sowieso al gaan kijken naar huizen en eens zien waar je hart sneller van gaat slaan. Kijken is niet meteen hetzelfde als kopen.
Als je veel gezien hebt weet je daarna beter wat je wilt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 11:13

Het is heel nobel dat je hem een gelukkiger leven gunt. Maar anderzijds is het opletten dat je niet over een paar jaar in dezelfde situatie zit, maar dan omgekeerd, voor jou.

Qua job is het niet onmogelijk om een nieuwe werkplek te vinden waar je je ook zo goed gaat voelen, maar ja, echt meteen weet je dat niet. Maar je sociale kring achterlaten voor die van hem...wil je dat echt? Het is opletten denk ik dat jij daar niet gaat vereenzamen.

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 12:25

Lastig!als je zoveel plezier in je huidige werk hebt zou ik dat niet zomaar opgeven,tenzij je zeker weet dat je er ieta voor terugkrijgt waar je ook voldoening uithaalt.
Vwb vrienden of familie van je partnerisaf en toe logeren een goede optie, en vooral ook nieuwe vrienden zoeken in de huidige woonomgeving.LATvriendachappen verwateren toch vaak.

herr_balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:08

Stephanie_86 schreef:
goede morgen allemaal,

Naar aanleiding van deze reactie zou ik zeggen dat je voorlopig niet moet verhuizen.

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 16:23

Je had het eerst in deze baan ook minder naar je zin en door je nieuwe functie vind je het nu fijn, toch? Wie weet gebeurt dat hier ook. Tussen “moeten wennen” of “doodongelukkig op je werk” zit nog een heel gebied aan mogelijkheden.
Middelburg is een leuke stad: groot genoeg voor alle winkels en voorzieningen, klein genoeg om mensen te leren kennen. In die buurt blijf je echt geen “buitenstaander “, er verhuizen echt wel eens vaker mensen naar Zeeland ;-)
Als je nu zegt “ik ga in een buurtschapje in Zeeuws-Vlaanderen wonen, met 15 huisjes op de dijk”, ja, daar moet je passen. Maar dat geldt overal.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 09:29

Ik neem aan dat het niet echt een optie is om een 'vakantiehuisje' of 'opknapper' te kopen in de regio waar jouw man graag naartoe wil, zodat hij daar geregeld tijd kan doorbrengen, al dan niet met jou. Zolang jij een baan hebt waar je helemaal happy mee bent zou ik die niet opgeven. Het is best uitzonderlijk om zoiets te vinden en elke dag met tegenzin naar je werk gaan is ook niks.

Mogelijk blijft jouw baan niet altijd even leuk, of misschien moet je ernaartoe groeien om buitenaf te wonen met paarden en komt er een ander soort baan langs die je geweldig lijkt.

Ik zou het tijd geven en intussen kijken of je partner daar iets vaker/makkelijker kan zijn...

Of... koop een helikopter :D

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 10:09

Ik ben geboren en getogen Zeeuwse. Zeeland nooit kunnen vergeten hoe vaak ik ook ben meeverhuisd voor mijn man. Simpelweg heimwee. Ik begrijp dus je man heel goed. Vergeet niet dat Zeeland voor toeristen altijd heel idyllisch lijkt, maar als buutendieker wordt je vaak niet geaccepteerd. In een stad als Middelburg is dit anders, maar mocht je wat landelijker willen wonen, let dan goed op waar je terrecht komt, want ook jij moet fijn wonen daar.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:08

marleen_88 schreef:
Niets is zeker in het leven, ook je werk en pensionstaling die je nu hebt niet.
Ik zou denk ook voor verhuizen gaan en paarden aan huis zetten, al heeft dit ook nadelen.

Klopt.. ook die man dus ;)
TS ligt het bij jouw man echt aan heimwee naar z’n dorp en familie of is er mss meer aan de hand?
En hoeveel ruimte heeft hij nog voor jou als hij z’n oude leventje weer terug heeft.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 11:11

Maar hoezo is een paard aan huis een voordeel. Dat is een berg werk.....

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-22 12:16

Nou wat Benzz zegt..... En het klinkt leuk,paarden aan huis,maar gezellig is anders :o

Stephanie_86Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-22 19:27

Nou weer een hoop reacties gekregen ondertussen hebben wij na goede gesprekken besloten om voorlopig nog hier te blijven en het even op de lange baan te schuiven. Hij gaat vaker een weekend naar z'n familie en vrienden en ik kan hier nog even doorgroeien in mijn baan.

Ik weet wat de nadelen zijn aan een paard aan huis ben zo opgegroeid. Maar het heeft ook een hoop voordelen elke dag uit t raam kijken en je pracht zien!

Het is inderdaad geen optie om daar een vakantiehuis/tweede woning te kopen.

Iemand opperde of er niet meer aan de hand is. En daar kan ik op zeggen nee het is de heimwee zoals lindaonline al zegt zo beschrijft hij het ook.

Ik ben blij dat we beide met een goed gevoel dit gesprek hebben afgesloten.

Bedankt voor alle input!