musiqolog schreef:Iets anders TS: je komt uit de provincie Antwerpen zie ik, maar je stiefmoeder is protestants. Dat vind ik wel interessant, want in België heb je amper protestanten. Hoe is dat zo gekomen? Of is je stiefmoeder Nederlands?
Ik ben een Nederlandse, opgegroeid in een zeer gelovig dorp. Op mijn 16de ben ik samen met mijn moeder naar België verhuisd en nu ben ik bezig met een terugkeer naar Nederland. Mijn vader en stiefmoeder zijn altijd in Nederland blijven wonen.
De protestantse en de evangelische kerkdiensten heb ik al vaker bijgewoond. Het katholieke geloof en de islam zeggen mij niks. Diverse kerken zomaar binnenlopen is voor mij een hele moeilijke. Ik ben, in real life, sociaal onvaardig en heb angsten die mij daar ook weer in belemmeren. Online diverse diensten volgen is wel weer een mogelijkheid.
Over de waarheid, zoals sommige het noemen, is in mijn ogen hetgeen waar jij je als mens het beste bij voelt. Het is niet nodig een ander te veroordelen omdat zij een andere mening hebben. Ik heb jarenlang geroepen dat Moeder Natuur mijn religie is en heb altijd gestreefd naar een leven in haar voordeel, dat zal ik altijd blijven doen (nee ik ben geen boomknuffelaar), maar voor MIJN gevoel is er meer.
Ik merk zelf dat ik er veel baat bij heb om de kleine dingen te omarmen die mij het gevoel geven dat God bij mij is. Steun te halen uit het gevoel dat er iemand over mij waakt, die mij kan helpen als ik het zelf allemaal niet meer weet.
De reden dat ik graag een naam zou willen geven aan het geloof, is dat ieder geloof zijn eigen overtuiging heeft over het omgaan met God, de benadering van Hem en het leven dat je leid.