Station of SUV

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Re: Station of SUV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 13:44

Hele andere kant op, maar wat vind je van een Polestar :D? Geen idee wat die als occasion doen, eigenlijk.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 14:49

flooooo schreef:
Mama3 schreef:
Ik heb deze zomer een peugeot 3008 gekocht. De GT line, knap uiterlijk en heel vlot. Nieuw niet onder de 30K maar 3-4 jaar oud met 50.000 op de teller moet lukken.

Hiervoor had ik een citroen c4 grand Picasso. Maar nu de kinderen tieners zijn is een slurpende 7 zitter overbodig. Ik ben heel tevreden over de 3008.

Valt hier helemaal af, vind mijn man echt vreselijk. sorry!

Ik hoef er niet mee te trekken, daarvoor hebben we nog een andere auto staan.

Naar de Volvo V60 ga ik kijken, misschien dan wel de moeite waard. De V40 vind ik te klein persoonlijk.
Q3 vind ik ook leuk maar dan liever de Q5, 30 staat niet helemaal vast overigens. Bij de Q5 vind ik de belasting wel weer pittig. Die Jeep klinkt ook grappig! Ga ik eens naar kijken. De X1 heb ik wel een beetje hetzelfde mee, al meerdere vriendinnen hebben hem ook. Vind ik dan toch wat jammer ofzo.
Mango ja ze zijn er nog zonder, verbaasde mij ook hoor. Zeker als je verder een relatief luxe auto hebt.
Ik neem het allemaal mee in de overweging maar ben wel op zoek naar iets leuks om naar te kijken ook, vandaar ook Audi, BMW, Volvo, Mini waar ik uit kwam. Daar is nu ook de Evogue bijgekomen.

Ik was er al bang voor omdat hij de 5008 niks vind.

Ik was op slag verliefd op de 3008 nieuw model anders had ik het even moeilijk gehad als jij nu.

Echt hele mooie suv's zie ik ook niet vaak voorbij komen buiten de volvo, BMW, audi.

Hopelijk kom je eruit, succes!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-22 19:10

Rex_Rolfo schreef:
flooooo schreef:
Mijn man heeft inderdaad de hybride, laadt hem ook wel inmiddels, maar die beloofde 50 km zijn er in de praktijk 30 als je voorzichtig doet.

Iets meer dan 40 km. Misschien dat langere tijd niet vol laden minder goed was voor de capaciteit van de accu. Of je rijdt minder voorzichtig dan je denkt, haha.

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/min ... 174-mini-c ountryman-1-6-john-cooper-works-matzwart?correlationId=5f234311-e592-4759-a4c4-5365be099205
flooooo schreef:
Goede informatie, dank je wel. Dan levert ie ook net wat meer? Ik heb ooit in zo'n ding gereden maar dat was de meest simpele uitvoering en die was vrij traag. Is ook al lang geleden hoor.
De motor die erin ligt maakt me uit dan merk/ model. En eventueel de stand, eco, normaal of sport. Zet die D6 maar eens op power, dan wil ie wel :D

I know, die levert ook 300 PK. Ik had het ook specifiek over de Kodiaq hoor maar dat was geen sport en een simpele dus ik gok ook een simpele motor eigenlijk. Ik heb een D4 maar ook wel eens in de D2 gereden en dat was ook niet wat.

Ja de a6 benzine scheelt nog 60 euro ten opzichte van mijn auto.
Serieus nooit over de polestar gedacht maar goed idee, ga ik onderzoeken, gaaf!
Mama3, ik vind hem ook heel tof hoor dus snap je helemaal! Zou ook mooi in het plaatje passen denk ik.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:22

Ik vraag me af of de auto’s die je noemt echt zo veel goedkoper zijn.

Ik rij een Mazda cx5. Hele fijne auto, maar hoeveel scheelt het daadwerkelijk met je huidige auto in maandelijkse kosten?

Hiervoor altijd met veel plezier Audi gereden, maar een A4 is wel een heel andere auto dan een cx60

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 19:48

En de range rover Evoque dan?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 20:17

Seat ateca een optie,?

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-22 22:44

Ik heb een Mazda CX5 hele fijne betrouwbare auto.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 08:19

loulou schreef:

Ik rij een Mazda cx5. Hele fijne auto, maar hoeveel scheelt het daadwerkelijk met je huidige auto in maandelijkse kosten?

Hiervoor altijd met veel plezier Audi gereden, maar een A4 is wel een heel andere auto dan een cx60

Gezien ik nu 160 euro per maand betaal aan belasting, ik denk dat het gauw uit kan om benzine te rijden. Ook gezien de dieselprijs en dat ik maar 20 km per dag rij.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 08:54

@ts, de benzine prijzen zijn momenteel ook niet mals.
Ik betaal voor een volle tank +- 160 euro en dat 2 x per maand.

Betreft een Audi S6 avant, die lust hem wel zeg maar :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:10

Ik betaal 40 euro per anderhalve week :)).

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:12

Wij hebben een Seat Leon station FR 1.4 tsi (gechipt naar 190pk)
Lekker sportief, ruim, zuinig, goed aangekleed en schijnt een goede trekauto te zijn.

Bovendien rij ik nu al ongeveer 12 jaar seat’s en ik wil niet anders meer!
Mijn zus en moeder rijden inmiddels ook Seat door mij hahaha

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 09:16

En je diesel inruilen voor de benzine variant? Heb ik ook gedaan, scheelt enorm in de wegenbelasting. Ik ben van 30.00/35.000 km privé naar nog geen 8.000 km privé. Heb mijn toenmalige volvo xc70 d5 ingeruild voor een volvo s80 t5 . Inmiddels is deze ingeruild voor een xc60 t5 met leuke opties er op. Geen dag spijt van gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 10:34

Wel grappig dat je goedkoper wilt, maar alsnog redelijke prijzige auto's aanhaalt.
Van jouw rijtje zou ik persoonlijk kiezen voor de Countryman of de A4. A3 sportback is misschien ook intressant.
Zelf hebben wij een A6 en die is qua verbruik en wegenbelasting niet bepaald goedkoop.

sas66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:30

Seat Ateca of Seat Tarraco (als je een grote SUV wilt)?

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:59

Ik twijfelde tussen de Mazda CX5 en de CX3, CX3 is iets kleiner als de CX5, maar verder een hele prima auto, nog steeds erg ruim, hoog op de wielen en erg knap om te zien (ben helemaal verliefd op die van mij) Voordeel van de CX3 ten opzichte van de 5 is dat hij dus ook voordeliger in de wegenbelasting is :j

(ik ben uiteindelijk voor de CX3 gegaan omdat mijn man en ik geen kinderen hebben en ik eigenlijk alleen op zoek was naar een grotere auto ivm vakanties, zodat ik niet meer hoef te kiezen of moet opletten hoe ik de auto in pak :+ :') _O- )

Anyway, ik kan je dus naast de Mazda CX5 ook echt de CX3 aanbevelen :j

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:19

De CX-3 is een prachtige wagen! Maar als je een paardentrailer met vulling wil trekken, kun je beter voor de CX-5 gaan. Was dat bij ons niet het geval geweest, waren wij ook vast bij de CX-3 uitgekomen :j

Mijn benzineversie CX-5 kost een 60 euro MRB in de maand en doet ongeveer 15-16 kilometer met een liter brandstof. Ik rij 6-7 duizend km per jaar.
Hiervoor reed ik ruim 30 duizend km per jaar en reed ik een Audi A4 diesel. Die A4 was geen dure auto, niet in verbruik en niet in onderhoud. We hebben hem weggedaan vanwege de te hoge MRB (een dikke 130 per maand).

Lienboon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:24

Onze Rav 4 is een hybride zonder stekker(lees: geen gedoe), rij je een suv voor de benzinekosten van een kleine auto

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 12:55

Dees schreef:
De CX-3 is een prachtige wagen! Maar als je een paardentrailer met vulling wil trekken, kun je beter voor de CX-5 gaan. Was dat bij ons niet het geval geweest, waren wij ook vast bij de CX-3 uitgekomen :j

Mijn benzineversie CX-5 kost een 60 euro MRB in de maand en doet ongeveer 15-16 kilometer met een liter brandstof. Ik rij 6-7 duizend km per jaar.
Hiervoor reed ik ruim 30 duizend km per jaar en reed ik een Audi A4 diesel. Die A4 was geen dure auto, niet in verbruik en niet in onderhoud. We hebben hem weggedaan vanwege de te hoge MRB (een dikke 130 per maand).

Ja, voor een paardentrailer is de CX-3 niet echt handig nee :n
Maar goed, voor de trailer heb ik 2 Dodge-Ram's tot mijn beschikking, dus daar hoefde ik geen rekening mee te houden :') _O-

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 13:29

De nieuwe Hyundai Tuscon is ook erg gaaf! Mijn ouders hebben die. Is er ook met hybride.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 16:18

flooooo schreef:
loulou schreef:

Gezien ik nu 160 euro per maand betaal aan belasting, ik denk dat het gauw uit kan om benzine te rijden. Ook gezien de dieselprijs en dat ik maar 20 km per dag rij.

Dan zou ik hem inruilen op een benzine variant :)

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-22 20:51

Zonnebloem92 schreef:
Wel grappig dat je goedkoper wilt, maar alsnog redelijke prijzige auto's aanhaalt.
Van jouw rijtje zou ik persoonlijk kiezen voor de Countryman of de A4. A3 sportback is misschien ook intressant.
Zelf hebben wij een A6 en die is qua verbruik en wegenbelasting niet bepaald goedkoop.

Goedkoper in de maandlasten, het scheelt toch gauw 60 a 70 euro. Ik hou van mooie auto's dus gratis hoeft het niet te zijn, dan ging ik wel voor een 107 of aygo als ik echt goedkoop wilde doen. Diesel is een stuk duurder dan benzine nu en men wil de diesels eruit hebben.

Oh de XC60 T5, die is vast ook heel fijn! Maar lastig in het budget hoor met mijn opties nu: adaptieve cruise, stuurwielverwarming, elektrische stoelen, panoramadakje, automatische klep, zitverhogers. Wie weet wel te vinden want dan is de keuze gemaakt. Heerlijke auto he? <3

Ik mag geen tucson kopen want ik heb daar een heel flauw grapje over met een collega die een tucson heeft maar heel eerlijk, die nieuwe is wel leuk! Toch ook op het lijstje, krijg het nog druk..

MDH hij hoeft niet voor de trailer. Daarvoor staat er speciaal een Mercedes ML AMG, en voor de wintersport, die drinkt pas veel. :Y)

zo die Rav is ook niet gek dan! Staat genoteerd.

Dees zelfde als hier dus. Mijn diesel rijdt op de lange stukken best zuinig maar ik rij echt heel veel kleine stukken door mijn werk, dat is niet ideaal. Vind het gewoon een beetje zonde. Toen ik nog 30 duizend per jaar reed kon ie ook prima uit hoor.

echt superfijn al deze reacties! *\o/*

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:01

Nou, als hij niet voor de trailer hoeft, dan zou ik ook zeker de Mazda CX-3 op je lijstje er bij zetten :))

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:16

Ik heb een nieuwe suzuki vitara hybride, voldoet aan al je eisen en rijdt geweldig
42 euro in de maand aan wegenbelasting en doet 1 op 19

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 00:32

Ik heb een Skoda Octavia combi.
Wel TDI.

Maar zuinig in verbruik, baanvast, trekt goed op en ruimte zat.

Ik kom van Mercedes, Rangerover, Mitsubishi en Volvo af en kies toch echt m'n Skoda =:)

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 15:25

Wij kijken ook naar een nieuwe auto. Zitten nog te twijfelen tussen een Hyundai Tucson of Kia Sportage. Beide ook hybride en mooi om te zien. Ze mogen beide een paardentrailer trekken. Stuk stiller als de Rav4 hybride van mijn ouders.