Ik vind het, zeker gevoelsmatig, erg vreemd.
BaileyMix schreef:Huur mag toch sowieso niet in november verhoogd worden? Alleen per 1 juli normaliter?
In ieder geval, dit is niet oké. En dat rare appje over een nieuw huis zoeken: zo werkt het niet. Direct de huurcommissie inschakelen, echt!
Wat een smeerlap, huisjesmelkers zijn toch echt wel het laagste van het laagste.
Dat ben ik nog aan het uitzoeken, zo viel het wettelijk niet mogen verhogen tussen 1 juli 2021 en 1 juli 2022, maar kom ik weer andere stukken tegen die betrekking hebben op de jaarlijkse verhogingen. Ik zie inderdaad vaak 1 juli en 1 december voorbij komen. Het mag sowieso niet 2 maal binnen 12 kalendermaanden, dat is nu wel het geval.
Voor mij/ons lopen er 2 zaken apart: De verhoging van vorig jaar/mogelijk onjuist te veel betaald. Los daarvan de huidige verhoging/aankondiging daarvan.
Broer zat vorige maand al te grappen dat de huurbaas misschien de jaarlijkse verhoging wel gelijk ging trekken met de huidige inflatie. Als grap, uiteraard. Volgens verhuurder was dit echter de normaalste gang van zaken, en toen was de maat vol bij mijn broer.