Wat is nou een goeie winterjas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: Wat is nou een goeie winterjas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:36

Ik ga voorlopig geen andere meer proberen, deze Wellensteyn is perfect :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:40

Bij intersport zag ik een mail voor wintersport sale voorbij komen. Daar heb ik drie jaar geleden een dunnere erg warme comfortabele skijas gekocht in donkerblauw. Saai van uiterlijk maar lekker warm bij lang stilzitten op de scootmobiel of rolstoel. Ook skijassen van decathlon heb je voor ver onder de 150 euro. Die houden zich ook erg goed onder die omstandigheden.

Mijn north face jas en salomon jas hebben het heel wat jaren volgehouden ook :j

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:42

Ik heb een Air Force jas en ik ben er echt heeeeel blij mee. Ik ben echt een koukleum maar deze is echt goed wind en waterdicht!

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 09:54

Ik heb voor vorige winter een fijne, warme en vooral niet een al te lelijke jas bij de ANWB gescoord. Van het merk Human Nature. Is wel handig om dan een lidmaatschappas van iemand te lenen! :)

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 10:05

Ik zou met jouw eisenlijstje naar een bever of soortgelijke winkel gaan. Ik heb er vorig jaar een fantastische warme jas gekocht en die is dit jaar nog steeds zo goed als nieuw ondanks vele regenbuien etc

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:11

Een jas van Good Boy! Ik heb de Lilleby in de kleur aquamarin eventueel te koop, ik pas 'm niet meer. De precieze maat zou ik even op moeten zoeken. Het enige wat er stuk aan is, is de lus voor de ballenwerper. De kraag kan er uit en de capuchon er af.

Ik ben overgestapt naar een 3in1 jas van Jack Wolfskin, die raad ik echter niet per se aan. Misschien dat ik pech heb, maar ondanks netjes met Grangers wassen en zelden een rugzak op is hij niet meer goed waterdicht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:19

Patagonia is een onwijs goed bomproof merk, maar ook buiten je budget. Misschien in de sale wel te vinden.
Anders deze van Decathlon is ook erg fijn, doe ik nu al drie winters mee; https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... 54&c=ZWART
Ik heb alleen dat nepbontje van de capuchon af gehaald :+

@Christina, kun je hem niet opnieuw impregneren? Ik heb voor mijn motorspullen van die goretex impregneerspray staan, werkt hartstikke goed.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:25

Ik heb vorig jaar een Didriksons gekocht, een wat langer model. Ben nog nooit zó blij geweest met een jas <3

En kan tegen een stootje, niet geheel onbelangrijk met kinderen en/of dieren!

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-22 11:34

Thanks voor alle reacties! Ga ze straks thuis eens uitspitten! Gister bij de Boerenbond gekeken maar dat was helaas niks.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:39

Moska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 11:41

Fortitude schreef:
Ik heb vorig jaar een Didriksons gekocht, een wat langer model. Ben nog nooit zó blij geweest met een jas <3

En kan tegen een stootje, niet geheel onbelangrijk met kinderen en/of dieren!

Ik heb ook zo een, in de sale gekocht voor iets meer dan 100 euro. Top jas!

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:02

Sky_As schreef:
Inderdaad deze: https://www.decathlon.nl/p/warme-en-wat ... 02&c=BLAUW

al een paar keer genoemd, maar ik ben echt, echt een hele extreme koukleum...en in die jas, heb ik het nog geen dag koud gehad. Echt bizar hoe warm die jas is. Hij valt bij mij iets ruim, maar dat is niet erg, want als het dan min 15 is, kan ik er nog een dikke trui en vest onderaan.
Echt iedere euro waard.

Die heb ik ook. Super warm en gaat nu zijn 3e seizoen in.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:09

Renee1991 schreef:
@Christina, kun je hem niet opnieuw impregneren? Ik heb voor mijn motorspullen van die goretex impregneerspray staan, werkt hartstikke goed.

Dankjewel voor de tip. Voor nu houd ik mij nog aan hun verzorgingsrichtlijnen. Ik heb contact met de klantenservice, afhankelijk van hoe dat afloopt (er zit nog garantie op de jas) kijk ik verder (naar bijvoorbeeld zo'n spray).

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 12:56

Ik zou ook bij de ANWB kijken. Ik he is daar een gevoerde parka van die er leuk uit ziet, een geweldige pasvorm heeft en heel warm is. Was iets van 140 euro (met lidmaatschap korting).

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 13:17

Mijn dochter heeft jarenlang lang een fantastische parka van BR gehad. Hij was warm, gemaakt van een goede stevige stof, met een goede pasvorm en niet onbelangrijk: hij is altijd waterdicht geweest. Uiteindelijk wilde ze wat anders. Maar de jas is eigenlijk nog steeds prima. BR verkoopt ze nog steeds. Onze dochter had een driekwart, ik zie nu vooral het lange model op internet staan.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:33

Ik heb hem ook van de ANWB! Hele fijne jas en normaal model. Ook goed waterdicht. Fiets er ook mee in de winter.

Pancake93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:44

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:47

Uhip erg mooi, maar denk buiten budget.

Anders idd Decathlon of Superdry?

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 14:47

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:34

blackstar schreef:
Sky_As schreef:
Inderdaad deze: https://www.decathlon.nl/p/warme-en-wat ... 02&c=BLAUW

al een paar keer genoemd, maar ik ben echt, echt een hele extreme koukleum...en in die jas, heb ik het nog geen dag koud gehad. Echt bizar hoe warm die jas is. Hij valt bij mij iets ruim, maar dat is niet erg, want als het dan min 15 is, kan ik er nog een dikke trui en vest onderaan.
Echt iedere euro waard.

Die heb ik ook. Super warm en gaat nu zijn 3e seizoen in.

Deze heb ik ook, daarnaast ook nog een andere winterjas want deze is echt heel warm. :Y)

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 17:36

Hier ook fan van de Human Nature jassen van de ANWB. Ik heb de parka Arnhem gekocht in het zwart.