Ik ben gewoon bang van ze. Geen reden nodig. Zolang ze stilzitten in een hoekje en het maar hooiwagens zijn, vind ik het prima maar zodra ze bewegen of andere spinnen zijn, ben ik bang. En niet een beetje ook

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mars schreef:Angst voor spinnen en slangen zit deels in menselijk instinct verankerd. Zodat we er van weg blijven, best goede strategie in geval van giftige soorten.
Zelf vind ik bepaalde spinnen vooral viezig en heb ze daarom liever niet in mijn buurt (kruisspin etc). Vogelspin vind ik weer minder eng, en een soort als de springspin vind ik ronduit schattig om te zien. Het wisselt dus nogal per soort hoe ik tegenover ze sta
Animal schreef:Vogelspinnen vind ik ook heel eng. Misschien dat we er daarom toch een keer eentje gaan aanschaffen. Wel volwassen met een rustig karakter. Dan mag mijn vriend hem verzorgen en kijk ik er wel naar.
Citaat:Ik vind huisspinnen dan weer niet eng. Wel ben ik heel lang bang geweest voor kruisspinnen door een beet als kind (ik kneep hem per ongeluk fijn met vastpakken). Die angst is nu wel weer over.
Babootje schreef:Er is een reden bij gekomen vandaag.... OMDAT ZE JE AANVALLEN!!!!
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1728229 ... t-haar-aan
Babootje schreef:Er is een reden bij gekomen vandaag.... OMDAT ZE JE AANVALLEN!!!!
Dandelion07 schreef:Onvoorspelbaarheid. Je weet niet wat ze doen. Maar ik ben voor bijna elk insect behalve bijen mieren lieveheersbeestje en iniminispinnetjes bang. Moet ik niks van hebben.Citaat:Ik vind huisspinnen dan weer niet eng. Wel ben ik heel lang bang geweest voor kruisspinnen door een beet als kind (ik kneep hem per ongeluk fijn met vastpakken). Die angst is nu wel weer over.
Ff heel serieus. Kunnen spinnen bijten?
Fortitude schreef:Omdat ze me aankijken alsof ze in mijn slaap in mijn hersenen kruipen en dat laatste beetje intelligentie dat er nog zit weg gaan vreten.
Contemplate schreef:Karin schreef:Een spin is geen insect hè
Haha nee dat klopt! Mijn punt was meer dat ik alles wat kruipt en kraakt niet heel gezellig vindt, niet alleen spinnen. Akkoord met de slogan geleedpotigen zijn niet zo gezellig?
Contemplate schreef:Geinig om te lezen dat iedereen toch een andere trigger heeft.
Ik vind het gekraak als je ze plet verschrikkelijk.. Heb ik overigens met alle insecten. Ook als mijn kat insecten eet. Of een spin waar dan ineens heel veel babyspinnen vandaan komenIk vind de dikke dus vervelender, vooral kruisspinnen. Pletten vind ik dus vies en eng, vangen van die grote huisspinnen is weleens mis gegaan, heeft mijn angst versterkt.
Op stal kan ik spinnen in het algemeen best goed tolereren overigens. In huis zit er wel een grens aan de grootte die ik accepteer
En simpelweg de manier waarop insecten bewegen en in de kleinste kieren kunnen verdwijnen. Gewoon nope. Vind ik niet zo chill.