Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:42

De enige die ervoor kan zorgen dat er hierdoor geen gezeur komt binnen de familie zijn jullie zelf. Focus leggen op hun dag iets iets heel anders dan kinderen ongewenst vinden, ook al voelt dat voor jullie misschien niet zo. Voor jullie zijn jullie kinderen het belangrijkste in de wereld en dat is prima, maar die dag draait het om het bruidspaar en, helaas voor jullie, niet om jullie kinderen.

Verplaats je eens in je broer en zijn aanstaande vrouw, denk je dat zij het makkelijk vonden om hun eigen wensen duidelijk te maken? Nee. Maar aangezien het hun dag is, en ze het graag willen vieren zoals zij dat voor ogen hebben, hebben ze het toch gevraagd. Dat jullie er andere verwachtingen bij hadden, kunnen zij niets aan doen, en nogmaals, dat heeft niets met ongewenst zijn van jullie kinderen te maken maar met hoe zij hun liefde willen vieren.

Als de keuze aan jullie was geweest, had je ze dan thuis gelaten, zoals het bruidspaar blijkbaar voor een deel van hun dag graag wil?

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:44

Hmm lastig.
Ongeveer een jaar geleden is mijn schoonzus getrouwd. Ceremonie, koffie, eten. Onze kinderen waren erbij. Daar waren kleinkinderen van haar partner. Enerzijds waardeer ik het heel erg dat de kinderen hele dag erbij mochten zijn. Andere kant. Ik ben alleen maar druk geweest met de kinderen, want die konden niks. In tegenstelling tot wat was beloofd was er niks te spelen..ik heb nog geen gesprek kunnen voeren. Ik had het ook prima gevonden als ze na de ceremonie naar huis hadden gemoeten....veel.rustiger. dus hoewel het niet fijn voelt zou ik het doen..geniet va jullie tijd samen...

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:44

Oh kinderen kunnen een bruiloft zo 'verpesten'. Ze zijn ontzettend aanwezig en de ouders daardoor er met hun gedachten niet bij. Onze bruiloft was kindvrij, voor zowel directe familie als vage kennissen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:47

Oscar schreef:
Citaat:
Maar het gevoel dat ze niet gewenst zijn doet wel wat met me.

Ik denk dat je het allemaal wat te dramatisch benaderd. Ze zijn wel gewenst, maar ze zijn niet uitgenodigd voor het eten. Dat is wat anders dan niet gewenst zijn.

Dit. Jullie blazen het op en je riskeert dat het gevoel gaat ergeren en tussen jou en je broer komt te staan. Dat ligt niet aan je broer zijn verzoek, wel aan jouw interpretatie. Stop.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 23:48

Jildau schreef:
Ze zijn toch welkom en gewenst? Alleen ‘s avonds graag even zonder om logische redenen. Als ik vrienden uitnodig om ‘s avonds iets te doen ga ik er al automatisch vanuit dat de kleine kinderen thuis blijven. :o

Zeker mee eens hoor. Maar omdat het in deze om mijn eigen broer gaat is het voor mij toch anders.

En in deze specifieke situatie (hele jonge baby waardoor wij toch al niet tot laat aanwezig zullen zijn, overnachtings mogelijkheid waardoor we het kunnen combineren) had ik ervoor gekozen om ze naar het huisje te brengen in de loop van de avond.

Overigens hebben wij het bij een bruiloft van goede vrienden ook zo gedaan dat wij de kinderen voor het eten hebben weggebracht. Dus ik kan me absoluut vinden in wat jullie allemaal zeggen.

Maar toch zegt mijn gevoel in deze specifieke situatie wat anders.

Ladyson

Re: Kinderen niet welkom bij bruiloft broer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:51

Alleen de rest van Bokt zegt wel al 2 pagina's wat anders. Dat betekent niet dat jouw gevoel er niet mag zijn, maar wel dat het verzoek van je broer dus heel normaal is.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 23:53

Ladyson schreef:
Alleen de rest van Bokt zegt wel al 2 pagina's wat anders. Dat betekent niet dat jouw gevoel er niet mag zijn, maar wel dat het verzoek van je broer dus heel normaal is.

Ja hoor, dat zie ik ook zo. Had gehoopt dat mijn gevoel erdoor zou veranderen. Maar dat is helaas niet zo.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:56

Interessant om dit te lezen, want wij zijn onze bruiloft ook aan het plannen.
Hier hebben familie en vrienden ook veel (kleine) kinderen.

We overwegen voor tijdens de ceremonie en het eten een nanny, die de kinderen zal vermaken en op ze past. We willen eigenlijk niet dat de ceremonie onderbroken worst door kinderen en tijdens het (luxe) diner willen we ook graag even een moment van relatieve rust en fijn bijpraten met iedereen.
Hoe sta jij tegenover zoiets TS?

Ik kan verder even niet teveel uitweiden over onze bruiloft ivm herkenbaarheid (en we hebben nu nog een heel groot deel als verrassing). :D

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:56

TS, maak niet teveel drama. Jullie pareltjes zijn overdag gewoon welkom maar tijdens het eten wil het echtpaar gewoon geen kinderen. Van jullie niet, van niemand niks
Niks persoonlijks naar jullie of jullie pareltjes. Maar de keuze in deze is of jullie je gevoelens opzij kunnen zetten en gehoor kunnen geven aan hun wens, of dat jullie wegblijven.

Als het thema: 'pimpelpaars' is, maar jij wilt in het 'zwartwit geruit'... Das toch ook niet echt netjes om tegen de wens van echtpaar in te gaan? Tis HUN dag. Niet die van jullie en jullie pareltjes.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-22 23:57

En kan je dat gevoel ook echt beschrijven? Is het omdat je het idee hebt dat je broer niet zo gek is op jullie kinderen als je zou willen?
Want je zegt dat vooral je man er een probleem mee heeft? Krijg het gevoel dat de band al niet zo heel fijn is tussen je man en broer en schoonzus? En hij/jullie het daardoor veel persoonlijker maken dan het is?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-22 23:59

Myfairytale schreef:

We overwegen voor tijdens de ceremonie en het eten een nanny, die de kinderen zal vermaken en op ze past. We willen eigenlijk niet dat de ceremonie onderbroken worst door kinderen en tijdens het (luxe) diner willen we ook graag even een moment van relatieve rust en fijn bijpraten met iedereen.

Ik kan verder even niet teveel uitweiden over onze bruiloft ivm herkenbaarheid (en we hebben nu nog een heel groot deel als verrassing). :D

Ik vind het heel lief en meedenkend dat jullie dat overwegen. Zoiets zou ik zeker waarderen en mij het gevoel geven dat het hele gezin wordt geaccepteerd. Zoals aangegeven zou ik in geval van een bruiloft van vrienden mijn kinderen eerder thuislaten. Maar als het echt om nabije familie gaat is dit een hele fijne optie.

Britt_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:02

Ach TS, als ze nou helemaal niet welkom waren geweest, had ik je opmerking over “het gevoel dat heel het gezin zou worden geaccepteerd” wel begrepen. Maar ze mogen alleen niet bij het diner zijn, kom op. -O-

Dit is het echt niet waard om over te piekeren, ik hoop dat jullie berusting vinden in het besluit van je broer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:04

Wij hadden ook besloten om de bruiloft zonder kinderen te doen, anders zou je of iemand in moeten huren om hun bezig te houden of de ouders zelf zijn er druk mee. Kinderen zijn nou eenmaal kinderen, daarvan kun je op bepaalde leeftijd niet verwachten dat ze lang zichzelf vermaken of lang stil blijven op een moment dat het nodig is of niet gaan huilen enzovoorts.

We hadden best wat mensen uitgenodigd die kinderen hebben, dan ga je ook niet zeggen jouw kinderen mogen wel en jouw kinderen niet dus hadden we besloten om dan geen kinderen uit te nodigen, we hebben de gasten er wel over gebeld. Niemand maakte er een punt van gelukkig of we hebben er niks van meegekregen.

Dit betekent zeker niet dat ik m'n neefjes of nichtjes niet leuk vind, ze zijn hartstikke leuk. Maar ik denk dat ik ze er ook geen plezier mee had gedaan om er de hele dag te zijn tenzij we dus misschien een aparte kinderhoek/programma zouden hebben.

Ik heb het weleens gezien bij een bruiloft dat tijdens de ceremonie een kind begon te huilen, alle ogen daarop gericht, de ouder ging er daarom heel lief met het kind tussenuit, maar dan zou ik het jammer vinden als iemand die dichtbij me staat dan bijvoorbeeld het ja woord zou missen.

Ze vragen het bij jou alleen maar voor de avond, ze willen dan denk ik graag dat jullie allebei aanwezig zijn en niet dat jullie hoeven af te wisselen.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 15-10-22 00:13, in het totaal 2 keer bewerkt

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:05

Noppes schreef:
Myfairytale schreef:

Ik vind het heel lief en meedenkend dat jullie dat overwegen. Zoiets zou ik zeker waarderen en mij het gevoel geven dat het hele gezin wordt geaccepteerd. Zoals aangegeven zou ik in geval van een bruiloft van vrienden mijn kinderen eerder thuislaten. Maar als het echt om nabije familie gaat is dit een hele fijne optie.

Waarom regel je dat dan niet gewoon zelf, in overleg met je broer? Dan is het hele probleem toch opgelost? Kun je ook nog iemand uitzoeken die je vertrouwd.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 00:07

Tigra_ schreef:
En kan je dat gevoel ook echt beschrijven? Is het omdat je het idee hebt dat je broer niet zo gek is op jullie kinderen als je zou willen?
Want je zegt dat vooral je man er een probleem mee heeft? Krijg het gevoel dat de band al niet zo heel fijn is tussen je man en broer en schoonzus? En hij/jullie het daardoor veel persoonlijker maken dan het is?

Ik denk voornamelijk dat eerste. Bij mijn andere schoonzus weet ik dat ze hoe dan ook welkom zijn. En dat zij er juist voor zou zorgen dat dat mogelijk was. Ik denk dat ik had gehoopt dat dit bij hun ook het geval zou zijn.

De band is overigens prima. Er speelt niets waardoor we het nu persoonlijker maken dan het is. Maar we zijn ook niet superclose.

Goede vragen van je. Geven mij wel inzicht. Ik denk dat mijn gevoel voornamelijk daar vandaan komt. Dat ik had gehoopt dat ook voor hun geldt dat ons complete gezin erbij hoort.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:09

Dat moet je echt los zien, jullie gezin hoort erbij, alleen even geen kinderen tijdens het diner.

Goner

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:12

Zijn andere kinderen wel welkom of alleen die van jullie niet?

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:12

Maar jullie hele gezin wordt toch geaccepteerd?
In feite verlang je van jouw broer dat hij zijn huwelijks diner aan moet passen aan jouw wensen. Dat is toch de omgekeerde wereld? En jouw broer is jouw schoonzus niet, iedere doet het op zijn eigen manier.

Het draait een avondje niet om jullie kinderen. Leg je erbij neer en ga zeker niet in een hoekje zitten mokken dat jullie ongewenst zijn, want dat zijn jullie niet, het leven draait alleen een keertje niet om jullie gezinnetje maar om het huwelijk van jouw broer.

Persoonlijk zou ik liever zelf voor een vertrouwde oppas zorgen dat dat mijn broer dat voor mij zou doen, wie weet is dat ook wel zijn motivatie geweest om dit niet te doen.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:15

Het zijn jouw kinderen, niet de zijne. Het is zijn dag, niet de jouwe.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:17

Ladyson schreef:
Alleen de rest van Bokt zegt wel al 2 pagina's wat anders.

En die eensgezindheid is vrij uniek :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:18

Ik zou mijn gevoel in deze echt even opzij zetten als ik jou was. Het is gewoon een bruiloft waarbij kinderen 's avonds niet zijn uitgenodigd. Dat doet niets af van jouw gezin. Natuurlijk kan je iets zo voelen, maar zoals je zelf al aangeeft snap je het wel en wil je er ook geen ruzie om. Om die reden, laat het los. Geniet van de dag met je kinderen en de avond zonder. En het allerbelangrijkste, geeft het bruidspaar de dag die ze willen. Het is tenslotte hun dag.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-22 00:19

ingvdh schreef:
Maar jullie hele gezin wordt toch geaccepteerd?
In feite verlang je van jouw broer dat hij zijn huwelijks diner aan moet passen aan jouw wensen. Dat is toch de omgekeerde wereld? En jouw broer is jouw schoonzus niet, iedere doet het op zijn eigen manier.

Het draait een avondje niet om jullie kinderen. Leg je erbij neer en ga zeker niet in een hoekje zitten mokken dat jullie ongewenst zijn, want dat zijn jullie niet, het leven draait alleen een keertje niet om jullie gezinnetje maar om het huwelijk van jouw broer.

Persoonlijk zou ik liever zelf voor een vertrouwde oppas zorgen dat dat mijn broer dat voor mij zou doen, wie weet is dat ook wel zijn motivatie geweest om dit niet te doen.

Ik verwacht zeker niet dat hij het diner ons aanpast. Klinkt vast echt als een moeder wiens kinderen niets verkeerd kunnen doen, maar onze jongens kunnen gewoon rustig aan tafel zitten. En als het te laat wordt dan vertrekt een van ons met ze.

Een (onbekende) oppas is ook niet iets wat ik van ze vraag. Maar dan had ik in iedergeval niet het gevoel gehad dat ze er niet bij mogen zijn. Nu is het een klein uurtje ceremonie en dan kinderen weer weg brengen (al met al zo'n 2 uur rijden).

Ik weet ook dat het niet realistisch is om te verwachten dat hij er net zo in staat als mijn andere schoonzus. Maar ik denk dat daar ergens wel de teleurstelling voor mij inzit.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:22

Ze willen jullie er gewoon allebei bij hebben, de hele avond, zonder dat er iemand weg moet. Volgens mij gaat dit helemaal niet over jullie kinderen.

Dit is al 12x keer gezegd minstens, maar ik denk ik doe het nog een keer.

Nou ja en al gaat het wel over je kinderen, lekker boeiend toch. Niet iedereen heeft wat met kinderen (van een ander).

Balko

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:24

Ik heb een boel bruiloften mogen draaien/ werken aan de horeca kant.
Bruiloften met kinderen werden altijd verstoord en chaotisch en kinderen hebben geen toegevoegde waarde aan deze dag.
Ze trekken vaak de aandacht weg van wat er op die dag belangrijk is; het bruidspaar.

Je maakt het nu de dag van jouw gezin ipv de bruiloft van je broer.
Dat jij vindt dat het jouw keuze had moeten zijn omdat het de bruiloft van jouw broer is.
Nee, omdat het de bruiloft van jouw broer is, is het zijn keuze of ze er wel of niet bij zijn.

Geniet van dat je kinderen bij de ceremonie mogen zijn (en hoop dat ze netjes stil zijn en de boel niet verstoren) en geniet van de mooie dag van jouw broer.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 00:25

Nou, dan deal je daar maar mee, met die teleurstelling. Zo is het leven. Jullie kunnen het.

Het is NIET JULLIE dag.

Stel het bruidspaar niet teleur op hun grote dag.