Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Nou heb je even:
- Angst voor ziektes
- Angst voor controle verliezen wat zich uit in OCD
- Angst voor de dood
Ik ben hiervoor wel behandeld het liep toen destijds de spuigaten enorm uit maar heb het nu goed onder controle en weinig tot zelden last ervan.
- Angst om mensen dood in bed te vinden. Ik heb dit helaas vorig jaar mee gemaakt op mijn vorige werk met als gevolg dat collega's en werkgevers op een hele niet fijne manier met mij omgingen omdat ik ben geblokkeerd. Ik werk er nu niet meer , maar heb op mijn huidige werk met name als ik mensen uit bed moet halen nog wel een moment van spanning. Zodra ik zie dat iemand gewoon ademhaalt is er niks meer aan de hand. Maar ik schrik ook snel als ik een deur dicht hoor vallen , in mijn hoofd klinkt dat als iemand valt zomaar neer en wat moet ik dan doen? Gelukkig is de hulp daarvoor wel een stuk beter geregeld en zal ik hier op deze plek niet daarvoor afgerekend worden.
- Angst voor het donker na het bovenstaande , ik heb dit thuis dan weer niet daar durf ik rustig in het donker rond te lopen.
- Angst voor geestenIk kreeg gisteren toch even een verhoogde hartslag toen op mijn werk er een speelgoed ding voor kinderen uit zichzelf even lawaai ging maken en niemand zat eraan sterker nog ik stond met een cliënt te praten en dat ding lag op de vensterbank erachter en ging af. Later kan ik er dan ook wel weer om lachen en neem ik maar voor dat het mijn oma is die vorig jaar is overleden
![]()
- Angst dat iemand mij een keer tegen mijzelf hoort praten ik zeg dan echt soms hele rare dingen
Seraphia schreef:Ik heb twee angststoornissen waarvan een hoogtevrees is en de ander flauw vallen.
Ik ben ooit na de verdoving bij de tandarts flauw gevallen en sinds dien kan ik niet meer normaal na de tandarts. Bij een gaatje krijg ik eerst de verdoving, dan sta ik op en ga ik even 5 minuten buiten heen en weer ijsberen en kan de verdoving in de tussentijd intrekken en dan ga ik terug in de stoel liggen en zeg ik dat ie maar rap moet wezen zodat ik er vanaf ben. Nu heb ik laatst weer te horen gekregen dat ik weer een wortelkanaalbehandeling mag onder gaan dus dat gaat weer erg leuk worden.![]()
![]()
![]()
De hoogtevrees heeft deels met het flauw vallen te maken; bang om flauw te vallen terwijl je op de 14de verdieping staat en zo naar beneden te pletter te vallen. Ik raak als ik hoger dan de derde verdieping kom in paniek, hartkloppingen, ga zweten, wordt draaierig en moet en zal weg wezen. Eenmaal op de begane grond is er weer niks aan de hand....
Toffeltje schreef:Ik moest laatst wel even flink gillen toen ik bij het keukenaanrecht bezig was en ik iets op mijn been voelde, dat was de grootste naaktslak die ik in tijden gezien heb. Bah, wat een ranzige beesten zijn dat toch!