Welk dier zou jij willen zijn?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:01

Texas02 schreef:
Ik vind dat echt zulke rare vragen.. Bij welk drankje had je bij mij helemaal een verkeerde, ik drink alleen maar water, cola of appelsap met prik :+ En heel af en toe een wijntje, of met koud weer warme chocolademelk. Dus dat zal geen interessant antwoord worden :D Wat zegt zoiets in vredesnaam over iemand.. Pizza ook, wat moet je daar in vredesnaam op antwoorden? Ik ben gek op pizza, maar vragen welke pizza ik zou willen zijn vind ik nog een gekkere vraag dan welk dier :+ Maar wat zegt zo'n antwoord dan over mij? Adelaar, vanwege de vrijheid om overal heen te kunnen reizen en van de mooie natuur te kunnen genieten? En ik ben ook benieuwd wat het "juiste" antwoord op zo'n vraag is in de ogen van de werkgever?

Niks is juist en niks is fout, het geeft gewoon veel informatie hoe iemand is :)

Ook hoe je met zo’n vraag omgaat geeft info. (Slaat iemand dicht, leeft iemand op, hoe snel komt iemand tot een antwoord, geeft iemand gelijk 1 antwoord, of eerst meerdere en dan een definitieve)

daantjuhhh

Re: Welk dier zou jij willen zijn?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:15

Huiskat. Maar wel met mij zelf als baasje.

Die 2 van mij hebben toch een luxe leven.
Kunnen gaan en staan waar ze willen.
Hebben onbeperkt eten, elke dag schoon water en een schone wc.
Blikvoer, maar wel de luxe variant.
En elke dag snoepjes en op dekentjes slapen en op schoot. Heerlijk.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-22 22:19

Eendagsvlieg

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 22:30

Nielojram schreef:
Mens.
Oh, dat ben ik al ;-)

Dat kan natuurlijk ook :D Misschien had ik de vraag moeten stellen: wel ander dier zou jij willen zijn?

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-22 22:32

Mij lijkt een huisdier altijd riskant.. je moet echt net het juiste baasje treffen..

Maar anderzijds heb je als wild dier niet iemand die je ff naar de DA brengt en heb je soms pech als je geen eten kunt vinden of een onderdak :+

Hoewel als je een baasje hebt die je niet goed voert of niet (tijdig) naar de DA brengt.. tja

Lastig toch :D

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 01:31

Vlinder idd. Vreten, slapen, wippen, sterven :Y)

Misschien moet ik wel gaan nadenken over een 2e dier, mocht ik de vraag ooit krijgen tijdens een sollicitatie gesprek :+

DuFraize

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 02:35

Lastig. Vaak over deze vraag nagedacht om iets te kiezen wat bij me past. Ik kom uit op een intelligente vogel vanwege het vliegen en zo snugger zijn dat je niet voor een auto vliegt enzo. Maar wat als je een tropische vogel bent en de hele dag bij iemand in huis zit in een kooitje met 20 anderen? Of dat je wordt gevangen en dat je van die roofvogel shows moet doen? Weg vrijheid.
Of als je n kat bent en er een randdebiel is die met een kruisboog op je schiet.
Of je zoon hond bent die dood gevoert wordt of getraind wordt met stroomstoten.

Dat is vast niet het doel van dit topic maar deze vraag houd me echt als sinds groep 8 bezig :')

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 06:43

Mijn collega: ik wil wel graag een flamingo zijn. De hele dag lekker pootje baden, zon, zee en een wit zand strand.
Ik: en dan blijkt dat je hier in Burgers zoo staat :+ .
Collega: ...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 06:52

Een octopus :D

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:25

Haha deze vraag heb ik me al zo vaak gesteld. Ik kom uit op een Kaketoe in Australië of Indonesië .

En voor degene die een paard wil zijn, echt? In kleine hokjes leven, niet altijd eten krijgen wanneer je daar wel behoefte aan hebt, een bonkend mens op je rug dulden die soms ook nog eens keihard in je mond trekt? Nee, een paard is een van de laatste dieren die ik zou willen zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:40

verootjoo schreef:
Echt? Ik dacht dat dat op elk sollicitatiegesprek wel gevraagd werd.
Je spreekt met zulke vragen namelijk een ander soort denkvermogen aan en het antwoord zegt heel veel over iemand wat je er met meer explicietere vragen niet uit krijgt :)
.

Wat kun je dan precies met zo’n antwoord in een werkomgeving? Dat ontgaat mij namelijk best wel een beetje :o
Ik heb die vraag nog nooit gehad en wel ontzettend veel sollicitatiegesprekken gevoerd inmiddels.
Ik denk dat ik een nijlpaard zou willen zijn. Overdag lekker met zijn allen badderen en relaxen. S’avonds samen eten en weinig tot geen natuurlijke vijanden. Vogels helpen je van de parasieten af in ruil voor wat bescherming.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:44

Een raaf. Intelligent, geen vijanden, en je kan alles eten :D

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:53

Zeker een huiskat met een goed baasje, lekker 20 uur van de 24 uur slapen, eten wordt altijd geregeld, beetje knuffelen en af en toe op patrouille. Lijkt me heerlijk haha.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 08:54

Ineke2 schreef:
verootjoo schreef:
Echt? Ik dacht dat dat op elk sollicitatiegesprek wel gevraagd werd.
Je spreekt met zulke vragen namelijk een ander soort denkvermogen aan en het antwoord zegt heel veel over iemand wat je er met meer explicietere vragen niet uit krijgt :)
.

Wat kun je dan precies met zo’n antwoord in een werkomgeving? Dat ontgaat mij namelijk best wel een beetje :o
Ik heb die vraag nog nooit gehad en wel ontzettend veel sollicitatiegesprekken gevoerd inmiddels.
Ik denk dat ik een nijlpaard zou willen zijn. Overdag lekker met zijn allen badderen en relaxen. S’avonds samen eten en weinig tot geen natuurlijke vijanden. Vogels helpen je van de parasieten af in ruil voor wat bescherming.

Volgens mij gaat het niet om het antwoord maar over hoe je antwoord.

Denk je na over je antwoord?
Roep je direct wat?
Ga je twijfelen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:06

verootjoo schreef:
Texas02 schreef:
Ik vind dat echt zulke rare vragen.. Bij welk drankje had je bij mij helemaal een verkeerde, ik drink alleen maar water, cola of appelsap met prik :+ En heel af en toe een wijntje, of met koud weer warme chocolademelk. Dus dat zal geen interessant antwoord worden :D Wat zegt zoiets in vredesnaam over iemand.. Pizza ook, wat moet je daar in vredesnaam op antwoorden? Ik ben gek op pizza, maar vragen welke pizza ik zou willen zijn vind ik nog een gekkere vraag dan welk dier :+ Maar wat zegt zo'n antwoord dan over mij? Adelaar, vanwege de vrijheid om overal heen te kunnen reizen en van de mooie natuur te kunnen genieten? En ik ben ook benieuwd wat het "juiste" antwoord op zo'n vraag is in de ogen van de werkgever?

Niks is juist en niks is fout, het geeft gewoon veel informatie hoe iemand is :)

Ook hoe je met zo’n vraag omgaat geeft info. (Slaat iemand dicht, leeft iemand op, hoe snel komt iemand tot een antwoord, geeft iemand gelijk 1 antwoord, of eerst meerdere en dan een definitieve)

Als mijn werkgever dat zou doen, kan ie helemaal geen personeel meer krijgen }>

Heel veel techneuten hebben een hekel aan dit soort "zweefteven-gedoe" en hoewel het vanuit psychologisch oogpunt een interessante vraag is, gaat dat in sommige branches echt niet werken. Dikke kans dat de reactie volstrekt averechts is.

Maar het leven als Jade-poesje lijkt me wel wat :j Voor de context; Jade is de kat van de overburen en die kom ik regelmatig op behoorlijke afstanden van huis tegen, niet zelden met prooi in de bek.

De meeste paarden bij ons op stal hebben het ook niet slecht; wil ik best mee ruilen :j

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:15

Mjah… Maar in een werkomgeving verschilt het per situatie wat ik doe. Dus dan kun je nog niet zo veel met het antwoord denk ik :')

Ik heb wel fantasie hoor en zou vrolijk antwoorden.
Maar aan andere vragen / antwoorden heb je dan veel meer in mijn ogen. Zoals: Waar wordt jij blij van op je werk? En wat vindt je minder leuk om te doen en waarom?

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 09:38

Een verwende huiskat of een wilde orca.
Een orca in gevangenschap zijn lijkt mij verschrikkelijk!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 10:13

Torenvalk, supersnel en wendbaar.
Giraffe, prachtige ogen, lange wimpers en mooie jas/huis.
Mijn hond, mee op vakantie, sporten, bos, strand, geen werk en geen zorgen.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 17:22

Huiskat.. hele dag beetje slapen. Heerlijk

maralynJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-22 17:59

Een Canadese gans.

Lekker waggelen langs de vijver. Beetje lopen ganzen, gakken en schreeuwen... Beetje struinen, lekker vliegen. Beetje op autos poepen. Op mensen hun hoofd.
Beetje door de wijk heen waggelen, over de weg en door tuinen.

En je dan gewoon niet op je tenen getrapt voelen als iemand roept. "stomme gans"

Ik wil echt een gans zijn.