Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oscar schreef:Citaat:Maar het gevoel dat ze niet gewenst zijn doet wel wat met me.
Ik denk dat je het allemaal wat te dramatisch benaderd. Ze zijn wel gewenst, maar ze zijn niet uitgenodigd voor het eten. Dat is wat anders dan niet gewenst zijn.
Jildau schreef:Ze zijn toch welkom en gewenst? Alleen ‘s avonds graag even zonder om logische redenen. Als ik vrienden uitnodig om ‘s avonds iets te doen ga ik er al automatisch vanuit dat de kleine kinderen thuis blijven.
Myfairytale schreef:Interessant om dit te lezen, want wij zijn onze bruiloft ook aan het plannen.
Hier hebben familie en vrienden ook veel (kleine) kinderen.
We overwegen voor tijdens de ceremonie en het eten een nanny, die de kinderen zal vermaken en op ze past. We willen eigenlijk niet dat de ceremonie onderbroken worst door kinderen en tijdens het (luxe) diner willen we ook graag even een moment van relatieve rust en fijn bijpraten met iedereen.
Hoe sta jij tegenover zoiets TS?
Ik kan verder even niet teveel uitweiden over onze bruiloft ivm herkenbaarheid (en we hebben nu nog een heel groot deel als verrassing).
Noppes schreef:Myfairytale schreef:Interessant om dit te lezen, want wij zijn onze bruiloft ook aan het plannen.
Hier hebben familie en vrienden ook veel (kleine) kinderen.
We overwegen voor tijdens de ceremonie en het eten een nanny, die de kinderen zal vermaken en op ze past. We willen eigenlijk niet dat de ceremonie onderbroken worst door kinderen en tijdens het (luxe) diner willen we ook graag even een moment van relatieve rust en fijn bijpraten met iedereen.
Hoe sta jij tegenover zoiets TS?
Ik kan verder even niet teveel uitweiden over onze bruiloft ivm herkenbaarheid (en we hebben nu nog een heel groot deel als verrassing).
Ik vind het heel lief en meedenkend dat jullie dat overwegen. Zoiets zou ik zeker waarderen en mij het gevoel geven dat het hele gezin wordt geaccepteerd. Zoals aangegeven zou ik in geval van een bruiloft van vrienden mijn kinderen eerder thuislaten. Maar als het echt om nabije familie gaat is dit een hele fijne optie.
Tigra_ schreef:En kan je dat gevoel ook echt beschrijven? Is het omdat je het idee hebt dat je broer niet zo gek is op jullie kinderen als je zou willen?
Want je zegt dat vooral je man er een probleem mee heeft? Krijg het gevoel dat de band al niet zo heel fijn is tussen je man en broer en schoonzus? En hij/jullie het daardoor veel persoonlijker maken dan het is?
ingvdh schreef:Maar jullie hele gezin wordt toch geaccepteerd?
In feite verlang je van jouw broer dat hij zijn huwelijks diner aan moet passen aan jouw wensen. Dat is toch de omgekeerde wereld? En jouw broer is jouw schoonzus niet, iedere doet het op zijn eigen manier.
Het draait een avondje niet om jullie kinderen. Leg je erbij neer en ga zeker niet in een hoekje zitten mokken dat jullie ongewenst zijn, want dat zijn jullie niet, het leven draait alleen een keertje niet om jullie gezinnetje maar om het huwelijk van jouw broer.
Persoonlijk zou ik liever zelf voor een vertrouwde oppas zorgen dat dat mijn broer dat voor mij zou doen, wie weet is dat ook wel zijn motivatie geweest om dit niet te doen.