Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
flooooo schreef:Mama3 schreef:Ik heb deze zomer een peugeot 3008 gekocht. De GT line, knap uiterlijk en heel vlot. Nieuw niet onder de 30K maar 3-4 jaar oud met 50.000 op de teller moet lukken.
Hiervoor had ik een citroen c4 grand Picasso. Maar nu de kinderen tieners zijn is een slurpende 7 zitter overbodig. Ik ben heel tevreden over de 3008.
Valt hier helemaal af, vind mijn man echt vreselijk. sorry!
Ik hoef er niet mee te trekken, daarvoor hebben we nog een andere auto staan.
Naar de Volvo V60 ga ik kijken, misschien dan wel de moeite waard. De V40 vind ik te klein persoonlijk.
Q3 vind ik ook leuk maar dan liever de Q5, 30 staat niet helemaal vast overigens. Bij de Q5 vind ik de belasting wel weer pittig. Die Jeep klinkt ook grappig! Ga ik eens naar kijken. De X1 heb ik wel een beetje hetzelfde mee, al meerdere vriendinnen hebben hem ook. Vind ik dan toch wat jammer ofzo.
Mango ja ze zijn er nog zonder, verbaasde mij ook hoor. Zeker als je verder een relatief luxe auto hebt.
Ik neem het allemaal mee in de overweging maar ben wel op zoek naar iets leuks om naar te kijken ook, vandaar ook Audi, BMW, Volvo, Mini waar ik uit kwam. Daar is nu ook de Evogue bijgekomen.
Rex_Rolfo schreef:flooooo schreef:Mijn man heeft inderdaad de hybride, laadt hem ook wel inmiddels, maar die beloofde 50 km zijn er in de praktijk 30 als je voorzichtig doet.
Iets meer dan 40 km. Misschien dat langere tijd niet vol laden minder goed was voor de capaciteit van de accu. Of je rijdt minder voorzichtig dan je denkt, haha.
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/min ... 174-mini-c ountryman-1-6-john-cooper-works-matzwart?correlationId=5f234311-e592-4759-a4c4-5365be099205flooooo schreef:De motor die erin ligt maakt me uit dan merk/ model. En eventueel de stand, eco, normaal of sport. Zet die D6 maar eens op power, dan wil ie welGoede informatie, dank je wel. Dan levert ie ook net wat meer? Ik heb ooit in zo'n ding gereden maar dat was de meest simpele uitvoering en die was vrij traag. Is ook al lang geleden hoor.
loulou schreef:Ik vraag me af of de auto’s die je noemt echt zo veel goedkoper zijn.
Ik rij een Mazda cx5. Hele fijne auto, maar hoeveel scheelt het daadwerkelijk met je huidige auto in maandelijkse kosten?
Hiervoor altijd met veel plezier Audi gereden, maar een A4 is wel een heel andere auto dan een cx60
Dees schreef:De CX-3 is een prachtige wagen! Maar als je een paardentrailer met vulling wil trekken, kun je beter voor de CX-5 gaan. Was dat bij ons niet het geval geweest, waren wij ook vast bij de CX-3 uitgekomen
Mijn benzineversie CX-5 kost een 60 euro MRB in de maand en doet ongeveer 15-16 kilometer met een liter brandstof. Ik rij 6-7 duizend km per jaar.
Hiervoor reed ik ruim 30 duizend km per jaar en reed ik een Audi A4 diesel. Die A4 was geen dure auto, niet in verbruik en niet in onderhoud. We hebben hem weggedaan vanwege de te hoge MRB (een dikke 130 per maand).
flooooo schreef:loulou schreef:Ik vraag me af of de auto’s die je noemt echt zo veel goedkoper zijn.
Ik rij een Mazda cx5. Hele fijne auto, maar hoeveel scheelt het daadwerkelijk met je huidige auto in maandelijkse kosten?
Hiervoor altijd met veel plezier Audi gereden, maar een A4 is wel een heel andere auto dan een cx60
Gezien ik nu 160 euro per maand betaal aan belasting, ik denk dat het gauw uit kan om benzine te rijden. Ook gezien de dieselprijs en dat ik maar 20 km per dag rij.
Zonnebloem92 schreef:Wel grappig dat je goedkoper wilt, maar alsnog redelijke prijzige auto's aanhaalt.
Van jouw rijtje zou ik persoonlijk kiezen voor de Countryman of de A4. A3 sportback is misschien ook intressant.
Zelf hebben wij een A6 en die is qua verbruik en wegenbelasting niet bepaald goedkoop.